۷ سال پیش

اشتغال مهمترین دغدغه روستاییان استان مرکزی است ‌
اطلاعات بیشتر

 

‌استاندار استان مرکزی گفت: اشتغال مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه روستاییان استان مرکزی است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


‌محمود زمانی‌قمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ افزود: براساس بازدیدهایی که از روستاهای استان داشته‌ایم و در جلساتی که در بخشداری‌ها با حضور شوراهای اسلامی و دهیاران برگزار شده‌، مهم‌ترین مشکل روستاهای استان موضوع اشتغال بود که در ماندگاری بیشتر روستاییان تاثیرگذار است.
وی نبود توازن بین درآمدهای ساکنین روستاها با هزینه‌های معیشتی آنان را مهم‌ترین عامل بروز پدیده مهاجرت بیان کرد و افزود: بر این اساس دولت به دنبال ایجاد شغل پایدار در روستاهاست تا بتواند با اجرای طرح‌های مشارکتی اشتغال ایجاد کند.
استاندار مرکزی گام اول برای اشتغال‌زایی روستایی را آموزش نیروی انسانی دانست که لازمه توسعه و ارتقای شاخص‌های اقتصادی روستاها خواهد شد و مسیر رونق اقتصادی را هموارتر خواهد کرد که تحقق این مهم منوط به اجرای طرح‌های تولیدی با مشارکت روستاییان بوده و منجر به افزایش درآمد و برقراری توزان بین درآمد روستاییان و هزینه‌های معیشتی آنان خواهد شد.
وی حمایت مالی دولت را از دیگر مولفه‌های ایجاد اشتغال پایدار روستایی بیان کرد و افزود: در همین راستا در استان مرکزی براساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده آمادگی اعطای تسهیلات اعتباری اشتغال‌زایی روستایی با نرخ ارزان تا بیش از هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است تا با تامین زیرساخت‌های لازم بستر ایجاد شغل فراهم شود.
زمانی قمی با اشاره به تشکیل جلسه مشترکی با حضور فرمانداران، بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران گفت: در این جلسات ظرفیت‌های روستاها برای ایجاد نوع اشتغال بررسی و با اختصاص یارانه سود بانکی که در قالب سیاست‌های حمایتی دولت در این عرصه است، زمینه‌ای برای ایجاد شغل پایدار روستایی فراهم می‌شود.
وی در توضیح بیشتر نحوه اختصاص یارانه سود بانکی گفت: بیش از هزار میلیاد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی با سود 15 درصد از طریق بانک‌ها به متقاضیانی که تمایل داشته باشند در روستا سرمایه‌گذاری اشتغالی داشته باشند، اعطا خواهد شد و دولت برای تشویق سرمایه‌گذاران در این حوزه هفت درصد بهره بانکی را پرداخت و سرمایه‌گذاران این تسهیلات را با بهره هشت درصدی دریافت خواهند کرد.
استاندار مرکزی در خصوص پتانسیل گردشگری روستاهای استان که به عنوان یک فرصت بزرگ اقتصادی برای روستاییان به شمار می رود، گفت: تقویت جاذبه‌های روستایی در حوزه گردشگری و ایجاد صنایع کوچک و بنگاه‌های زودبازده عاملی برای ماندگاری روستاییان شده و مهاجرت معکوس دستاورد این حرکت خواهد بود.
وی تقویت صنعت گردشگری را از پتانسیل‌های مهم توسعه روستایی برشمرد و تصریح کرد: نباید از پتانسیل‌های بالقوه حوزه گردشگری روستایی استان غفلت کرد، بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و اعمال سیاست‌های تشویقی این پتانسیل‌ها را به بالفعل تبدیل کرد که در توسعه روستایی سهم بسزایی خواهد داشت.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=665251
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد