۷ سال پیش

اشتغال پایدار برای مددجویان قالیباف

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

کمیته امداد و مرکزملی فرش ایران تفاهم نامه همکاری با هدف ارتقای منزلت اجتماعی، توانمند سازی و اشتغال پایدار برای فعالان حوزه فرش دستباف به ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امضاء کردند.

جهت مشاهده اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک کنید


به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و مرکز ملی فرش ایران به امضای محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش ایران رسید.
محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است و این نهاد با اجرای طرح های اشتغال خرد و خانگی و ارائه تسهیلات زمینه خودکفایی جامعه هدف را فراهم می کند. سال گذشته 100 هزار خانوار تحت حمایت، توانمند و از چرخه حمایتی کمیته امدادخارج شده‌اند؛ بطوری که ۱۰تا ۱۵ درصد آنها در حوزه فرش دستباف و قالیبافی فعالیت داشتند.
وی افزود: در صورت تامین اعتبارات لازم ۷۵درصد اعتبارات امداد در حوزه اشتغال و توانمندی مددجویان متمرکز خواهد شد؛ بطوری که در تلاشیم ۲۰درصد آن را به بخش فرش دستباف و صنایع دستی هدایت کنیم. بافت فرش در کمیته امداد سابقه طولانی دارد و همکاری های مشترک با مرکز ملی فرش ایران و استفاده از ظرفیت های یکدیگر می تواند درارتقاء جایگاه هنر-صنعت فرش دستباف کشور نقش بسزایی داشته باشد.جذب هیات های تجاری، برگزاری نمایشگاه ها، تجاری سازی تولیدات و صادرات به کشورهای هدف از جمله موارد همکاریهای این نهاد با مرکز ملی فرش ایران خواهد بود.
حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز با بیان اینکه تولید فرش دستباف داخلی و استفاده از الگوهای بومی و ملی نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد گفت: تامین بخش عمده مواد اولیه آن در داخل کشور، ایجاد اشتغال گسترده با سرمایه گذاری اندک، داشتن ارزش افزوده بالا، داشتن مهارت فنی و دانش تولید و ارزآور بودن آن می تواند اثرگذاری رادر تحقق اقتصاد مقاومتی بالا ببرد، همچنین تولید و صادرات فرش دستباف، می تواند باعث رونق اقتصادی کشور، اشتغالزایی و ارزآوری و نیز در پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها موثر باشد.
کارگر افزود: هم افزایی مرکز ملی فرش ایران با کمیته امداد می تواند موجب تولید هدفمندفرش دستباف و بهبود فرایندهای تولید تا تجارت آن باشد.کمیته امداد با فعالیت گسترده درسراسر کشور، داشتن نیروی انسانی فعال در حوزه فرش دستباف و ظرفیت مناسب برای تولیدمتمرکز می توانند با مشارکت و همراهی مرکز ملی فرش ایران نقشه راه مناسبی در تولید متمرکز، هدفمند و با کیفیت و توسعه صادرات پایدار به کشورهای هدف ترسیم کنند.
براساس این تفاهم نامه مرکز ملی فرش ایران متعهد به انتقال دانش فنی ساخت و بکارگیری دستگاه دار قالیبافی بهینه برای مددجویان،برگزاری آموزش های مورد نیاز ناظران،تخصیص تسهیلات بانکی از محل اعتبارات متمرکز،نظارت بر تولیدات مددجویان دارای گواهی آموزشی،معرفی کارشناس استعداد سنجی،هماهنگی با اتحادیه ها و تشکل های فرش دستباف دراستان ها و معرفی کارآفرینان مورد تایید برای ایجاد خوشه ها در زمینه های مختلف شد.
اختصاص بودجه برای به روز رسانی و بهینه شدن ساختار طرح و نقشه فرش های تولیدی، استعدادسنجی و برآورد نیازهای آموزشی بهره برداران تحت پوشش، بکارگیری توان تخصصی انجمن طراحان فرش دستباف در استان ها از جمله تعهدات کمیته امداد در این تفاهم نامه است.
بر اساس گزارش سایت خبری کمیته امداد، شایسته ذکر است مدت اعتبار این تفاهم نامه سه سال و با موافقت طرفین قابل تمدید است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=598269
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد