۷ سال پیش

با فشار کارفرمایان دستمزد متناسب با تورم واقعی افزایش نیافت
اطلاعات بیشتر

 

 دبیر شورای اسلامی کار کارخانه پلی اکریل اصفهان با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران گفت: متاسفانه دولت نتوانسته به اهداف خود در تامین معیشت کارگران دست یابد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید


علیرضا خرمی در گفتگو با ایلنا با اشاره با سیر صعودی تورم و عدم هماهنگی میان دستمزد و هزینه‌های زندگی اظهار داشت: سال گذشته کارگران انتظار داشتند که دستمزد آنها متناسب با تورم واقعی و ملموس زندگی روزمره افزایش یابد اما شاهد این بودیم که بازهم با فشار کارفرمایان این افزایش ناکام ماند.

به گفته این فعال کارگری کارفرمایان با بی‌اعتنایی نسبت به معاش کارگران که شدیدا تحت تاثیر افزایش افسار گسیخته قیمت اقلام مصرفی افول کرده است، تصور می‌کنند که کارگران از آنها ارتزاق می‌کنند این در حالی است که مزد کارگر تنها 4 درصد از هزینه‌های کارفرما را شامل می‌شود.

این عضو نهاد صنفی کارگران کارخانه پلی اکریل افزود: انتظار داریم که دولت از اختیارات قانونی خود برای کنترل میزان افزایش قیمت‌ها استفاده کند تا افزایش ناچیز دستمزد بیش از این کارگران را به زیر خط ذلت فرو نبرد.

خرمی در ادامه گفت: کنترل قیمت های اقلام ضروری خانوارهای کارگری حداقل کاری است که دولت می تواند انجام دهد و این درحالیست که حتی در صورت کنترل تورم، افزایش عادلانه دستمزدها به شیوه ای که بتواند شکاف عمیق هزینه-درآمد خانوارهای کارگری را پر کند، همچنان به عنوان یک مطالبه محوری و کلیدی باقی خواهد ماند.

نماینده کارگران پلی اکریل اصفهان در پایان با  ابراز نگرانی نسبت به اتفاقات  رخ داده در بازار قیمت ها در سال جاری و با اشاره به افزایش قیمت کرایه‌های حمل و نقل عمومی اظهار داشت : این اتفاق منجر به افزایش تصاعدی نرخ سایر اقلام مصرفی می‌شود که به طور مستقیم این مساله،  باعث سقوط قدرت خرید کارگران می‌شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=574896
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد