۷ سال پیش

آغاز راستی آزمایی ثبت نام کنندگان طرح پرداخت جریمه غیبت
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: به ۹۹.۵ درصد ثبت نام کنندگان طرح پرداخت جریمه مشمولان غایب،کارت تعلق می گیرد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار ابراهیم کریمی در خصوص طرح جریمه مشمولان غایب گفت: در مرحله اول ثبت نام در سال ۱۳۹۵، حدود ۶۱ هزار نفر ثبت نام کردند و راستی آزمایی این افراد درحال انجام است.
وی افزود: اطلاعات اعلامی از سوی متقاضی در مراحل اولیه ثبت نام بررسی شده و به بیش از ۹۹.۵ درصد این افراد کارت تعلق می گیرد.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، با بیان اینکه برای  مشمولان غایب متولد سال ۱۳۵۴ تا متولدین سال ۱۳۷۶ که دارای غیبت هستند پیامک ارسال شده است، گفت: بر اساس این پیامک ۱۰ روز به مشمولان غایب فرصت داده شده تا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.
سردار کریمی با اشاره به اینکه مشمولان غایب برای تعیین تکلیف خود راه های مختلفی را پیش رو دارند، افزود: اگر بیش از ۸ سال غیبت داشته باشند می توانند از طرح جریمه مشمولان غایب استفاده کنند و اگر کمتر از هشت سال غیبت دارند می توانند به خدمت اعزام شده یا از معافیت های کفالت یا پزشکی استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه غیبت مانع رسیدگی به درخواست معافیت کفالت می شود تصریح کرد: ممکن است فردی قبل از ورود به سن مشمولیت پدر خود را از دست بدهد اما برای دریافت کارت معافیت اقدام نکرده است که در این صورت می تواند با وجود داشتن غیبت برای دریافت معافیت کفالت اقدام کند به عبارت دیگر شخص قبل از ورود به غیبت شرایط دریافت معافیت کفالت را داشته اما به هر دلیلی اقدام نکرده است.
این مقام انتظامی  یادآور شد: عده ای نیز ممکن است که دارای نقص عضو یا بیماری خاصی باشند که می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) نسبت به ثبت درخواست معافیت پزشکی خود اقدام کنند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: پیامک های این سازمان برای همه مشمولان غایب ارسال می شود و متقاضیان طرح مشمولان غایب عملا تا پایان مرداد فرصت دارند که در این طرح ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: همه مشمولان غایب شناسایی شده و با ارسال این پیامک ها جهت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود احضار می شوند.
وی با بیان این که در مرحله بعدی در صورت عدم مراجعه مشمول غایب جهت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اخطاریه های کتبی به درب منازل آنان ارسال می شود گفت: برخی از اخطاریه ها از طریق پست و برخی دیگر نیز از طریق کلانتری ها ابلاغ می شود و این ابلاغیه قانونی است و فرصت کوتاهی جهت ثبت نام به آنان داده می شود.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در صورت عدم مراجعه مشمول غایب جهت تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی خود، مطابق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنها برخورد می شود.
سردار کریمی ضمن تشریح ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی گفت: بر اساس این ماده قانونی مشمولان غایب پس از شناسایی مورد تعقیب قرار گرفته و در نهایت دستگیر می شوند.
وی با هشدار به سازمان ها و صنوف به کارگیرنده مشمولان غایب افزود: بر اساس ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی به کارگیری مشمولان غایب در کارهای خصوصی و دولتی ممنوع شده است و با به کارگیرندگان آنان نیز برخوردهای قانونی انجام می شود.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا مطرح کرد: صنوف متخلف ضمن معرفی به دادسرا برای بار اول باید هزینه یک سرباز معادل ۴۲ میلیون ریال را پرداخت کنند و صاحب واحد صنفی نیز جریمه می شود.
وی با اشاره به اینکه محدودیت های اجتماعی برای مشمولان غایب کاهش نمی یابد ، بیان کرد: به منظور هماهنگی با سایر بخش های کشور، سامانه های وظیفه عمومی به سامانه سایر سازمان ها و ارگان ها متصل می شود تا از ارائه خدمات به مشمولان غایب جلوگیری شود.
سردار کریمی گفت: اشراف اطلاعاتی ما بر مشمولان غایب افزایش یافته است و همین موضوع باعث شده که محدودیت ها و محرومیت ها کامل تر اجرا شود و طبعا رغبت به غیبت نیز در جامعه کاهش یابد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=647789
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد