۸ سال پیش

امنیت شغلی و مزد منصفانه ۲ مطالبه اصلی کارگران
اطلاعات بیشتر

 

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تأکید بر این که ایجاد امنیت شغلی و داشتن مزد واقعی اصلی‌ترین مطالبه کارگران در هفته کارگر است افزود: داشتن مزد واقعی بر اساس واقعیت های موجود در جامعه تا کنون برای کارگران مهیا نشده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


ابوالفضل فتح الهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره  مطالبات کارگران در روز کارگر گفت: اولین مسئله ای که کارگران انتظار آن را می‌کشند امنیت شغلی است. در شرایط اقتصادی فعلی که جامعه درگیر رکود است و با توجه به اینکه صنعت دچار مشکل است،باید کارگران مورد حمایت قرار گیرند چرا که  تأثیر مسائل اقتصادی در زندگی کارگران قابل لمس است. کارگران امنیت شغلی ندارند. کارگران به فردای خود اطمینان ندارند.
وی ادامه داد: عدم اطمینان به کار کارگران از سوی کارفرمایان باعث کاهش بهره‌وری نیروی کار شده است. در حال حاضر کالایی تولید نمی شود که قدرت رقابت داشته باشد. داشتن مزد واقعی بر اساس واقعیت های موجود در جامعه تا کنون برای کارگران مهیا نشده است. وضعیت اقتصادی خانواده کارگران به سختی سپری می‌شود. شرایط اقتصادی خوبی در جامعه حاکم نیست. نداشتن شرایط اقتصادی خوب معلول یک سری علت‌هاست و باعث یک سری علت‌ها می شود.
این فعال کارگری بیان کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی نتیجه ی نداشتن امنیت شغلی کارگران است. کارگران کمبود دستمزد را باید با فعالیت در شیفت‌های مختلف جبران کنند. اکثر کارگران دو شغله هستند. این موضوع تبعات دیگری هم دارد. یکی از مشکلات این است که فرصت‌های شغلی جدید توسط کارگران دو شغله گرفته می‌شود.البته توجیه کارگران این است که حقوق فعلی کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد. دولت باید دستمزد را به گونه ای تعیین می‌کرد که امرار معاش نیروی کار با فعالیت در یک شغل تأمین می‌شد در این صورت فرصت‌های شغلی بسیاری تأمین می‌شد.
فتح الهی با بیان اینکه میزان نرخ بیکاری به روایت مراجع غیر رسمی بسیار بالاست گفت:گسترش مشاغل خدماتی و زیرزمینی که هیچگونه حمایتی برای نیروی کار ندارد در بازار کار زیاد است. توقع کارگران این است که دولت در این زمینه توجه بسیاری داشته باشد. منابع سازمان تأمین اجتماعی نمی تواند خدمات با پوشش کامل بیمه ای را برای کارگران فراهم کند، بنابراین توقع ما این است که دولت ساختار تأمین اجتماعی را اصلاح کند.
وی با بیان اینکه کارگران خدمات بیمه ای خوبی در قبال حق بیمه ای که پرداخت می کنند دریافت نمی‌کنند اظهار داشت:عامل  دیگری که کارگران خواستار آن هستند، بحث حمایت‌های آنها است. در کشورهای دیگر اگر کارگری از کار بیکار شود، زمینه های حمایتی بسیاری برای کارگران فراهم می‌شود اما ایران اینگونه نیست. اگر سیستم‌های حمایتی برای کارگران وجود داشته باشد، میزان آسیب‌پذیری نیروی کار کاهش می یابد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=577215
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد