۷ سال پیش

ایجاد ۳۰۰۰ شغل در گروی اتمام پروژه‌های گردشگری گیلان
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان 3000 شغل به صورت مستقیم در بخش گردشگری ایجاد خواهد شد.

جهت مشاهده اخبار و جزئیات رابطه گردشگری و اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت های شغلی در بخش گردشگری استان، اظهار کرد: با وجود محدودیت و تنگناهای اقتصادی که در کشور حاکم بوده، در سال 1392 بیش از 1202 واحد گردشگری فعالیت داشته‌اند که این رقم در سال 1395 با رشد 32 درصدی به تعداد 1829 واحد گردشگری رسیده است.
وی با اشاره به شرایط کشور در زمینه اقتصادی و روابط خارجی افزود: گردشگری صنعتی بسیار حساس و شکننده در برابر شرایط سخت است. پیش از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، مقطع پر اضطراب و پر تب و تابی را پشت سر نهاده اما هم اکنون بعد از توافقات بین المللی افق روشنی برای آن متصور است.
علیزاده در خصوص وضعیت اشتغال در بخش گردشگری گیلان اضافه کرد: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران و استناد به گزارشی که استاندار گیلان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان از وضعیت کسب و کار برپایه‌ی مستندات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز آمار ایران ارایه کردند، جهش بسیار خوبی در سالهای اخیر در این زمینه حاصل شده است که بخشی از آن در بخش گردشگری متمرکز است.
وی، گردشگری را بهترین فرصت برای اشتغالزایی دانست و گفت: در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان 6032 نفر شاغل هستند که از این تعداد 4926 نفر را آقایان و 1106 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تاکید کرد: از مجموع فعالان حوزه گردشگری 1332 نفر در هتلها، 136 نفر در هتل آپارتمانها، 818 نفر در مجتمع‌های گردشگری،271 در مهمانپذیرها، 1210 نفر در واحدهای پذیرایی بین راهی و سفرخانه های سنتی، 2020 نفر در خانه مسافرها و 245 نفر در دفاتر خدمات مسافرتی استان به صورت مستقیم اشتغال دارند و این وضعیت در مقام مقایسه با سال 1392 یک رشد 14.5 درصدی نشان می‌دهد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تلاش اداره کل میراث فرهنگی گیلان بر این است که ضمن اشتغالزایی در تاسیسات گردشگری، نسبت به آموزش و توسعه منابع انسانی نیز برنامه ریزی ویژه‌ای صورت گیرد تا بهبود خدمات توام با آموزش و نیز نظارت و بازرسی صورت گیرد، چنانکه 51 دوره آموزشی در زمینه آموزش‌های تخصصی هتلداری، پذیرایی، مدیران فنی و راهنمایان گردشگری و دوره‌های توانمندسازی سایر گروه‌های وابسته با حضور 1877 نفر برگزار شده است.
وی، حوزه صنایع دستی استان گیلان را یکی دیگر از بخش‌های تعیین کننده در بخش اشتغالزایی استان خواند که در حال حاضر در حدود 18 هزار 650 نفر دارای پروانه تولید هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ابراز امیدواری کرد، با اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان 3000 شغل به صورت مستقیم در بخش گردشگری ایجاد خواهد شد و این مهم ضرورت حمایت بانکها را می‌طلبد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=593480
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد