۷ سال پیش

اختصاص حدود ۴۰ هزار میلیارد به اشتغال مددجویان کمیته امداد
اطلاعات بیشتر

 

قائم‌مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از اختصاص ۳۸ هزار میلیارد ریالی این نهاد به بخش اشتغال و کارآفرینی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال سیاست ما بیش از گذشته معطوف به اشتغال و کارافرینی پایدار است.

جهت مشاهده اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار اجتماعی «نسیم آنلاین»، منوچهر رزم‌جو،‌ قائم‌مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست با خبرنگاران منتخب کشور در استان فارس به طرح های اشتغال و کودکفایی این کمیته حمایتی در استان فارس اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور, بیش از 4 میلیون نفر را در قالب یک میلیون و 750 هزار خانواده در سراسر کشور پشتیبانی میکند.
وی با اشاره به طرح های اخیر این کمیته در حوزه  توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: در رویکرد جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) بر خروج هرچه سریع‌تر مددجویان از پوشش کمیته امداد تاکید شده است که این مهم بدون توانمندسازی اقتصادی و خودکفایی خانوارهای تحت پوشش، امکانپذیر نمی شود. تلاش ما این است که همزمان با انجام اقداماتی در راستای خودکفایی این خانواده‌ها و همچنین سیاست های اقتصاد مقاومتی اقدامات خود را گسترش دهیم.
رزم جو با تاکید براین نکته که در برنامه 5 ساله بیش از 616 هزار طرح اشتغال در بخش‌های کشاورزی، دامداری و خدمات صنفی و صنعتی در استان فارس انجام شده است گفت:بیش از 400 هزار نفر در این میان به خودکفایی رسیده و از پوشش امداد خارج شدند.
قائم‌مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد سهم 12درصدی در بخش حمل و نقل سبک و سهم ۸ درصدی تولیدات لبنی و گوشتی کشور دارند،‌ افزود: مددجویان کمیته امداد بیش از 130 هزار متر مربع فرش و گلیم تولید کرده که بخش عمده آن از نظر کیفی در حدی قرار داشتند که به خارج از کشور صادر شد.
از بودجه ۳۸هزار میلیارد ریالی تا وام های اشتغال یک میلیارد ریالی
منوچهر رزمجو,قائم مقام معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص اعتبارات سال جاری این نهاد در حوزه کارآفرینی و اشتغال گفت: امسال حدود 1000 میلیارد در قانون بودجه به منظور اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است و مقرر شد 500 میلیارد تومان از صندوق اشتغال و 2300 میلیارد تومان نیز از محل تفاهم نامه منعقد شده با وزارت رفاه به این مبلغ افزوده شود.
وام 5 تا 100 میلیون تومانی کمیته امداد برای اشتغال مددجویان
رزمجو به ارائه توضیحاتی در مورد کمترین و بیشترین میزان تسهیلات در حوزه اشتغال پرداخت و گفت: هم اکنون کمترین تسهیلات ارائه شده به میزان 5 میلیون تومان است که به حوزه اشتغال خانگی تعلق می‌گیرد و بیشترین آن تا سقف 75 میلیون تومان، به طرح‌های کارآفرینی ارائه می‌شود. همچنین در طرح‌های بزرگتر نیز از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلاتی تا سقف 100 میلیون تومان نیز به این طرح‌ها تعلق می‌گیرد. همچنین امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم در سال جاری 246 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.
پایداری 85درصد مشاغل کمیته امداد امام خمینی(ره)
وی با تاکید بر اینکه مدیریت جدید امداد سعی دارد تا این کمیته را از یک نهاد حمایتی به یک نهاد کارآفرین و توانمندساز تبدیل کند، افزود: خوشبختانه در کمیته امداد امام خمینی (ره) با تعریف مدل مشخصی در موضوع اشتغال و خودکفایی توانستیم کسب و کارهای خرد را رونق دهیم و آمارهای به دست آمده حاکی از آن است که بیش از 85 درصد از طرح‌های اشتغال اجرا شده، علاوه بر پایدار بودن، رو به توسعه نیز هستند.
رزم جو به برنامه‌ریزی 5 مرحله‌ای اشتغال مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: شناسایی استعداد، مشاوره‌های شغلی، آموزش مهارت، پرداخت تسهیلات و تمهیدات بازاریابی محصولات، 5 گام کمیته امداد است که در راستای توانمندسازی و اشتغال پایدار خانوارهای تحت پوشش اجرا می شود و اجرای این گام‌ها توانسته کمیته امداد را از سایر نهادهای ارائه دهنده تسهیلات اشتغال متفاوت کند.
به دنبال گسترش مشاغل پایداریم
رزمجو همچنین بر ضرورت استعداد سنجی مددجویان به منظور رسیدن به اشتغال پایدار و مهارتی تاکید کرد و افزود:به دنبال آن هستیم که از ریال به ریال سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های اشتغال مددجویان، به درآمد پایدار خانوارهای تحت پوشش برسیم و بر اساس این گام‌ها نسبت به اجرای طرح‌های پایدار حرکت می‌کنیم.
قائم مقام معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به تشریح طبقه بندی سطوح اشتغال زایی این نهاد پرداخت و گفت: در اولین و پایین ترین سطح, طرح‌های کار انگیزی قرار دارد که برای خانوارهای کم استعداد و کم توان درنظر گرفته شده؛ در سطح دوم طرح‌های توان افزایی و در سطح سه، طرح‌های خودکفایی قرار دارند و در بالاترین سطح نیز طرح کارآفرینی که شامل طرح‌های مستعد توسعه می‌شود.
تنها 2 درصد مددجویان بدحسابند
قائم مقام معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر از اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد داد و گفت: تسهیلات ارائه شده به مددجویان در بخش اشتغال کاملاً به صورت قرض‌الحسنه ارائه می‌شود.
وی افزود: خوش حسابی مددجویان در بازپرداخت اقساط تسهیلات به اندازه‌ای است که بانک‌های عامل از اعطای این تسهیلات به مددجویان کمیته امداد استقبال می‌کنند و طبق آخرین برآورد انجام شده تنها 2 درصد از تسهیلات ارائه شده به مددجویان مشمول معوقات بانکی شده است.
وی با اشاره به حمایت کمیته امداد از طرح‌های دانش‌بنیان نیز گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی و حمایت از مددجویانی که در این مسیر ورود می‌کنند از جمله این موارد است و امسال حداقل 300 هزار نفر از مددجویان، از سوی مراکز فنی و حرفه‌ای تحت آموزش قرار می‌گیرند و نگاه ما به این افرا د به چشم سرمایه‌های ارزشمندی است که باید در مسیر درست هدایت شوند.
رزمجو همچنین به آموزش های این کمیته در حوزه دانش آموزی اشاره کرد و گفت: برای دانش‌آموزان آموزش‌های مهارتی در زمان فراغت از تحصیل در فصل تابستان را پیش بینی کرده ایم.
وی در پایان با اعلام این که بیش از ۸۵ درصد از مشاغل راه اندازی شده توسط کمیته امداد امام خمینی, پایدار بوده اند ابراز امیدواری کرد که با اقدامات آموزشی و رفع موانع موجود، به اشتغال پایدار صددرصدی خواهیم رسید.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=598268
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد