۷ سال پیش

اظهارات فاطمه هاشمی درباره اشتغال و بازنشستگی بیش از موعد بیماران خاص
اطلاعات بیشتر

 

رییس بنیاد بیماری‌های خاص ضمن اشاره به مشکلات اشتغال بیماران خاص، بازنشستگی پیش از موعد این بیماران را خواستار شد و گفت: بیش از یک سال است که موضوع بازنشستگی پیش از موعد این بیماران را در دستگاه‌های مختلف مطرح کرده‌ایم، اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش ایسنا، فاطمه هاشمی در نشست خبری که به مناسبت روز بیماران خاص و بیستمین سالگرد تاسیس بنیاد بیماری‌های خاص با اشاره به بیماری ای‌بی و نشست اخیر وزیر بهداشت در خانه ای‌بی گفت: در این زمینه دکتر هاشمی از مسوولان وزارت بهداشت خواستند که کار این بیماران را دنبال و اگر ممکن است داروهای آنان را به صورت رایگان تهیه کنند، ولی دو مشکل در این زمینه وجود دارد؛ اولا در این حوزه حرف زیاد زده می‌شود اما کسی عمل نمی‌کند و دوم اینکه هرکسی می‌خواهد بودجه مربوطه به سازمان خودش داده شود. اما بعید می‌دانم این به جایی برسد. وزیر بهداشت مشخص کرده بودند که مشکل این بیماران تا اوایل اردیبهشت‌ماه رفع شود اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.
وی درباره خدمات بنیاد بیماری‌های خاص به بیماران مبتلا به سرطان و ام‌اس گفت: هزینه این بیماران بسیار بالاست و یک سازمان غیردولتی نمی‌تواند تمام آن را فراهم کند‌.
در این زمینه بنیاد بیماری‌های خاص ۳۰ درصد هزینه‌های دارویی مبتلا به سرطان و ام‌اس را پرداخت می‌کند.
هاشمی‌ با اشاره به راه‌اندازی مراکز تالاسمی گفت: راه‌اندازی یک مرکز تالاسمی بسیار راحت است اما متاسفانه هنوز بسیاری از مراکز تالاسمی در کشور شرایط مناسبی ندارند و برخی از آنها با اورژانس و برخی دیگر با مراکز شیمی‌درمانی مشترک هستند و این موضوع باعث نارضایتی بیماران شده است.وی در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر نبودن شفافیت مالی در بنیاد بیماری‌های خاص گفت: دیوان محاسبات هر ساله اسناد بخش دولتی ما را بررسی می‌کند و در بخش غیردولتی نیز یک بخش خزانه‌داری، اسناد و منابع مالی ما را بررسی می‌کند.
هاشمی‌ در ادامه صحبت‌هایش یکی از مشکلات کنونی بنیاد را معطل ماندن ۲۰۰ پمپ دسفرال بیماران تالاسمی در گمرک دانست و گفت: این پمپ‌ها را خیرین خارج از کشور برای بنیاد فرستاده بودند که هنوز در گمرک مانده است.
وی درباره تاثیر طرح تحول نظام سلامت بر وضعیت بیماران خاص گفت: متاسفانه این طرح هنوز اثر مثبتی برای بیماران خاص نداشته است.
طرح تحول نظام سلامت بنا دارد که دارو ارزان‌تر باشد بنابراین دائما برندهای داروها متفاوت می‌شود و حتی بیماران تالاسمی که در گذشته به صورت رایگان داروهایشان را دریافت می‌کردند، اکنون باید میزانی از فرانشیز را پرداخت کنند.هاشمی‌ در پاسخ به سوال ایسنا درباره بازنشستگی پیش از موعد بیماران خاص که به عنوان یک مطالبه از سوی انجمن‌های حامی این بیماران مطرح می‌شود، گفت: ما موافق به اجرای بازنشستگی پیش از موعد برای بیماران خاص هستیم و چندین بار در این زمینه نامه‌هایی را به کمیسیون اجتماعی دولت و مجلس ارسال کرده و در جلسات‌شان شرکت کردیم، اما هر کجا که می‌رویم به ما می‌گویند که این کار به ما مربوط نیست.
اکنون بیش از یک سال است که این موضوع را مطرح کرده‌ایم اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
هاشمی به بیماری اوتیسم اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر با مسائلی در زمینه اختلالات اوتیسم مواجهیم.
براساس آمارهای بین‌المللی دو درصد از هر جامعه‌ای مبتلا به این بیماری‌ها هستند. اگر در جامعه ما نیز دو درصد به این بیماری مبتلا باشند، عدد بزرگی می‌شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=592247
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد