۷ سال پیش

برقراری ۲۳۴ پرونده مستمری مشاغل سخت وزيان آور در هرمزگان
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان، تازه ترین آمار و ارقام مربوط به مشاغل سخت وزيان آور در این استان و برقراری مستمری‌های بازنشستگان برخوردار از مزایای این قانون را اعلام کرد و گفت: 459 مورد برقراری مستمری مشاغل سخت و زیان آور در سال 94 و طی فصل بهار سال جاری نیز 234 مورد بوده است.

جهت مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت اینجا کلیک کنید


به گزارش، ایسنا، سید فاضل حیدری بلوکی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که تامین اجتماعی به عنوان یکی از اعضای كميته هاي تشخيص مشاغل سخت و زيان آور استان هرمزگان محسوب می شود، اظهار داشت: مشاغل سخت و زیان آور به کارهایی اطلاق می‌شود که در آن ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود.
وی نتیجه فعالیت در این مشاغل را مبتلا شدن به بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن دانست و تصریح کرد: باید با به کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی و غیره، صفت سخت و زیان آور بودن را از آن مشاغل کاهش یا حذف کرد.
حیدری بلوکی بیان کرد: تعیین سخت و زیان آور بودن شغل یا مشاغل بر اساس درخواست کارگر، کارفرما، تشکل‌ها، وزارت بهداشت، وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، پس از بررسی سوابق و شرایط محیط کار و توسط کمیته کارشناسان مربوطه و در مرحله بعدی توسط کمیته استانی مشخص می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: طی 12 ماهه سال گذشته، 64 مورد جلسه کمیته بدوی با تعداد یکهزار و 570 نفر متقاضی و 11 جلسه کمیته تجدید نظر با تعداد 329 نفر متقاضی در این رابطه برگزار شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: از مجموع پنج هزار و 747 مورد شغل مطرح شده در این جلسات، چهار هزار و 576 مورد به تایید رسید.
این مقام مسئول تصریح کرد: در سه ماهه فصل بهار سال جاری، 4 مورد کمیته بدوی با تعداد 176 متقاضی و یک مورد کمیته تجدید نظر با تعداد 26 نفر متقاضی برگزار شد که از تعداد 528 شغل مطرح شده، 453 مورد به تایید اعضای كميته‌هاي تشخيص مشاغل سخت و زيان آور استان هرمزگان رسید.
وی لازمه برقراری مستمری بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور را دارا بودن حداقل 20 سال متوالی و یا 25 سال متناوب اشتغال در کارهای سخت و زیان آور دانست که در هر مورد حق بیمه مدت مزبور را نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند.
حیدری بلوکی گفت: 459 مورد برقراری مستمری مشاغل سخت و زیان آور در سال 94 و طی فصل بهار سال جاری نیز 234 مورد بوده است.
وی اضافه کرد: در سال 93 نیز 598 مورد برقراری مستمری مشاغل سخت و زیان آور در استان به ثبت رسیده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=659237
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد