۷ سال پیش

احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

پذیرش 12 هزار نفری دانشگاه فرهنگیان

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


سرپرست دانشگاه فرهنگیان از پذیرش 12 هزار نفری متقاضیان برای سال تحصیلی آینده به دو شکل آزمون استخدامی و دانشجو معلمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان صبح امروز در نشست خبری در خصوص وضعیت کیفی آموزش در دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال سال حساسی است که در اولین خروجی و دستاوردها باید به طور جدی هم مسائل کمی و هم کیفی در نظر گرفته شود؛ در این راستا در کیفیت نظام تعلیم و تربیت اتفاقات مثبتی رخ می دهد؛ امیدواریم فارغ‌التحصیلان با تلاش خود به عنوان نمایندگان نسل جدید شایستگی خود را نشان دهند که پذیرش از طریق آزمون استخدامی برای اولین بار انجام شده است و 5 هزار نفر پذیرفته می شوند. که سه هزار نفر برای دانشگاه فرهنگیان و ما بقی برای دانشگاه شهید رجایی است.

وی در ادامه بیان کرد: در این آزمون استخدامی حدود 3 هزار نفر پذیرش می‌شوند که بر اساس مصوبه گروه و هماهنگی تربیت معلم آغاز می‌شود و این افراد در مهر 95 به آموزش و پرورش وارد می شوند و بخش دوم نیز از طریق کنکور وارد می‌شوند

مهر محمدی تصریح کرد: نیمی از آموزگاران در مقطع ابتدایی هستند که در مهر 95 فارغ‌التحصیل می‌شوند که تعداد بالغ بر 12 هزار نفر هستند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در انتظار پاسخ شورای عالی
وی گفت: به نظر من باید تمایز و تفکیکی در بین روش پذیرش دانشگاه فرهنگیان به درستی شکل گیرد. چرا که نهادی به عنوان سقف آموزش عالی وجود نداشته که روشهای بهینه را در نظر بگیرد؛ هم‌اکنون بر اساس هیئت امنا روشهای پذیرش مختلفی را انتخاب کردیم که در کنار روش کنکور باید قرار بگیرد، این روشها مبتنی بر مشارکت تربیت معلم با دانشگاه‌های دیگر است که بیشتر در دوره متوسطه فعالیت می‌کند و بر اساس این جمع‌بندی روش 4 ساله در مقطع ابتدایی استفاده می‌شود.

جهت دانلود نمونه سوالات تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

دانشگاه فرهنگیان 15 هزار صندلی خالی دارد
سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: حدود 15 هزار صندلی خالی داریم و به همین تعداد باید ورودی داشته باشیم که 12 هزار نفر ورودی‌های 91 هستند و ما بقی از طریق آزمون استخدامی وارد شدند که در بهمن 95 وارد و 10 هزار نفر مابقی ورودی‌های 91 هستند که فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی در ادامه افزود: ظرفیت به میزان 12 هزار نفر است که این میزان با توجه به بودجه موجود تعیین شده است، ممکن است نتوانیم بیش از 12 هزار نفر را پذیرش کنیم که این پذیرش از ترکیب 5 هزار نفر از سراسری و 7 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و یا برعکس صورت می گیرد که این مساله در دست بررسی است.

توانمند سازی اساتید در دستور کار دانشگاه
مهر محمدی بیان کرد: یکی از موارد بحث توانمند سازی اساتید است که این برنامه در حال تدوین است و باید مراقب منابع و اولویت‌های 12 گانه باشیم. که در پایان دوره یک ارزیابی سنجش صلاحیت برای تعیین شایستگی معلمان صورت می‌گیرد، پیش بینی های لازم تا کنون انجام شده و در پایان دوره ارزیابی صورت می‌گیرد، که این خود شرطی به عنوان ورود به آموزش و پرورش است.

راه‌اندازی مقطع دکتری دانشگاه فرهنگیان
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: بعید است که دانشجو معلمانی را در دوره دکتری تربیت کنیم. می‌توانیم از این افراد به عنوان اساتید دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم که هر ساله 100 نفر خروجی در دوره های کارشناسی داریم که هر کدام از افراد در سمت‌های مختلف انتخاب می‌شوند.

مشکلات دانشجو معلمان در دست بررسی
مهر محمدی درباره مشکلات دانشجو معلمان در استان‌های مختلف گفت: مهم است که در اولین دوره از آزمون استخدامی با مشکلات کمتر و رضایت بیشتر رو به رو باشیم. بر همین اساس برنامه‌ریزی‌هایی در تعریف‌های دخترانه و پسرانه صورت گرفته است که بهترین شرایط و امکانات رفاهی ممکن ایجاد شود برخی از افراد با مشکلات محل سکونت و محل تحصیل مواجه بودند که این مشکل هزینه‌ قابل توجهی را متوجه دانشگاه کرد. چرا که منابع زیادی را برای تشکیل کلاس با تعداد کم طلب می‌کرد، در حال حاضر با 70 تا 80 درصد افراد به تفاهم رسیدیم.

جهت دانلود نمونه سوالات تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

پرداخت تدریجی معوقات دانشجو معلمان سال 93
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه صدور احکام 93 با تاخیر انجام شده است، گفت: مطالبات این دانشجو معلمان از ابتدای سال 94 محاسبه شده و به مرور پرداخت می‌شود.

مهرمحمدی درباره هزینه هایی که از دانشجو معلمان کسب می‌شود افزود: بخشی از این هزینه‌ها برای مواردی نظیر تغذیه، خوابگاه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد و این کسری هزینه طبق قانون‌ انجام شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: چنانچه شرایط تخصیص اعتبار ارتقا پیدا کند و دولت بتواند این هزینه‌ها را نیز پرداخت کند شرایط بهتری برای دانشجو معلمان فراهم می‌شود.

وی در پایان در خصوص آموزش‌های فوق‌العاده دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به آن که دانشگاه فرهنگیان وظیفه اصلی تعلیم، تربیت و انسان سازی را بر عهده دارد به آموزش‌های قرآنی نیز توجه ویژه‌ای داشته ودر این راستا با برگزاری کانون ها و جشنواره هایی با محوریت قرآن پژوهی این قضیه را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است.

جهت دانلود نمونه سوالات تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=583569
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد