۸ سال پیش

ایجاد ۶۰ هزار شغل در بخش فناوری اطلاعات

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

امسال 60 هزار فرصت شغلی در بخش فناوری اطلاعات ایجاد شد  

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران شمار انواع شغل در ایران را یک چهارم میزان جهانی آن دانست و از ایجاد 60 هزار فرصت شغلی در بخش فناوری اطلاعات در امسال خبر داد.
«نصرالله جهانگرد» در مراسم گشایش مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپای فاوا گفت: در جهان به طور متوسط 13 هزار نوع شغل وجود دارد که این رقم در ایران فقط سه هزار نوع شغل است که امید می رود با توسعه بخش فاوا به ارتقای انواع شغل های کشور کمک شود.
جهانگرد گفت: برآورد پارسال ایجاد 30 هزار فرصت شغلی در بخش فناوری اطلاعات بود که امسال به دو برابر این رقم رسیده است.
وی ادامه داد: انتظار می رود با رشد کسب و کارهای نوپا همراه با توسعه زیرساخت های آی.سی.تی در کشور رشد دست کم دو و نیم برابری فاوا از اقتصاد ملی در طول برنامه ششم توسعه اقتصادی محقق شود.
جهانگرد افزود: میزان توسعه محتوا، خدمات وکاربران هر یک از خدمات در سال های گذشته، بیش از دو برابر رشد سالیانه را تجربه کرده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ارتقای زیرساخت های ارتباطی، اطلاعاتی و رگولاتوری و همچنین تکمیل زنجیره تجاری سازی کسب و کار های نوپا می تواند تاثیر آی.سی.تی را در رونق کسب و کارها و ایجاد مشاغل تازه سبب شود.
وی گفت: مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا برای هم افزایی و هماهنگی زنجیره نوآوری های فناوری اطلاعات ایجاد شده است تا زیست بوم فعالان و ذی نفعان کسب و کارهای نوپای آی.سی.تی و کاربرد فاوا در همه عرصه های کشور را ارتقای کمی و کیفی دهد.

** پهنای باند داخلی تا پایان سال به چهار هزار گیگابایت بر ثانیه می رسد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد از آغاز دولت یازدهم میزان سهم ترافیک داخل از 10 درصد به 40 درصد رسیده و دسترسی ثابت و سیار کشور از نزدیک به سه میلیون و 200 هزار مورد به 29 میلیون مورد افزایش یافته است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارتقای دست کم سه برابری پهنای باند بین الملل و افزایش پهنای باند داخلی به چهار هزار گیگابایت بر ثانیه تا پایان سال خبر داد.
جهانگرد تغییر راهبردی مدل کسب و کار مرکزهای داده به سود ایجادکنندگان ترافیک را از اقدام های مثبت در حمایت از شرکت های نوپا (استارت آپ ها) دانست و افزود: روند رشد کسب و کارهای نو به گونه ای است که امسال شاهد رشد دوبرابری استارت آپ ها بوده ایم.
شرکت نوپا یا استارت آپ (Startup company) به یک شرکت ، یک مشارکت یا یک سازمان موقت گفته می شود که با هدف جست و جوی راه حلی برای یک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرارپذیر، راه اندازی می شود.
جهانگرد گفت: مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپای فاوا جایگزین مرکزهای رشد و پارک ها نیست و در واقع می خواهد شبکه ای بین همه ظرفیت های موجود در کشور باشد که هشت گروه گرد آن جمع می شوند و در نهایت فکری را به محصول یا خدمت تبدیل می کنند.
وی تاکید کرد مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپای فاوا صاحبان اندیشه را به ظرفیت های موجود متصل می کند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=545797
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد