۸ سال پیش

بهبود وضعیت صادرات فرش در پسابرجام

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می توان با بررسی و پیگیری، مشکل سقف سنی بافندگان فرش دستباف برای بهره مند شدن از خدمات بیمه را حل کرد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


به گزارش ایسنا،‌ علی لاریجانی امروز (یکشنبه 25 بهمن ماه) که به قم سفر کرده است پس از بازدید از کارگاه بافندگی فرش دستباف ابریشم قم در جمع خبرنگاران گفت: فرش ابریشم قم از صنایع بسیار ارزشمند ملی است و به لحاظ تکنولوژی سنتی از کیفیت بالایی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرش دستباف ابریشم قم یک اثر فاخر هنری است که صادرات خوبی داشته البته در سال های گذشته رقبایی در این زمینه در بازار اقدام به تولید و فروش فرش کرده اند که البته کیفیت فرش های دستباف تولیدی کشورهای دیگر به اندازه فرش ایران نیست.

لاریجانی با اشاره به اینکه بازدیدهای مکرری از کارگاه های فرش دستباف داشته و در جریان مشکلات بافندگان فرش قرار گرفته است، افزود: بافندگان زحمتکش فرش دستباف مشکلاتی دارند و در مجلس مصوبه ای برای بیمه بافندگان فرش دستباف به تصویب رسیده است البته برخی از بافندگان فرش دستباف به دلیل بالا بودن سن در حال حاضر نمی توانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

وی ادامه داد: می توان با بررسی و پیگیری مشکل سقف سنی بافندگان فرش دستباف را حل کرد تا پوشش بیمه ای به صورت فراگیر شامل بافندگان فرش دستباف نیز شود.

لاریجانی افزود: در صحبت هایی که با بافندگان فرش دستباف داشته ام عنوان کردند که برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه باید در منازلشان دار قالی داشته باشند که باید این موضوع نیز حل شود.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: بافندگان فرش دستباف تقاضای ارائه وام با سود کم و همچنین مشکلات در خصوص معرفی ضامن به بانک را مطرح کردند که این موضوع نیز پیگیری خواهد شد و بانک ها نیز باید در این خصوص همکاری لازم را انجام دهند البته باید برای رفع کلی مشکلات وضعیت صنعت فرش ارتقاء یابد تا زمینه افزایش درآمدها فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: با به سرانجام رسیدن موضوع هسته ای امیدوارم وضعیت صادرات فرش بهبود یابد تا مشکلات بافندگان فرش دستباف در سطح ملی حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در یک کارگاه فرش دستباف در قم از نزدیک در جریان فعالیت بافندگان فرش دستباف ابریشم قم قرار گرفت و با بافندگان فرش دستباف صحبت کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت و اظهار داشت: مساعدت های لازم را برای رفع مشکلات آنها انجام خواهد داد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=553214
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد