۷ سال پیش

امکان بکارگیری بازنشستگان به عنوان مشاور در سطوح مدیریتی
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

ایرج عبدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد، گفت: ممنوعیت به کارگیریبازنشستگان موضوعی بود که در مجالس گذشته نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفته بود که بر اساس آن به کارگیری فرد بازنشسته درنهادهای دولتی ممنوع بود مگر اینکه طبق تبصره ای حقوق و مزایای زمان بازنشستگی قطع شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به بازنشستگان اینجا کلیک کنید


نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با یادآوری یکی از اصول قانون اساسی درباره ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، افزود: به طورحتم به کارگیری بازنشستگان فرصت اشتغال را جوانان جویای کار می‌گیرد؛ در حال حاضر جوانان بسیاری درجامعه جویای شغل و حرفه مناسبی هستند که به کارگیری بازنشستگان برای قشرجوان مشکل ایجاد می‌کند.
وی با یادآوری بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی، تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی با هدف باز کردن فضای اشتغال برای جوانان، طرحی را در دستور کار قرار داد که بر اساس آن به کارگیری بازنشستگان را درهر شرایطی ممنوع کرد که این مصوبه پس از تصویب نهایی در صحن مجلس با مخالفت شورای نگهبان مواجه و به مجلس ارجاع شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم در تشریح ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس، ادامه داد: شورای نگهبان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری براین نکته تاکید دارد که می توان از بازنشستگان به عنوان مشاور درسطوح مدیریتی استفاده کرد، همچنین طبق نظر این شورا حقوق و مزایای فرد بازنشسته درزمان فعالیت به عنوان مشاور نباید قطع شود؛ بنابراین کمیسیون زمان بررسی مجدد این طرح برای جلب نظر شورای نگهبان و تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری ایرادات وارده به طرح را رفع کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمی توان جامعه  را در استفاده از تجربیات برخی افراد محروم کرد، افزود: حضور مجدد برخی افراد پس از زمان بازنشستگی در اداره ها و نهادها به ویژه در سمت مشاور مفید است، البته طبق مصوبه اول کمیسیون اجتماعی حقوق و مزایای زمان بازنشستگی در صورت به کارگیری مجدد بازنشسته قطع می شد، اما بر اساس اصلاحیه جدید این مزایا قطع نخواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=591852
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد