۷ سال پیش

افزایش ۷۹ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در دولت یازدهم
اطلاعات بیشتر

 

 گسترش پوشش بیمه‌های اجتماعی، عدالت در دسترسی به پوشش بیمه‌های اجتماعی، پایداری منابع و مصارف و ترمیم حقوق بازنشستگان تنها بخشی از اقدامات انجام شده در دولت یازدهم در بیمه‌های اجتماعی است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش ایسنا، طی سال‌های اخیر به دلیل تحولات جمعیتی، افزایش امید زندگی، سالمند شدن جمعیت تحت پوشش، بالا بودن نرخ حوادث و سوانح و بیماری‌های شغلی و عوامل مشابه، تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران به نحو چشمگیری افزایش یافته است.
اجرای قوانین بازنشستگی پیش از موعد و افزایش دامنه شمول این قوانین در سال‌های اخیر منجر به تشدید روند رشد تعداد مستمری بگیران شده است. اغلب صندوق‌های بازنشستگی در ایران در مرحله بلوغ یا پس از بلوغ هستند و به دلیل فقدان سرمایه گذاری‌های مناسب، نسبت ذخایر آنها به کل منابع اندک است. برآوردها نشان می‌دهد ذخایر سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و بقیه صندوق‌های بیمه‌ای کفاف پرداخت مستمری‌ها و بدهی‌های آنها را نمی‌دهد و در سال‌های نه چندان دور در انجام تعهدات، بیشتر به درآمدهای عمومی دولت وابسته می‌شوند.
در حال حاضر ۳۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند که عمدتاً روستائیانی هستند که باید مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باشند که به دلیل اختیاری بودن پوشش بیمه‌ای این صندوق‌ و یا کمی درآمد، تحت پوشش قرار ندارند. بخش عمده دیگری از غیر بیمه شدگان در کشور شاغلان بخش غیر رسمی اقتصاد هستند که به دلیل دریافت مزد و حقوق پایین‌تر از حداقل دستمزد اعلامی سالانه، نمی‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند؛ حال برای رفع مشکلات یاد شده تمهیداتی برای گستردن چتر بیمه‌ تامین اجتماعی انجام شده است که به آنها اشاره می‌شود.

مهمترین سیاست‌ها و اقدامات انجام شده
– گسترش پوشش بیمه‌های اجتماعی
– عدالت در دسترسی به پوشش بیمه‌های اجتماعی
– پایداری منابع و مصارف
– جامعیت تعهدات و خدمات بیمه‌های اجتماعی
– اصلاح نظام سرمایه‌گذاری صندوق‌های بیمه‌ای
– ترمیم حقوق بازنشستگان
– تامین اعتبار برای حق بیمه سهم کارفرمایی پوشش بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش، شاغلان صنایع دستی کد دار، خادمین مساجد، باربران و رانندگان در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب برای ۷۹۵ و ۱۲۰۰ و ۱۲۵۰ هزار نفر و تامین اعتبار برای حق بیمه سهم کارفرمایی دولت برای پوشش بیمه‌های اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ترتیب برای ۱۲۴۰ و ۱۳۲۰ هزار خانوار از اقدامات انجام شده در این مدت می باشد. همچنین در سال ۱۳۹۴ جهت کمک به تامین حقوق و هزینه‌های درمان کارکنان بازنشسته فولاد ۱۰هزار میلیارد ریال مطابق تبصره بودجه، پیش‌بینی شده بود که تا پایان سال، ۹۷۵۲ میلیارد ریال آن اختصاص یافت. در سال‌جاری نیز به این منظور ۱۸ هزار میلیارد ریال در قانون بودجه کل کشور پیش‌بینی شده است.
– اجرای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان بدون حمایت دولت به تعداد  پنج میلیون و ۹۶۱ هزار و ۳۲۷ نفر در دولت یازدهم
– ارتقای کمی و کیفی خدمات رفاهی به بازنشستگان: کمک هزینه عینک و عصا و سمعک، پرداخت وام ضروری به ۴۲۷ هزار و ۶۱۶ نفر جمعا به مبلغ ۸۴۰ میلیارد و ۷۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بیمه عمر و حوداث و اعزام به تورهای زیارتی و سیاحتی در دولت یازدهم
– اجرای قانون حمایت از خانواده و رفع محدودیت ارائه خدمات به فرزندان چهارم به بعد بیمه شدگان تأمین اجتماعی
– در دولت تدبیر و امید تاکنون ۷۹ درصد به حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزوده شده و افزایش حقوق بازنشستگان نیز همه ساله بیش از نرخ تورم است.
– تحت پوشش قرار دادن جمعیتی بیش از ۴۱ میلیون نفر در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور
– کاهش سهم مردم در هزینه‌های درمانی تأمین اجتماعی به کمتر از شش درصد در دولت تدبیر و امید.
– پرداخت بدون تأخیر تعهدات بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی در قبال نیمی از جمعیت کشور و همچنین پرداختی به داروخانه ها و بیمارستان‌های طرف قرارداد با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مابین وزارت بهداشت، بانک رفاه کارگران و سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد
– افتتاح چهار بیمارستان و ۱۶ درمانگاه و پلی کلینیک تأمین اجتماعی از ابتدای دولت تدبیر و امید تا به حال و همچنین دو بیمارستان و هفت درمانگاه در شرف راه اندازی است
– راه اندازی و افتتاح ۶۰ شعبه ثابت و اقماری جدید در سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور در راستای افزایش و سطح ارائه خدمات به کارفرمایان، مستمری بگیران و بیمه شدگان از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط سازمان تامین اجتماعی است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=655622
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد