۷ سال پیش

آغاز پرداخت‌ پاداش‌ بازنشستگان‌ از این‌ ماه
اطلاعات بیشتر

 

سخنگوی دولت گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش سرویس اقتصادی “جام نیـوز”، سخنگوی دولت گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگان در نظر گرفته شده است.
محمد باقر نوبخت در نشست با خبرنگاران افزود:‌ از این ماه مقرر شده ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگان در نظر گرفته شود.
وی گفت: نخستین مرحله پرداخت پاداش به بازنشستگان از این ماه آغاز می شود.
نوبخت در خصوص پرداخت ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت ترمیم حقوق کارمندان افزود: هر ماه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اضافه بر آنچه سقف حقوق های جاری است پرداخت می شود تا حقوق کارمندان دولت ترمیم شود.

* اختصاص ۳۷ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای عمرانی
سخنگوی دولت گفت: در ادامه طرحهای دولت برای خروج از رکود و سرعت بخشی به اقتصاد ۳۷ میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای عمرانی در نظر گرفته شده است.
نوبخت در ادامه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود:  ۶۰۵ طرح را تا دهه فجر امسال با اعتبار اعلام شده تکمیل می کنیم.
وی ادامه داد:‌ علاوه بر این ۳۷ هزار میلیارد تومان ، ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز به طرحهای تولیدی نیمه فعال که از نبود سرمایه در گردش رنج می برند ارائه خواهد شد.
سخنگوی دولت افزود: این اقدامات برای خروج اقتصاد از رکود و سرعت‌ بخشی به بخش های مختلف اقتصادی و افزایش اشتغال است.

*حداکثر سقف پرداخت ها ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد
سخنگوی دولت گفت: سقف پرداخت حقوق به مقامات سیاسی حداکثر ده میلیون تومان و بقیه مقامات و مدیران ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد.
نوبخت افزود: افرادی که به عنوان مقامات سیاسی تعیین می شوند از این به بعد طبق مصوبه شورای حقوق و دستمزد حداکثر ده میلیون تومان و بقیه مقامات و مدیران ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: در صورتی که افراد نیاز به دریافت کارانه داشته باشند مثل پزشکان و یا افرادی که در جاه های بد آب و  هوا مشغول به کار هستند باید طبق نظر شورای حقوق و دستمزد ، حقوق دریافت کند.
نوبخت افزود: رقم ذکر شده حداکثر ۳۰ درصد نسبت به شرایط بنگاههای نامبرده می تواند بیشتر حقوق بگیرند و در غیر این صورت طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
سخنگوی دولت گفت: طبق قوانین تعیین شده همه بنگاهها که قوانین و مقررات خاص خود را داشتند باید از قانون تعیین شده تبعیت کنند و در صورت تخلف با آنها برخورد خواهد شد.
نوبخت افزود: دستگاه های نظارتی مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید بر این قانون تصویب شده نظارت داشته باشند.
سخنگوی دولت گفت: برای جلوگیری از این تخلف تعدد قوانین و مقرراتی که وجود داشت و بعضی از بنگاه های اقتصادی را از دریافت حقوق و دستمزد متعارف مستثنی می کرد در ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری تعریف کردیم تا دیگر در خصوص این دستمزدها تعدد قانون وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: همه دستگاه هایی که خارج از شمول بودند به این قانون وارد کرده ایم و با یک قانون منسجم همه دستگاهها را برای دریافت حقوق و مزایا به یک شکل تعریف کردیم.
نوبخت ادامه داد: دستگاههایی را که طبق قوانین خودشان هم رفتار می کردند، با ذکر نام در زیر مجموعه این قانون آوردیم تا به شکل واحدی عمل کنند.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه حتی یک ریال پرداخت به ناحق قابل توجه است گفت: بررسی های صورت گرفته نشان داد از حدود صد نفری که به عنوان دریافت کننده حقوق غیرمتعارف نامبرده شده بودند فقط سه درصد آنها که حدود سی تا چهل نفر هستند غیرمتعارف حقوق دریافت می کردند.
نوبخت در خصوص علت رخ دادن این حادثه گفت: طی سال های گذشته دستگاه های اجرایی ما از قوانین و مقررات خاصی استفاده می کردند و از مجلس مجوز دریافت کرده بودند که از قانون خدمات کشوری مجزا باشند و این دستگاه ها در ماده ۱۱۷ قانون مدیریت کشوری ذکر شده است.
وی با بیان اینکه سقف و کف حقوق های دریافتی مشخص شده بود اما تعدادی از زیر مجموعه ها با توجه به قوانین ذکر شده از قانون خدمات کشوری مستثنی شده بودند گفت: تا جایی که دولت توانست قانون جدید را به صورت منسجم در آورد تا استثنائات ذکر شده از این به بعد در ذیل قانون به صورت یکپارچه عمل کند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه عمده دریافت های غیرمتعارف در بنگاه های اقتصادی بی ربط به دولت صورت گرفته گفت: در مرحله اول برای برخورد با مدیران متخلف ۱۳ نفر از آنان را عزل کردیم.

* از همه حقوقی که در برجام باید استفاده کنیم کوتاه نخواهیم آمد
سخنگوی دولت گفت: اگر اثبات شود در مواردی شاهد نقض برجام از سوی طرف مقابل هستیم، از همه حقوق خود استفاده کرده و پیگیری های لازم را به عمل خواهیم آورد.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا دولت معتقد به نقض برجام از سوی آمریکایی ها هست اظهار داشت: در شورای عالی امنیت ملی یک کمیته خاص تعریف و اشخاصی نیز تعیین شده است تا بر چگونگی انجام برجام نظارت کرده و گزارش دهند.
وی گفت: اینکه مواردی از نظر ما با روح برجام و یا با خود برجام تعارض دارد باید گفت که طرف مقابل نیز برخی از اقدامات ما را نقض برجام می داند.
نوبخت در ادامه اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، هیئتی ویژه در حال بررسی است و موارد را به شورا و مسئولان نظام گزارش می دهد.
سخنگوی دولت تأکید کرد: اگر اثبات شود در مواردی شاهد نقض برجام از سوی طرف مقابل هستیم، از همه حقوق خود استفاده کرده و پیگیری های لازم را به عمل خواهیم آورد.
وی گفت: اگر نتیجه بررسی مشخص شود، خود بنده و یا سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، در حدی که مجاز هستیم آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.
سخنگوی دولت تأکید کرد: با دقت از همه حقوقی که در برجام باید استفاده کنیم کوتاه نخواهیم آمد.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص نوسان قیمت برخی از کالاها از جمله مرغ و گوشت و برنامه دولت برای نظارت بر این افزایش قیمت ها گفت: برخی از اقلام در پاره موارد با نوسانات مقطعی روبرو هستند.
نوبخت با بیان اینکه سیاست دولت همچنان مهار کردن تورم است اظهار داشت: گزارش نرخ تورم در تیر نیز حکایت کاهش نرخ تورم را دارد و کاهش ۹ درصدی تورم را ثبت کرده است.
وی با بیان اینکه این افزایش قیمت اگر طولانی مدت باشد تأثیرگذار خواهد بود افزود: برخی از این افزایش قیمت ها کوتاه مدت هستند.
نوبخت گفت: دستگاه ها به هر ترتیبی که احساس کنند و حتی اگر احساس کنند که برای تعادل بخشی به بازار، نیازمند واردات محصولی هستیم، اجازه نمی دهند بار سنگین افزایش قیمت مواد غذایی بر روی دوش خانواده های ایرانی قرار گیرد.

*تشکیل دو سازمان مستقل در امور اداری و بودجه زیر نظر رئیس جمهور
سخنگوی دولت گفت: براساس تصمیم شورای عالی اداری و به منظور چابک سازی  امور اداری و بودجه کشور ، قرار است بدون انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، دو سازمان مستقل در امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه زیر نظر رئیس جمهور تشکیل شود.
نوبخت  در خصوص دو مصوبه شورای عالی اداری گفت: یک مصوبه مربوط به تشکیل سازمان مبارزه و کاهش آسیب های اجتماعی در وزارت کشور است.
وی در ادامه با اشاره به وجود یک شورای اجتماعی در وزارت کشور گفت: این شورا که زیر نظر وزیر کشور فعالیت می کرد دارای یک مرکز امور اجتماعی بود که مصوبات این شورا را دنبال می کرد.
نوبخت گفت:‌ با توجه به ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کردیم تا دستگاه های مربوط با این موضوع را تقویت کنیم،‌به همین دلیل مقرر شد شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر مسائل فرهنگی به مسائل اجتماعی نیز بپردازد.
وی افزود: به همین علت وزیر کشور نیز عضو این شورا شود.
سخنگوی دولت: اظهار داشت همچنین قرار شد شورای موجود در وزارت کشور به ریاست جمهور به کار خود ادامه داده و وزیر کشور نیز در سمت قائم مقام حضور خواهند داشت.
وی گفت: مرکزی که قرار بود با رصد موضوعات ، کارهای دبیرخانه را انجام دهد نیز قرار شد از مرکز به یک سازمان ارتقا یافته تا بتواند از موضع قوی تری ، اتخاذ تصمیم کند.
وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری در رابطه اصل ۱۲۶ قانون اساسی نیز گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۱۳۸۶ منحل و به جای آن دو معاونت بوجود آمد وهمچنین سازمان های استانی نیز در وزارت کشور ادغام شدند.
سخنگوی دولت افزود: با توجه به اینکه طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی مسائل مربوط به برنامه بودجه و امور استخدامی و اداری زیرنظر رئیس جمهور است ، در صورت انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی این امر از حوزه کاری رئیس جمهور خارج می شد و امری خلاف قانون بود.
نوبخت گفت:  ما تلاش داشتیم تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی مرکز و استان ها طبق قانون این موضوع را در دستور کار قرار دهیم.
سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر سیاست های اقتصاد مقاومتی و ماموریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه گفت: رهبر معظم انقلاب به جهت اهمیت تاثیر این سیاست ها بر اقتصاد کشور به ویژه در شرایط فعلی جهانی ،‌ عملی شدن این سیاست در کشور مقتضی دانستند .
وی افزود: به همین علت یک ستاد فرماندهی برای اجرای این سیاست ها تهیه و کار دبیرخانه سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به سازمان مدیریت سپرده شد.
نوبخت در ادامه با اشاره به مشغله این سازمان از جمله تصویب برنامه ششم توسعه ، تصویب بودجه  و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: به جهت حساسیت این کار و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این موضوع، بخش قابل توجهی از زمان ما به بحث اقتصاد مقاومتی اختصاص داده شد.
وی گفت:‌ علاوه بر شرکت درهمه شوراها باید تمام مواد لازم در این سیاست ها را به تصویب برسانیم.
نوبخت در ادامه با بیان این موضوع که این تنوع کار تنها در یک نهاد خلاصه می شود اظهار داشت: نمی توانیم برای رسیدگی به همه موارد وقت کافی داشته باشیم و باید بدون انحلال سازمان های استانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، چابک سازی لازم را انجام دهیم.
نوبخت تصریح کرد:‌ ضمن حفظ وظایف پیشین می تواند سازمانی جدا و البته زیر نظر رئیس جمهور این اقدام را انجام دهد.
سخنگوی دولت اضافه کرد: قرار شد بخش های اداری ضمن حفظ سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمانهای اداری با تشکیل یک سازمان زیرنظر رئیس جمهور ، گام های مثبتی برداشته شود.
وی تاکید کرد: تنها موضوع دولت مطرح نیست و این نظام است که باید یک نظام کارآمد باشد.

*اختصاص هشتصد میلیارد تومان یارانه برای موارد خاص
سخنگوی دولت گفت: دولت خودش را موظف می داند که برای رونق اقتصادی ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند و همچنین ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه برای موارد خاص در نظر بگیرد تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار بگیرد.
نوبخت افزود: معاون اول رئیس جمهور هفته گذشته طی جلسه ای همه بانک ها و همچنین مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت را دعوت کرد تا برای رفع موانع تولید سرعت بخشی برای ارائه تسهیلات صحبت شود.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش نرخ سود بانکی هم اکنون  نیازی به پرداخت یارانه نیست ولی دولت ۸۰۰ میلیون تومان یارانه را برای موارد خاص در نظر گرفته و خود را به صورت نیمه آماده نگه داشته تا اگر لازم باشد از این یارانه استفاده کند.
سخنگوی دولت در خصوص اصلاحیه قانون بودجه سال ۹۵ گفت: اصلاحیه ذکر شده چند بند متعدد دارد که مهمترین آن اصلاح نظام بانکی برای کمک به رشد و رونق اقتصادی است و ما انتظار داریم نمایندگان مجلس در این خصوص با همراهی لازم را داشته باشند.
نوبخت در خصوص مساله اعتیاد در جامعه گفت: اعتیاد یک آسیب تعریف شده است که ما باید با برنامه ریزی این معضل را کاهش دهیم.وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت امیدواریم بتوانیم در آینده تقاضای مواد مخدر را از بین ببریم و از طرف دیگر نیز ورود مواد مخدر به کشور را کاهش دهیم.
سخنگوی دولت گفت: تشکیل سازمان مرتبط با آسیب های اجتمای نیز در همین جهت است.

* پرداخت پاداش فرهنگیان را زودتر اغاز کردیم

سخنگوی دولت گفت: ما برای فرهنگیان یک گام زودتر برداشته ایم و با همکاری وزارت آموزش و پرورش تسهیلاتی از یکی از بانک ها گرفتیم و پاداش فرهنگیان را پرداخت کردیم.نوبخت در ادامه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: ما برای همه فرهنگیان احترام قائلیم و مابقی پاداش آنها را از محل چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منبع ذکر شده برای پرداخت پاداش بازنشستگان پرداخت می کنیم.وی گفت:‌ ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم به تعهدات خود در قبال فرهنگیان عمل کرده و تا جایی که امکان دارد در موعد مقرر اقدامات لازم را انجام می دهیم.سخنگوی دولت در خصوص سهام عدالت گفت: وزارت اقتصاد برنامه ای برای بهرمند شدن افراد از سهام عدالت در نظر گرفته که آن را در ستاد اقتصادی دولت مطرح کرده است و ما امیدواریم به زودی بتوانیم گزارش کاملی از این برنامه اطلاع رسانی کنیم.

*دولت هرگز قهرمانان ملی خود را به واسطه FATF تحریم نمی کند

سخنگوی دولت گفت : دولت یازدهم هرگز قهرمانان ملی و نهادهای فعال را در داخل تحریم نمی کند.
نوبخت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی در خصوص تصمیم دولت بر اساس توصیه شماره  ۷ کارگروه اقدام مالی FATF  یا Financial Action Task Force on Money Laundering ، مبنی بر تحریم برخی از شخصیت های داخلی که در قطعنامه  ۲۲۳۱ شورای امنیت تحریم شده اند، گفت : مگر می شود دولت یازدهم این قهرمانان ملی و نهادهای فعال را در داخل تحریم کند.
وی در ادامه با بیان اینکه در هر پینهادی ممکن است توقعاتی نیز مطرح شود، گفت :‌ دولت هرگز شخصیت ها و قهرمانان ملی خود را تحریم نمی کند.نوبخت در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص لایحه دولت مبنی بر افزایش مناطق آزاد و راه حل مقابله با قاچاق در این مناطق گفت :‌ این مناطق در کنار برخی تفاوت های موجود در اهداف آرمانی ، باعث آبادانی منطقه شده و هم اکنون به صورت یک درخواست منطقه ای مطرح است .وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم در سفرهای استان ایجاد مناطق ویژه و آزاد است ،اظهار داشت : ما دو اقدام را انجام می دهیم در مواردی که احساس می کنیم این امر باعث عمران و آبادانی می شود ،  تلاش می کنیم با ایجاد این مناطق و ارائه تخفیفات برای واحدهای تولیدی، از ‌آنها به عنوان سکوی صادراتی استفاده کنیم.سخنگوی دولت افزود : ضمن توجه به مطالبات مردم در این زمینه به تحول در این مناطق، به جای امر قاچاق تلاش می کنیم از این مناطق استفاده بهینه و توسعه صادرات تقویت شود.نوبخت در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص اظهارنظرهای مطرح شده مبنی بر کلی بودن گزارش برجام به مجلس گفت : بخشی که مربوط به محتوای این گزارش است در کمیسیون ها مطرح می شود که البته یک بخش را می توان رسانه ای کرد که آن ها نیز به تشخیص خود به آن عمل می کنند.وی گفت : در جلسات داخلی هیچ حد و مرزی برای پرسشگری در خصوص چگونگی عمل و اقدام به مفاد برجام وجود ندارد.سخنگوی دولت افزود : بحث برجام جز در مجلس ، در جایگاه دیگری به صورت دقیق در شورای عالی امنیت ملی هم در حال بررسی و نظارت است.نوبخت اضافه کرد : بنابراین اگر نمایندگان نیاز به توضیح بیشتری دارند می توانند از مسئولان وزارت خارجه گزارش های لازم را بگیرند اما این گزارش در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شده است .وی گفت : البته ممکن است برخی از نمایندگان توضیحاتی دقیق را در این کمیسیون نشنیده باشند که آنها نیز می توانند به صورت موردی در این خصوص سئوالات خود را مطرح کنند.نوبخت تاکید کرد : بحث ما شفاف است اما همه مسائلی که خود مجلس نیز مقتضی می داند ، توضیحات به همان میزانی که در جلسات محرمانه توضیح داده می شود محدود می شود.سخنگوی دولت در ادامه در خصوص هزینه کرد پول های ‌آزاد شده و همچنین سرمایه های جذب شده گفت : طبق گزارشی که از ۲۷ دی پارسال تا اواخر فروردین ارائه شده  حدود ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم در طرح ها و پروژه ها در سراسر کشور انجام شده است.نوبخت افزود: همچنین ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه برای تولید شش هزار واحد مگاوات انرژی الکتریکی در استان هایی مانند آذربایجان شرقی، سیستان و خوزستان به طور مستقیم سرمایه گذاری شده است.وی تصریح کرد : وزیر خزانه داری آمریکا هم سه هفته پیش  اعلام کرد؛ سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران  بیش از ۳ میلیارد دلار  افزایش پیدا کرده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=639972
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد