۷ سال پیش

اعمال سهمیه بیمه برای کارگران ساختمانی اقدامی غیرقانونی است
اطلاعات بیشتر

 

نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس با انتقاد از اعمال سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی، گفت: به شهرستان ارومیه با ۳ هزار کارگر ساختمانی تنها ۱۰۰سهمیه اختصاص داده شده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


نادر قاضی‌پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درواکنش به عدم اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی، گفت: درقانون بیمه کارگران ساختمانی موضوعی تحت عنوان اعمال سهمیه مشخص برای هر استان مطرح نشده بلکه دراین قانون تاکید شده که همه کارگران ساختمانی در تمامی استان ها باید از بیمه برخوردار شوند.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی دراعمال سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی، افزود: متاسفانه در کل استان آذربایجان غربی با چندین هزار کارگر ساختمانی و ارومیه با ۳ هزار کارگر تنها ۱۰۰ سهم به بیمه کارگران اختصاص پیدا کرده است، در این زمینه دولت با طرح مسائلی مانند نبود اعتبار لازم اقدام به سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی کرده است.
وی با یادآوری اینکه اعمال سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی اقدامی غیرقانونی از سوی دولت است، تصریح کرد: متاسفانه کارگران درشرایطی که هیچ کاری ندارند از بیمه نیز محروم شده بنابراین مشکلات آنها افزایش پیدا می‌کند؛ ازاین رو وزارت تعاون به ویژه سازمان تامین اجتماعی باید قانون بیمه کارگران ساختمانی را برای جلوگیری از افزایش مشکلات آنها به طور کامل اجرا کند.
نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شهرستان ارومیه ۳ هزار کارگر ساختمانی برای  بیمه ثبت نام کردند، افزود: متاسفانه تنها ۱۰۰ سهمیه به بیمه کارگران این شهرستان اختصاص پیدا کرده است، با توجه به اینکه  بیش از ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار بین کارگران ساختمانی رخ می دهد، نداشتن بیمه و عدم دریافت بیمه بیکاری مشکلات بسیاری را برای این قشر به دنبال دارد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، درحالی که وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی  درهفته کارگر خبر از اجرای بیمه کارگران ساختمانی داد، اما یک عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: تا کنون خبری از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی نیست.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=599170
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد