۸ سال پیش

برای اولین بار منابع بیمه بیکاری از مصارف پیشی گرفت
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اولین بار بعد از 12 سال منابع بیمه بیکاری از مصارف پیشی گرفته است.

جهت مشاهده اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،"کریم یاوری" در کارگاه آموزش مشترک مدیران و کارشناسان بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و اداره کل تامین اجتماعی استان که بمنظور اتخاذ رویه واحد و ایجاد همگرایی و هم افزایی در زمینه اجرای قانون و مقررات بیمه بیکاری، به موضوع ورودی و خروجی منابع سازمان های بیمه گر اشاره و اضافه کرد: باید اصلاح ساختار در این صندوق ها صورت گیرد و ازمنابع صندوق های بیمه باید صیانت شود.
یاوری بیان داشت: تامین اجتماعی 7 هزار میلیارد تومان از بنگاههای اقتصادی طلبکار است اما به توجه به صیانت از نیروی کار و جلوگیری از تعطیلی کارگاهها، این سازمان با بنگاهها همکاری دارد.
وی با بیان اینکه صندوق هر ماه 4 هزار میلیارد تومان مستری ماهیانه پرداخت می کند، افزود: در مجموع 9 میلیون و 400 هزار نفر بیمه شده اجباری و 11 و نیم میلیون نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش می باشند.
در این نشست، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، بیان داشت:   از 293 هزار نفر بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی، حدود چهل و سه صدم درصد، از مزایای بیمه بیکاری بهره می برند که کمتر از یک درصد کل جمعیت بیمه شده را شامل می شود.
سلیمی با اشاره به آمار مقرری بگیران استان هرمزگان افزود: در 10 ماهه امسال، تعداد کل مقرری بگیران 1272بوده که به نسبت پیش بینی 49- درصد کاهش داشته است ضمناً تعداد 1320 نفر نیز مقرری بگیر به تأمین اجتماعی معرفی شدند و همچنین اشتغال مجدد مقرری بگیران و تعداد کل قطع مقرری به نسبت پیش بینی به ترتیب 187% و 87% افزایش عملکرد داشته است.
وی ادامه داد:  بیشترین سطح توزیع مقرری بگیران بر حسب جنسیت را مردان تشکیل می دهند که 83% از کل مقرری بگیران را شامل می شوند و بیشترین فراوانی مقرری بگیران متأهلین می باشند که 86% از کل مقرری بگیران را دربرمی گیرند.
سلیمی، حمایت از واحدهای تولیدی توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال بیش از 600 نفر، تشویق کارفرمایان برای بکارگماری مقرری بگیران جهت بهره مندی از تبصره یک ماده 6 قانون بیمه بیکاری، افزایش مهارت های فنی مقرری بگیران از طریق معرفی به مراکز آموزشی فنی و حرفه ای جهت فراهم نمودن زمینه اشتغال مجدد آنها متناسب با نیاز بازار کار و شناسایی کارگاههایی که متقاضی جذب نیروی کار می باشند و معرفی مقرری بگیران واجد شرایط به آنها را از عوامل افزایش اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری ذکر کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان نیز گفت: در سال جاری به طور متوسط ماهیانه 145 پرونده مقرری بیمه بیکاری برقرار شده و همچنین در 9 ماهه امسال 421 مورد قطع مقرری بیمه بیکاری به دلیل اشتغال مجدد در استان وجود داشته است.
"حیدری بلوکی" عدم همکاری مناطق آزاد تجاری در خصوص برقراری و بررسی مشکلات بیمه بیکاری و حضور در جلسات، عدم تمکین مناطق یادشده در خصوص قطع مقرری اشتغال پنهان، عدم تناسب آموزش ارائه شده توسط سازمان فنی و حرفه ای با تخصص فرد بیکار، عدم وجود کلاس آموزشی در برخی از مناطق را عمده مشکلات یاد شده در حوزه تامین اجتماعی استان در خصوص بیکاری ذکر کرد.
در این کارگاه آموزشی 50 نفر از مدیران و  کارشناسان بیمه بیکاری از سطح استان شرکت داشتند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=579707
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد