۷ سال پیش

اختصاص ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در کشور
اطلاعات بیشتر

 

 معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به روستاهای کشور در زمینه ایجاد اشتغال پایدار تخصیص یافت.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نعمت‌الله رضایی ظهر امروز در نشست اعضای ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ملزم به ارائه برنامه در این زمینه هستند که به همین منظور ۱۲ برنامه ملی، ۵۸ طرح و ۲۵۷ پروژه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه پروژه ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در دشت‌ها و مناطق روستایی دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای است که باید با جدیت پیگیری و دنبال شود، افزود: در این حوزه باید به مشاغل خرد و خانگی توجه ویژه‌ای شود، زیرا ۲۷ درصد جمعیت کشور را جمعیت روستایی تشکیل داده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی و مناطق محروم رئیس جمهور تصریح کرد: به همین منظور ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات و منابع اعتباری برای ایجاد اشتغال روستایی و افزایش تولید در روستاهای کشور در نظر گرفته شده که با این اعتبار تا پایان سال شاهد ایجاد ۱۷۳ هزار شغل در مناطق روستایی خواهیم بود.
رضایی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه‌ها و طرح‌ها در مناطق روستایی باید برش‌های استانی نیز تهیه شود، ادامه داد: سهم استان مرکزی از این مجموعه ۹۳ میلیارد تومان منابع اعتباری و تسهیلات به منظور ایجاد ۵ هزار و ۵۳ شغل است که از این تعداد اشتغال ۲ هزار و ۴۸۴ شغل مربوط به بسیج سازندگی با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان اعتبار است.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان منعقد شده که مطابق با این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در جوامع روستایی را دارند، می‌توانند از مشوق‌هایی مانند یارانه، سود و کارمزد تسهیلاتی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، استفاده کنند.
معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به هر استان در این زمینه اختصاص داده می‌شود که پنج درصد سود آن توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، پنج درصد بنیاد علوی به نمایندگی از بنیاد مستضعفان و پنج درصد نیز توسط استانداری‌ها پرداخت می‌شود.
رضایی با اشاره به اینکه ۲۶.۶ دهم ارزش افزوده تمامی فعالیت‌های اقتصادی کشور از روستاها است، بیان داشت: این رقم باید به ۲۸.۶ دهم درصد سهم جمعیتی روستا برسد که این مسئله نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری است.
وی اظهار کرد: با توجه به کسب بیشترین سود و کارمزد ۱۸ درصدی، سه درصد طرح‌هایی که در روستاها اجرایی و عملیاتی می‌شوند توسط سرمایه‌گذار پرداخت خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۹۳.۵ درصد تولیدات کشاورزی، ۳۴.۲ دهم درصد صنعت و ۵.۲ دهم خدمات کشور در روستاها قرار دارد، ادامه داد: باید در زمینه ایجاد اشتغال پایدار به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان با جدیت گام برداشته شود.
رضایی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در طرح‌های خرد، طرح‌های کوچک، صنایع تبدیلی، گردشگری و مشاغل خانگی باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد تا بتوانیم شاهد رونق مناطق روستایی و افزایش تولید و ایجاد اشتغال‌زایی این بخش‌ها باشیم.
وی با اشاره به اینکه شیوه‌نامه‌ای برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که به تمامی استانداری‌ها ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اشتغال پایدار، سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی باید با توجه به اولویت‌ها و نیازهای سرمایه‌گذاری صورت گیرد و استان‌ها باید این اولویت‌ها را احصا کنند.
معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: روستا به عنوان یک منبع تولیدی باید دارای برنامه جامع توسعه روستایی و چشم‌اندازی مشخص باشد و در این مسیر حرکت کند، البته علاوه بر توسعه توجه به سرمایه اجتماعی، اعتماد، انسجام و مشارکت بین این سرمایه‌های اجتماعی نباید به دست فراموشی سپرده شود.
وی با بیان اهمیت توجه به ظرفیت‌های متنوع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق روستایی کشور بیان داشت: با اجرای این طرح سهم حدود ۳۰ درصدی روستا در ایجاد مشاغل جدید عملیاتی خواهد شد، همچنین علاوه بر ایجاد اشتغال، نرخ مشارکت اقتصادی که زمینه ساز رفاه و تولید بیشتر در روستا بوده، می‌توان زمینه تثبیت، نگه‌داشت و حتی برگشت جامعه روستایی را افزایش داد.
رضایی اظهار کرد: مهم‌ترین راهکار دست‌یابی به اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتقا بهره‌وری و بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های جدید است که با اجرای و عملیاتی شدن این طرح علاوه بر حفظ سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی روستایی در مسیر تأمین امنیت غذایی کشور و حفظ استقلال گام‌های تأثیرگذاری برداشته خواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=648270
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد