• ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
  • 0k نظر «نمایش»

آخرین شرایط معافیت‌ تحصیلی برای مشمولان

آخرین شرایط معافیت‌ تحصیلی برای مشمولان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

شرایط دانشجویان برای برخورداری از معافیت‌های تحصیلی

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


معاون وظیفه عمومی خراسان رضوی آخرین شرایط دانشجویان برای برخورداری از معافیت‌های تحصیلی را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سرهنگ تقوی با حضور در میز خبر پلیس، در خصوص معافیت‌های تحصیلی برای مشمولان، عنوان کرد: متاسفانه بیشترین مشکلات موجود در این حوزه بیشتر به علت کم توجهی دانشجویان به معافیت تحصیلی، مهلت تحصیل و معرفی به خدمت است.
وی با اشاره به مدت زمان معافیت‌های تحصیلی، اظهار کرد: مقاطع فوق دیپلم حداکثر تا دو سال و نیم، کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال و کارشناسی پیوسته پنج سال مشمولان می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.
معاون وظیفه عمومی استان ادامه داد: کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال، دکتری پزشکی پیوسته 8 و دکتری تخصصی 6 سال است که در مواقع ضروری با تشخیص و اعلام کمیسیون موارد خاص حداکثر یک سال به مدت فوق به عنوان فرجه ارفاقی اضافه می‌شود.
تقوی خاطرنشان کرد: اگر مدت این سنوات به پایان برسد افراد جزو مشمولان غایب به حساب آمده و حداقل سه و حداکثر 6 ماه اضافه خدمت برای آنان منظور می‌شود، همچنین افرادی که در زمان مقرر درخواست سنوات ارفاقی یا اعزام به خدمت سربازی درخواستی ارائه ندهند امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نخواهند داشت.
وی یادآور شد: فارغ‌التحصیلان حداکثر یک سال پس از انصراف، ترک تحصیل، اخراج و فراغت از تحصیل مهلت دارند که درخواست اعزام به خدمت یا در صورت وجود شرایط درخواست معافیت را ارائه کنند.
معاون وظیفه عمومی خراسان رضوی در خصوص شرایط خروج از کشور کسانی که معافیت تحصیلی دارند، عنوان کرد: این افراد می‌توانند برای سفرهای علمی، زیارتی و سیاحتی با هماهنگی دانشگاه‌ها و گذاشتن وثیقه وظیفه عمومی به خارج از کشور سفر کنند.
تقوی ادامه داد: برای سفرهای زیارتی 3میلیون تومان وجه نقد، سفرهای علمی 8 میلیون و سفرهای سیاحتی 15 میلیون تومان وثیقه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به مدت زمان اقامت در خارج از کشور، گفت: برای سفرهای سیاحتی و زیارتی یک ماه و سفرهای علمی با هماهنگی دانشگاه 45 روز و با تایید وزارتخانه سه ماه، افراد می‌توانند در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند.
معاون وظیفه عمومی استان عنوان کرد: افرادی که خدمت سربازی را انجام نداده، غایب یا فراری هستند می‌توانند خود را معرفی کنند، در حال حاضر برای انجام خدمت سربازی سخت‌گیری نشده و به مشکلات سربازان بیشتر توجه می‌شود تا آنان دغدغه‌ کمتری داشته باشند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=597777
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد