• ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
  • 1k نظر «نمایش»

افزایش اورژانسی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود معلم

افزایش اورژانسی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود معلم

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

افزایش اورژانسی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود معلم

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید 

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار معلمان و فرهنگیان اینجا کلیک نمایید 

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید


خبر 22 مرداد 96: افزایش اورژانسی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود معلم (منبع: خبرگزاری خانه ملت)

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش از رایزنی با سازمان برنامه برای جبران کسری و مطالبات تا پایان سال ٩٦ و افزایش اورژانسی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود معلم خبرداد.
محمد بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آمار و ارقام ورودی‌ها و خروجی‌های منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش، گفت: تا سال ١٤٠٠ حدود ٤٠ درصد نیروی انسانی کنونی که رقمی حدود ٤٠٠ هزار نفر می شود در عرصه تعلیم و تربیت شرایط بازنشستگی پیدا کرده و می توانند بازنشسته شوند.
گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش می‌توان با اتخاذ برخی سازوکارها بخشی از افراد مذکور که شرایط بازنشستگی را دارند ترغیب به ادامه فعالیت کرد، افزود: باید یادآور شد تا وقتی فردی بازنشسته نشود مشمول قانون منع بازنشستگی نمی‌شود زیرا مجددا دعوت به کار نشده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان راه اصلی و محوری تامین نیروی انسانی در عرصه تعلیم و تربیت محسوب می شود، اظهار کرد: باید ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به صورت اورژانسی توسعه دهیم تا طی ٤ سال آینده که افراد شرایط بازنشستگی را پیدا می‌کنند بتواند نیروی جایگزین را تربیت کند تا کمبود جبران شود.
بطحایی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم حدود ١٠٠ هزار نفر از افراد مذکور را ترغیب به ادامه فعالیت کنیم نیاز به تامین ٣٠٠ هزار نیروی انسانی است، تصریح کرد: باید یادآور شد اگر آزمونی برای جذب نیروی انسانی برگزار شود، براساس ماده٢٦ اساسنامه فرهنگیان همه باید دوره آموزشی در دانشگاه مذکور طی کنند.
دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش ٢٠ الی ٢٥ هزار نفر دانشجو در سال را ندارد
وی با اشاره به اینکه یکی از راه های افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان تشکیل کنسرسیوم با دانشگاه‌های دیگر به منظور بهره‌مندی از ظرفیت علمی و تجهیزاتشان و بر اساس برنامه درسی دانشگاه مذکوراست، افزود: هم اکنون دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش دانشجو در حد مورد نیاز ٢٠ الی ٢٥ هزار نفر در سال را ندارد؛ متاسفانه طی سال‌های گذشته ظرفیت مورد نیاز در دانشگاه فرهنگیان ایجاد نشده است.
رایزنی با سازمان برنامه برای تأمین کسری بودجه
گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشکلات مالی عرصه تعلیم و تربیت و مواجه با کسری بودجه، خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته و مقرر شده جلساتی با مسؤلان وزارتخانه آموزش و پرورش برگزار کنند تا میزان مطالبات و کسری ها تا پایان سال ٩٦ مشخص کنند که چقدر منابع نیاز داریم و متعاقبا کسری وجود دارد و بعد برای آن برنامه‌ریزی شود تا تخصیص صورت بگیرد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=828254
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k