۷ سال پیش

برخورداری از رفاه نسبی حق کارگران بازنشسته است
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

یک فعال صنفی کارگری گفت: جامعه کارگری در خواستی جز اجرای کامل ماده۴۱ قانون کار و ماده ۱۹۶قانون تامین اجتماعی ندارد تا بتواند از رفاه نسبی برخوردار شود .

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش ایلنا «جواد اکبری» عضو هیئت رئیسه کانون عالی کارگران بازنشسته کشورگفت: جامعه کارگری مسائل و مشکلات کشور را درک می‌کند اما توقعی خارج از مواد قانونی ندارند.

وی افزود: مهم‌ترین خواست کارگران بازنشسته توجه بیشتر مسئولان به مشکلات معیشتی آن‌ها است، زیرا بیش از ۶۰ درصد کارگران بازنشسته حداقل بگیر هستند.

اکبری با تاکید براین امر که نباید میان مزد و مزایای مزدی کارگران شاغل و بازنشسته تفاوت باشد، گفت: هزینه‌های زندگی برای همه اقشار جامعه چه شاغل چه مستمری بگیر یکسان است و این عدالت نیست به بازنشستگان کمتر از کارگران شاغل پرداخت شود.

هیئت رئیسه کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با اشاره به اینکه نباید اینگونه باشد که در میزان مبلغ حق مسکن، بن، حق اولاد و همسر کارگران بازنشسته و شاغل اینقدر فاصله باشد، گفت: هرچند مبالغی که به شاغلین پرداخت می‌شود مورد رضایت جامعه کارگری نیست اما بازنشستگان از همین میزان اندک مزایای مزدی محرومند.

وی ادامه داد: بازنشستگان در کلام پیشکسوت شاغلان هستند، اما در عمل و در جایگاههای مهم تصمیم گیری و مدیریتی نقشی به بازنشستگان داده نمی‌شود.

اکبری با تاکید براینکه بازنشستگان نیز فرزندان همین مرز و بوم هستند، گفت: اکنون که بسیاری از بازنشستگان توان بازگشت به کار را ندارند و با این میزان مستمری نیز به سختی روزگار می‌گذرانند، توقع دارند به مشکلات آن‌ها بیشتر رسیدگی شود.

وی درخصوص تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان گفت: امیدوارم طرح کرامت رضوی که سالانه زمینه سفر ۲۵ هزار کارگر بازنشسته را به مدت سه روز به مشهد مقدس با یک فرد همراه را فراهم آورده است، همچنان ادامه پیدا کند.

اکبری در ارتباط با استمرار المپیاد ورزشی در جهت ایجاد نشاط بازنشستگان در رشته‌هایی که توانایی انجام آن را دارند، افزود: سازمان برای ارائه امور ورزشی آمادگی خود را اعلام کرده است اما استانهای کشور استقبال چندانی از آن نداشتند.

هیئت رئیسه کانون عالی کارگران بازنشسته کشور گفت: انتظار می‌رود برای تمام بازنشستگان کارت منزلتی یک مدل با مزایایی یکسان تهیه شود تا بازنشستگان بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی ساختمان‌های مستهلک بسیاری در اختیار دارد که قصد واگذاری آن‌ها را دارد، گفت: امیدواریم در واگذاری این ساختمان‌ها، کانون‌ها را در اولویت قرار دهند، زیرا بیش از ۳۰۰ کانون در کشور داریم که مدام رو به افزایش هستند که اگر بتوانند از ساختمانهای تامین اجتماعی در قالب خرید یا حتی اجاره به شرط تملیک برخوردار شوند می‌توانند با برخورداری از جایگاه ثابت به ارائه خدمات بهتری بپردازند.

اکبری با اشاره به تعداد بالای بازنشستگان کارگر فاقد مسکن گفت: جامعه بازنشستگان انتظار دارند اکنون که پس از سال‌ها تلاش و فرسودگی به آرامش نیاز دارند دولت نسبت به تهیه مسکن برای این قشر حداقل بگیر تدابیری بیندیشد.

هیئت رئیسه کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در پایان با تاکید بر لزوم بها دادن به تشکل‌های کارگری و انجمن‌های صنفی گفت: نیاز است به تقویت تشکل‌هایی مستقل همت گمارد تا کارگران بتوانند با برای پیگیری‌های مطالبات و مشکلات خود از طریق آن‌ها اقدام کنند و زمینه‌ای فراهم شود که اعضای تشکل‌ها و انجمن‌ها برای پیگیری امور خود با مسئولین و نمایندگان مجلس در ارتباط باشند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=578744
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد