۷ سال پیش

استقلال در جذب هیات‌ علمی موجب سلامت دانشگاه می‌شود
اطلاعات بیشتر

 

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با بیان اینکه مراقبت و نظارت، رمز پیشرفت و سلامت در هر جامعه‌ است، گفت: هر سیستمی مراقبت و کنترل در آن نباشد شکست می‌خورد.

جهت مشاهده اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، دکتر «محمدرضا رضوان‌طلب» در جمع رؤسای مرکز جذب هیات علمی دانشگاه‌های ملی استان‌های کشور در ایلام با تاکید بر اینکه نظارت، هزینه‌ها را کاهش و اعتماد را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: باید در زمینهٔ جذب هیات علمی در دانشگاه امانت‌دار خوبی باشیم و اصل بی‌طرفی را حفظ و طبق دستورالعمل کار کنیم.
وی با بیان اینکه منفعت شخصی در جذب دانشگاه باید کاملاً کنار گذاشته و هیچ سلیقه شخصی در آن دخیل نباشد و جذب فقط بر اساس قانون و توانمندی صورت گیرد، افزود: باید از منافع شخصی در جذب بگذریم تا راه را درست طی کرده و به موفقت و اهداف مورد نظر برسیم.
رضوان‌طلب ادامه داد: نباید به هیچ جناح و حزبی وابسته شویم چرا که دانشگاه محل علم‌آموزی است و باید از سیاسی بازی دوری کرد تا کسی که جذب می‌شود متعادل در امور باشد.
رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اشاره به اینکه نباید در بررسی پرونده‌ها تحت‌ فشار قرار بگیرید، خاطرنشان کرد: استقلال در جذب هیئت‌ علمی و دیگر امور مربوطه، موجب سلامت دانشگاه می‌شود و نباید فراموش کرد که همه نگاه‌ها در جذب نباید سلبی باشد بلکه به نگاه ایجابی نیز باید توجه شود.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه جای آزمون‌ و خطا نیست و انتخاب استاد نامناسب ممکن است برای آموزش ویرانی در پی داشته باشد، تصریح کرد: رفتار و حرکات خوب اساتید دانشگاه باید در پرونده قید شود چرا که کارکردهای بسیار خوبی نیز از اساتید دیده می‌شود.
رضوان‌طلب دید ایجابی در بحث جذب در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: از همه مهتر باید به مراقبت و کنترل توجه جدی شود چرا که انسان دائم در معرض وسوسه شیطان قرار دارد و ممکن است خطا کند، اما نظارت از خطاهای بیشتر جلوگیری می‌کند.
رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با بیان اینکه مراقبت و نظارت، رمز پیشرفت و سلامت در هر جامعه‌ است، افزود: هر سیستمی که مراقبت و کنترل در آن نباشد شکست می‌خورد و از طرفی نظارت هزینه‌ها را کاهش و اعتماد را افزایش می‌دهد.
رضوان‌طلب با اشاره به اینکه فراخوان مربوط به بورسیه در اردیبهشت داده‌ شده و این مهم بر اساس نیاز دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: استاندارد نسبت استاد به دانشجو عضو هیئت‌ علمی یک به ۲۴ است اما الآن یک به ۱۳ هستیم لذا نیاز به جذب هیئت عملی و استاد داریم و در ماه ۱۰۰۰پرونده جذب را بررسی می‌کنیم.
در ادامه دکتر «محمد علی‌اکبری» رئیس دانشگاه ایلام نیز در سخنانی اظهار کرد: دانشگاه ایلام با ۷ دانشکده ۲۰۰ نفر عضو هیئت‌ علمی و ۶۰۰۰ دانشجو در استان فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه باید در جذب به دنبال استاد با ویژگی‌های حرفه‌ای باشیم، خاطرنشان کرد: باید از برجستگان و نخبگان در دانشگاه استفاده شود که دانشگاه جایگاه حساس و مهمی است.
علی‌اکبری با تأکید بر اینکه مراکز جذب، اساتید را به عنوان سرمایه‌های انسانی را گزینش کرده و اساتید ما، آینده‌ساز کشور را تربیت می‌کنند، گفت: دانشگاه خوب، دانشگاهی است که استاد خوب داشته باشد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=590348
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد