۸ سال پیش

اصلاح آیین نامه تعیین گروه‌های شغلی قضات


منقضی شده
اطلاعات بیشتر

آیین نامه تعیین گروه‌های شغلی قضات اصلاح می‌شود

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام قوه قضائیه اینجا کلیک کنید


با پیشنهاد معاونت منابع انسانی قوه قضاییه مبنی بر اصلاح آیین نامه تعیین گروه های شغلی قضات که در کمیسیون های تخصصی این معاونت بررسی شده است، این آیین نامه پس از تایید ریاست محترم قوه قضاییه اجرایی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، انطباق با قانون آیین دادرسی کیفری جدید و همگام شدن با سیاست های جدید قوه قضاییه در بخش تامین نیروی قضایی بویژه در مناطق محروم و تقویت امتیازات قضات در مناطق کم برخوردار و محروم از مهمترین دلایل اصلاح این آیین نامه بوده است.
اصلاحیه آیین نامه تعیین گروه های شغلی در مرحله نخست شامل رفع ایرادات، نقایص و ابهامات موجود در آیین نامه خواهد بود.
بر اساس این گزارش تغییر نظام ترفیع قضات از حیث عدم ضرورت طرح تقاضا از سوی دارنده پایه قضایی و اعلام مستقیم از سوی کارگزینی قضات به دادگاه عالی انتظامی تا پایان تیر ماه هر سال، اعطای گروه به قضاتی که مدت 6 سال در مناطق محروم و کم برخوردار منصوب می شوند، حفظ حقوق اکتسابی قضاتی که بنا به ضرورت و ناچاراً در گروه شغلی پایین تر منصوب می شوند، از جمله موارد این اصلاحیه است.
همچنین بر مبنای این اصلاحیه، قضاتی که 600 ساعت آموزش ضمن خدمت را گذرانده و گواهی تخصصی این دوره را دریافت کرده اند، 10 واحد به عدد مبنای گروه متعلق به آنها اضافه می شود و در خصوص قضات مناطق محروم بدلیل سخت دسترسی آنها به امکانات آموزشی 10 واحد در ازای ساعت آموزشی کمتری تعلق خواهد گرفت.
همچنین مدت زمان توقف ضروری برای طرح تقاضای انتقال قضات در کمیسیون از 3 سال به 2 سال کاهش می یابد و در موارد ضروری با تشخیص معاون محترم منابع انسانی استثنا می شود.
خارج ساختن کارآموزان ضمن تحصیل و قضایی از فصل گروه شغلی قضات و منطبق ساختن آن با مفاد  قانونی، مطابق ساختن عدد مبناء گروه شغلی قضات با قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت، اصلاح گروه های شغلی و الحاق سمت های جدید قضایی براساس آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی نیروهای مسلح، اعطای حقوق و مزایای نیم گروه شغلی به قضات شهر تهران نیز از موارد اصلاحیه خواهد بود.
توجه به حقوق مکتسبه قضات در خصوص حق ناشی از توقف 3 ساله در هر گروه و مقید نمودن مراجع نظارتی به اعلام نظر در بازه زمانی مشخص و صدور حکم ریالی ارتقاء گروه از سوی کارگزینی، احیاء حقوق از دست رفته برخی از قضاتی که سابقه توقف آنها تا تاریخ 19/05/82 مورد محاسبه قرار نگرفته بود، اعطای حقوق و مزایای 2 گروه شغلی به قضات دارای شرایط بازنشستگی حاضر به ادامه خدمت در مناطق محروم و کم برخوردار، افزایش 50 واحدی (حداکثر 100 واحد) به قضات دارای شرایط بازنشستگی قرار گرفته در گروه 12 یا استفاد کنندگان از گروه مزبور، اصلاح و افزایش مزایای ایثارگری از 10 واحد به 20 واحد بمنظور منطبق ساختن آن قوانین و مقررات حاکم بر ایثارگران نیز از جمله مواردی بود که در این آیین نامه مورد اصلاح قرار گرفته است.
همچنین بر اساس این اصلاحیه مقرر خواهد شد، گروه شغلی اعطایی به قضات مورد سوء قصد قرار گرفته، کشته شده و یا دچار نقص عضو شده یک تا دو گروه افزایش یابد و مزایای قضات شاغل در نقاط محروم و کم برخوردار یک گروه بالاتر از دیگر قضات محاسبه شود.
همچنین پیش بینی شده است؛ قضاتی که از مزایای مواد 6،8،9 تا 13 به لحاظ رعایت سقف گروه های شغلی نتوانند استفاده کنند، از مزایای غیر مستمر برخوردار شوند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=561805
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه