اطلاعات بیشتر

آشنایی با شغل تحلیلگر و مسئول تحقیقات بازار

m0svgmppcexy1ogdegcw

کارشناسان تحقیقات بازار تحقیق و بررسی کرده و داده های لازم را برای کمک به سازمان برای یافتن بازار برای محصولات و خدماتش تهیه می کنند. آنها درباره آمار جمعیتی، ترجیحات، نیازها و عادات خرید مشتریان اطلاعات جمع آوری می کنند. آنها اطلاعات خود را از راه های مختلف از جمله مصاحبه، پرسشنامه، تمرکز بر گروه، بررسی های تجزیه و تحلیل بازار، نظر سنجی و بررسی ادبیات مربوطه کسب می کنند.

این کارشناسان موقعیت سازمان در بازار را از طریق بررسی رقبا و تحلیل قیمت ها، فروش ها و روش های بازاریابی های آنها، تعیین می کنند. با استفاده از این اطلاعات آنها می توانند بازارهای بالقوه، تقاضای محصولات و روش های قیمت گذاری را تعیین کنند. دانش آنها درباره مشتریان، در توسعه بروشورهای تبلیغاتی و تجاری، برنامه های فروش و بهبود محصولات به آنها کمک می کند. کارشناسان تحقیقات بازار، داده ها را با استفاده از تکنیک ها و نرم افزارهای آماری ارزیابی می کنند. آنها باید داده ها را برای مشتریان تحلیل کرده و گاهی روندهای آینده را پیش بینی کنند. اغلب نتایج تحلیل داده ها را در قالب نمودارها، گراف ها و سایر ابزار مناسب ارائه می دهند. برخی از این کارشناسان که دارای مدارک ارشد یا دکترا هستند، به تدریس می پردازند.
کارشناسان تحقیقات بازار معمولا در محیط کار به تنهایی کارکرده و بیشتر با کامپیوتر سر و کار دارند. آنها به جمع آوری و تحلیل داده ها و تهیه گزارشات مربوطه می پردازند. اگرچه برخی برای جمع آوری داده ها ارتباط مستقیم با افراد دارند. کارشناسان تحقیقات بازار معمولا به صورت تمام وقت کار می کنند. برخی نیز که برنامه کاری فشرده دارند باید ساعات بیشتری را کارکنند.
وظايف براي:

۱) جمع آوري و تجزيه و تحليل داده ها بر روي جمعيتي مشتري، ترجيحات، نيازها، و عادات خريد براي شناسايي بازارهاي بالقوه و عوامل موثر بر تقاضاي محصول.

۲) تهيه گزارش از يافته، نشان داده گرافيكي و ترجمه يافته هاي پيچيده را به متن نوشته شده است.

۳) اندازه گيري و ارزيابي مشتري و رضايت كاركنان.

۴) پيش بيني و بازاريابي آهنگ و روند فروش، تجزيه و تحليل داده هاي جمع آوري.

۵) به دنبال و ارائه اطلاعات براي كمك به شركت تعيين موقعيت خود را در بازار است.

۶) اندازه گيري اثر بخشي بازاريابي، تبليغات و برنامه ها و استراتژي هاي ارتباطات است.

۷) انجام تحقيقات در نظرات مصرف كننده و استراتژي هاي بازاريابي، همكاري با بازاريابي حرفه اي، آمار، نظرسنجي و حرفه اي ديگر.

۸) همايش كاركنان شركت به ارائه مديريت اطلاعات و پيشنهادات در رابطه با ترويج، توزيع، طراحي و قيمت گذاري محصولات يا خدمات شركت.

۹) جمع آوري اطلاعات در تجزيه و تحليل رقباي خود قيمت و، فروش، و روش بازاريابي و توزيع.

۱۰) نظارت بر آمار صنعت و روند در ادبيات تجارت دنبال كنيد.

۱۱) توسعه و اجراي روش براي شناسايي نيازهاي تبليغاتي.

۱۲) مستقيم مصاحبه نظرسنجي آموزش داده است.

۱۳) طرح و ارزيابي روش ها و روش براي جمع آوري داده، مانند نظرسنجي، نظر سنجي، يا پرسشنامه، و يا ترتيب براي به دست آوردن داده هاي موجود.

شخصیت های مناسب این شغل
در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.



اگر دیدگاهی در باره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خودتون رو در سایت درج کنید.


لطفا کمی صبر کنید...

از تاریخ:
تا تاریخ:

لطفا کمی صبر کنید...

لطفا کمی صبر کنید...

لطفا کمی صبر کنید...