۷ سال پیش

بدون کارگران اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

 استاندار خراسان رضوی نقش کارگران را بی‌بدیل و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی را در گرو حضور و تلاش این قشر دانست.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان در آیین تجلیل از کارگران و گروه‌های کار نمونه که امروز، ششم اردیبهشت ماه در سالن تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نام سال و تاکید رهبر و ریاست جمهوری بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به نحوی که در زندگی مردم ملموس و قابل اندازه‌گیری باشد همه باید حرکت جدی داشته باشیم که در این زمینه نقش کارگران بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

وی افزود: توجه به نیروی کار آموزش دیده، ظرفیت و امکانات مالی استان و کشور، توجه جدی و کارشناسی به ظرفیت‌های استان، عنایت به ظرفیت‌های فنی و علمی برای افزایش تولید متناسب از لحاظ کیفیت و قیمت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ضروری است.

استاندار خراسان رضوی توسعه و پیشرفت کشور را در گروی کار و تلاش همگانی دانست و گفت: اگر توسعه،‌ اشتغال و پیشرفت می‌خواهیم همگی باید در کنار هم تلاش کنیم و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای به دور از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم باید برای توسعه اقتصادی مانند یک جهاد مقدس فعالیت کنیم.

رشیدیان تصریح کرد: باید فراتر از منافع شخصی و جناحی رسالت و وظیفه خود را نسبت به کشور انجام داده و با حفظ کرامت کارگران و بهره‌گیری از کار و تلاش آن‌ها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

وی ایجاد روابط سالم بین اجزای مختلف را وظیفه همه مدیران و مسئولان کشور دانست و عنوان کرد: از کارآفرین، کارگر و تولیدگر در روستا یا شهرهای بزرگ باید حمایت شود تا به اشتغال و تولید ثروت بیشتری دست یابیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص واحدهای تعطیل شده در استان گفت: ابتدا باید تعداد واقعی و علت تعطیلی این واحدها و شرایط‌شان در استان روشن شود، پس از این امر باید برای هر واحد با کمک بخش خصوصی و دولتی راهکارهایی ارائه شود.

رشیدیان با بیان این مطلب که اولویت برای ما حفظ و گسترش اشتغال موجود با هدف درآمد عمومی استان است، گفت: بیشترین وظیفه مسئولان دسترسی به واقعیت‌ها است، به عنوان مثال برای ما فرقی ندارد به جای عدد 10.3 درصد، رقم 20 درصد را اعلام کنیم در واقع اصل دسترسی به واقعیت‌ها برای حل مشکلات واحدهای تعطیل شده است.

وی در خصوص کاهش هزینه‌های تولید افزود: باید توجه داشت که برای حضور در بازارهای جهانی باید قیمت‌ها را به حد واقعی رسانده و کیفیت کالاها را بالا ببریم، همچنین باید بتوانیم تعاملات بین واحدهای کار و اعضای کار و تولید را اصلاح کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: اولویت ما در کارها بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران داخل استان، کشور و پس از آن سرمایه‌گذاران خارجی است اما نمی‌توانیم فرصت درآمدزایی و اشتغال را به خاطر نگاه‌های مقطعی و منطقه‌ای نگه داریم، بلکه به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های استان هستیم.

رشیدیان در خصوص توسعه فرهنگ حمایت از مصرف کالاهای تولید داخل، اظهار کرد: باید بسیج عمومی در این زمینه برای عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشیم همچنین این فرهنگ را باید در خانواده‌ها توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم نیز برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت رفاهی مردم، افزایش و حفظ اشتغال، ‌کاهش بین طبقات اجتماعی، افزایش قدرت خرید خانواده‌ها و ... دارد که امیدواریم با حفظ منافع ملی و حمایت از ظرفیت‌های داخلی و حفظ کرامت ایرانی این برنامه‌ها اجرایی شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: توجه همه ما توانمندسازی ظرفیت‌های داخلی با اصلاحات لازم و مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که استانداری در این زمینه جلساتی را با صاحب‌نظران آغاز کرده و با این امر امیدواریم شاهد بهبود شرایط اشتغال باشیم.

رشیدیان با اشاره به فعالیت‌ بانک‌ها، مراکز پولی و سرمایه‌گذاری عنوان کرد: این مراکز با هدف رونق تولید با کیفیت باید نقش خود را اجرا کنند همچنین سازمان‌های تامین اجتماعی باید سیاست‌های حمایتی نیروهای تولید را با حفظ رفاه و کرامت عمومی در پیش بگیرند که امیدواریم با توجه به قدم‌های موثر دولت در این زمینه فعالیت‌های مثبتی انجام شود.

در پایان این مراسم از واحدها و کارگران نمونه سال 94 با حضور استاندار، رئیس سازمان صنعت و معدن استان، معاون امور زنان استان، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و دیگر مسئولان تقدیر شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=584555
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد