۷ سال پیش

افزایش ۳۵ درصدی دریافت کنندگان بیمه بیکاری در فروردین امسال
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعداد مقرری بیمه بیکاری بگیران استان اصفهان در فرورین سال ۹۵ نسبت به فروردین سال ۹۴ با افزایش ۳۵ درصدی روبرو بوده است.

جهت مشاهده اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی قادری ظهر شنبه با حضور در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان با دارا بودن بیش از ۱۰ هزار نیروی کارگر بیشترین میزان کارگر استان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این در حالی است که این نهاد پس از فولاد مبارکه و ذوب‌آهن بزرگ‌ترین نهاد اقتصادی استان اصفهان است.
وی ایجاد بستر و فرهنگسازی برای فعالیت کارگران را ضروری دانست و افزود: امروزه جوانان ایران کمتر مولد کار هستند و ضروری است که با گفتمان محوری روند فعالیت کارگران و ترویج این امر را در دستور کار قرار دهیم.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان را صنعتی‌ترین و کارگری‌ترین استان کشور معرفی کرد و گفت: این استان در حال حاضر ۱۰ درصد از کارگران کشور را در خود جای داده است.
وی آمار بیکاری استان اصفهان را ۲.۸ درصد بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و بیان داشت: باید توجه داشت که استان اصفهان از آنجایی که اقتصادی ترین استان کشور است آسیب بیشتری را نیز از نوسانات اقتصادی در کشور متحمل می شود و از این رو در دوران‌های تحریم دچار فشار‌های زیادی بوده است.
قادری همچنین مهاجرت از دیگر استان‌ها و به ویژه مهاجرات تابعه‌های خارجی از جمله افغان‌ها را چالش اشتغال استان دانست و افزود: استان اصفهان سومین استان پذیرنده مهاجران افغان است و از این رو فرصت‌های شغلی زیادی توسط این مهاجران خارجی پر شده که برای استان این امر شایسته نیست.
نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان اصفهان ۱.۵ درصد بیش از میانگین کشوری است
وی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان اصفهان را ۱.۵ درصد بیش از آمار کشوری عنوان کرد و بیان داشت: نبود ارتباط صنایع با دانشگاه‌ها بزرگ‌ترین دلیل این چالش است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه ۱۰ درصد از مشمول بیمه بیکاری شدگان کشور در استان اصفهان وجود دارند، ابراز داشت: باید توجه داشت که بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری در هر ماه در استان اصفهان پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان اصفهان در فروردین سال ۹۵ نسبت به فروردین سال ۹۴ با افزایش ۳۵ درصدی روبرو بوده است.
قادری در ادامه با بیان اینکه ۳۰۰ واحد اقتصادی مشکلدار در استان اصفهان وجود دارد، گفت: ۸۰ واحد صنعتی از هشت ماه گذشته تاکنون نتوانسته‌اند حقوق کارگران خود را پرداخت کنند.
وی کاهش حوادث کار در استان اصفهان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ را اتفاق مبارک استان عنوان کرد و افزود: این حوادث در سال گذشته با ۲۸ درصد کاهش روبرو بوده و همچنین حوادث منجر به فوت نیز ۳۸ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه در خصوص میزان فراوانی حوادث در بخش‌های مختلف گفت: ۵۰ درصد حوادث کار در بخش صنعت، ۲۵ درصد در بخش ساختمان و ۲۵ درصد نیز در سایر بخش‌ها اتفاق افتاده است.
وی همچنین به تنظیم سالانه ۳۰ هزار شکایت در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: ۴۰ درصد از این شکایات مربوط به شهر اصفهان و مابقی مربوط به دیگر شهرهای استان است.
قادری در ادامه از شهرداری اصفهان درخواست ساماندهی کارگران ساختمانی را داشت و ادامه داد: همچنین ضروری است که دیگر شهرداری‌های استان نیز نسبت به تامین امکانات برای این امر همکاری لازم را داشته باشند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=592219
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد