۷ سال پیش

اعتبار بیمه کارگران محقق نشد
No Image

اعتبار بیمه کارگران محقق نشد

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه محدودیت منابع در تأمین اجتماعی مشکلات بسیاری را در بیمه کارگران ساختمانی به وجود آورده، گفت: تحت پوشش قرار گرفتن یک میلیون کارگر ساختمانی به طور کامل محقق نشده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


محمداسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: متأسفانه با توجه به اینکه جمعیت کارگران ساختمانی مشخص نیست و ما آمار دقیقی از این افراد نداریم، در ابتدا لازم است که اطلاعاتی از کارگران ساختمانی در کشور داشته باشیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به کمبود اعتبارات دولت برای بیمه کارگران ساختمانی گفت: برای حمایت از کارگران ساختمانی تشکیل صندوق بیمه بیکاری کارگران ساختمانی ضرورت دارد. البته نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس موافق تشکیل این صندوق هستند. بنابراین با توجه به مشکلاتی که این افراد دارند ضرورت تشکیل این صندوق وجود دارد.
وی با بیان اینکه اعتبار بیمه کارگران ساختمانی محقق نشده است، ادامه داد: تمامی کارگران ساختمانی باید کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه ای داشته باشند اما در حال حاضر می بینیم که بخشی از کارگران ساختمانی در دریافت کارت مهارت با مشکل روبرو هستند و در نهایت شاهد هستیم که برنامه تامین اجتماعی برای بیمه کارگران ساختمانی محقق نشده است.
سعیدی با بیان اینکه هنوز 800 هزار کارگر ساختمانی در صف انتظار بیمه هستند، گفت: تلاش کمیسیون اجتماعی مجلس برای ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی ادامه دارد که امیدواریم با کمک دولت بتوانیم این مشکل چندساله را حل کنیم.
به گزارش پانا، طبق قانون سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با دریافت هفت درصد(7%) حق بیمه سهم بیمه شده(از کارگر) و پانزده درصد(15%) مجموع عوارض صدور پروانه (از مالک) نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کند. در صورت عدم تأمین منابع لازم جهت گسترش پوشش بیمه ای کارگران با تصویب هیأت وزیران، افزایش سقف مجموع عوارض تا بیست درصد(20%) بلامانع است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=588068
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد