۷ سال پیش

استفاده از ظرفیت زنان در پیشبرد اهداف جامعه مورد توجه قرار گیرد
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت و توانمندی زنان به ویژه زنان روستایی در پیشبرد اهداف جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، زهرا فرجی ظهر امروز در همایش زنان دهیار و عضو شوراهای اسلامی روستاهای استان مرکزی که با حضور ۲۳۰ نفر از بانوان فعال در عرصه توسعه و عمران روستایی برگزار شد، اظهار داشت: با وجود ظرفیت و توانمندی ۵۰ درصدی زنان در جامعه به عنوان نیمی از جمعیت انسانی باید با آنها توجه بیشتری داشت.
وی با اشاره به اهمیت نقش زنان در تمامی عرصه‌ها افزود: نادیده گرفتن نقش زنان سبب می‌شود که توسعه کشور و اهداف اقتصاد مقاومتی آن گونه که شایسته و در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است محقق نشود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: زنان به ویژه زنان دهیار و عضو شوراهای اسلامی روستایی در این زمینه وظیفه بسیار مهم و خطیری را بر عهده دارند، زیرا نگاه به توسعه عمرانی روستا توسط این افراد باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند دنبال شود.
فرجی با بیان اینکه دهیاران زن و اعضای شوراهای اسلامی روستایی دارای ظرفیت‌های بسیار خوب و فراوانی در تمامی این بخش‌ها هستند، ادامه داد: این قشر در تمامی عرصه‌ها به ویژه عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: ۱۲ درصد از دهیاران استان مرکزی را زنان تشکیل داده‌اند که توجه به زنان در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا زنان روستایی به عنوان قشر محروم جامعه نیاز به حمایت بیشتری دارند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: ایجاد عدالت اجتماعی و جنسیتی در روستاها دارای اهمیت بسیار زیادی است و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستایی در این زمینه به عنوان نمایندگان جامعه زنان روستایی باید به وظیفه خود به بهترین شکل ممکن عمل کنند.
فرجی بیان داشت: در حال حاضر زنان روستایی از امکانات فرهنگی، ورزشی، رفاهی، اشتغال و آموزشی محروم هستند که رفع تمامی این مشکلات نیازمند تدوین قانونی هدفمند و برنامه‌ریزی میان مدت است.
وی اظهار داشت: در روستاها فرصت اشتغال، پرداختن به تفریحات سالم و ازدواج مناسب برای دختران روستایی فراهم نیست و تنها دلیل این مسئله مهاجرت پسران جوان روستایی به شهرها به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در روستاها است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی افزود: موضوع سلامت جسمی و  روانی، توسعه و ایجاد فضاهای مناسب تفریحی، فرهنگی، ورزشی و اشتغال زنان روستایی باید مورد توجه قرار گیرد و در زمینه رفع این مشکلات تدابیر لازم اتخاذ شود.
فرجی تصریح کرد: توسعه و ایجاد مشاغل خانگی برای زنان روستایی باید در اولویت کاری تمامی دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد و در زمینه خودکفایی زنان در روستاها برنامه‌ریزی انجام شود.
وی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در روستاها به ویژه در بین زنان جامعه روستایی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه اعتیاد، طلاق و فرار دختران از منزل در بخش‌های روستایی مشکلات بسیار فراوانی وجود دارد که با ایجاد و گسترش فضاهای فرهنگی و ورزشی تا حد زیادی در زمینه رفع این مشکلات گام برداشته خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: استفاده از اعتبارات دهیاری‌ها در بخش توسعه ورزش بانوان و استفاده از فضاها و اماکن بلا استفاده در روستاها به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
فرجی بیان داشت: در بخش سلامت زنان روستایی و ازدواج دختران روستایی باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا از بروز آسیب‌های اجتماعی در روستاها جلوگیری شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=574307
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد