۷ سال پیش

استخدام اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از جامعه ایثارگران
اطلاعات بیشتر

استخدام حداقل ۲۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از جامعه ایثارگران

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح بند ج ماده 3 با 122 رأی موافق، 54 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس آن عبارت "با رعایت شرایط اخلاقی، علمی و سنی و بدون" جایگزین عبارت "بدون الزام به رعایت شرایط سنی و" شد.

براساس بند ج ماده 3 اصلاحی شده لایحه مذکور؛

- دولت به منظور استمرار، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در جهت حفظ کرامت ایثارگران با اولویت عرضه منابع مالی، فرصتها، امکانات و تسهیلات و امتیازات به ایثارگران، پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا و همچنین جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان، اقدامات زیر را انجام می‎دهد:

- دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مکلفند حداقل 20 درصد اعضای هیات علمی و مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل رزمندگان با بیش از 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان با بیش از 3 سال اسارت، همسران و فرزندان جانبازان بالای 50 درصد، همسران و فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بیش از 3 سال اسارت که دارای مدرک علمی مورد تایید وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان می باشند، حسب مورد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاه ها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیات علمی تامین و از ابتدا آنان را به صورت عضو هیات علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرتبط و تاثیر آن در پایه و مرتبه علمی با رعایت شرایط اخلاقی علمی و سنی و بدون آزمون و محاسبه استخدام کند. مسئولیت اجرای این حکم به طور مستقیم برعهده وزرا و روسای دانشگاه های مذکور است. مقامات یاد شده در این خصوص مجاز به اتخاذ تصمیم می باشند. احکام و امتیازات این بند شامل اعضای هیات علمی فعلی دارای شرایط فوق نیز می شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=679418
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد