۷ سال پیش

اعلام آمادگی کارفرمایان برای کمک به اشتغال پایدار
اطلاعات بیشتر

 

نایب رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران از تشکیل هلدینگی به منظور حمایت از بنگاههای اقتصادی خبر داد و گفت: کارفرمایان برای ایجاد این هولدینگ، ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه اختصاص می دهند تا به اشتغال پایدار کمک کنند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد عطاردیان افزود: چنانچه دولت از تشکیل این هلدینگ حمایت کند کارفرمایان سرمایه خود را تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش می دهند.
وی که در همایش گذار از اقتصاد غیررسمی به رسمی سخن می گفت، ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل آنکه گرفتن مجوز یک بنگاهها اقتصادی سخت و دشوار است افراد به مشاغل غیر رسمی تمایل نشان می دهند لذا باید بنگاههایی ایجاد شود که ضمن پایداری در چارچوب قوانین کسب و کار فعالیت کنند.
عطاردیان بیشترین اشتغالزایی را مربوط به بخش خصوصی دانست و افزود: عده ای برای رهایی از فقر به دنبال راه اندازی کسب و کار می روند در حالی که اگر بنگاه های پایدار در بخش خصوصی نباشد نمی توان از آنها حمایت کرد.
این مقام مسئول کارفرمایی حل مشکل مشاغل غیر رسمی را منوط به پرداخت بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: دولت باید بدهی ۱۰۰هزار میلیارد تومانی خود به صندوق تامین اجتماعی را برای ایجاد اشتغال پایدار بپردازد.
غلامرضا عباسی – رییس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور نیز در این همایش گفت: برای توسعه اشتغال در کشور نیازمند اتخاذ سیاستهای بهینه‌ در حوزه اقتصاد، صنعت و تجارت هستیم و یکی از این سیاستها کمک به خانوارهای کم‌ درآمد در قالب ایجاد شغل است.
وی با بیان اینکه سیاست های اشتغال باید مبتنی بر آموزش مهارت در کشور باشد، افزود: فراگیری آموزشهای فنی و حرفه‌ای از دوران مدرسه و سنین ابتدایی و تکمیل آن در دوران دانشگاه می‌تواند در این زمینه موثر باشد.
این مقام مسئول کارگری در ادامه با اشاره به توصیه نامه شماره ۲۰۴ سازمان جهانی کار، اظهار کرد: بر اساس این توصیه‌نامه، اولویت بخشی به سیاست‌های اشتغالزا، گسترش حمایت‌های اجتماعی، پیش‌بینی مشوق‌های قانونی و به رسمیت شناختن آزادی انجمن‌های صنفی لازمه عبور از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی است.
عباسی درعین حال اجرای اقتصاد مقاومتی را مستلزم همکاری و هماهنگی همه شرکای اجتماعی، دولت، کارگر و کارفرما دانست و افزود: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید نگاه به تولید داخل و احیای صنایع کوچک را در دستور کار قرار بدهیم.
در بخش دیگری از این همایش، مسعود نیازی عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با اشاره به عدم الحاق ایران به سه مقاوله نامه ۸۷ ،۹۸ و ۱۳۸ سازمان جهانی کار اظهارکرد: این مقاوله نامه ها درباره آزادی انجمن ها،حق مذاکره دسته جمعی و حداقل سن شروع به کار است و به یکی از صور آزادی‌های اساسی نظیر آزادی کار یا منع تبعیض اختصاص دارد.
به اعتقاد وی علیرغم الحاق ایران به پنج کنوانسیون بنیادین سازمان جهانی کار، کارگران همچنان با مشکلات مربوط به منع کار اجباری، تساوی مزد در مقابل کار هم ارزش، منع تبعیض در اشتغال و ممنوعیت کار کودک مواجهند و پیوستن به این مقاوله نامه‌ها نه تنها مشکلات کارگران را کاهش نداده بلکه پیامدهای سوء ناشی از مدیریت نامطلوب اقتصاد کلان را بر معیشت کارگران تحمیل کرده است.
نیازی تصریح کرد: با پایین آمدن درآمدها، قدرت خرید کارگران هم کاهش می یابد و این امر خانوارهای کارگری را با دشواری معیشت روبه رو می کند.
به گزارش ایسنا، علی اصغر بیات رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در این همایش یکی از عوامل افزایش اشتغال غیر رسمی را نبود امنیت شغلی عنوان کرد و اخراج کارگران و ازدیاد قراردادهای موقت و سفید امضاء را موجب شکل گیری مشاغل غیر رسمی دانست.
وی با اشاره به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه تامین اجتماعی به دلیل این بدهی عظیم نتوانسته به ساماندهی مشاغل غیر رسمی کمک کند.
به گفته بیات، افرادی که در مشاغل غیر رسمی فعالیت می کنند فاقد بیمه و بازنشستگی هستند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=593663
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد