۷ سال پیش

به لایحه کاهش ساعت کاری بانوان با شرایط خاص ایرادات شرعی گرفته شد
اطلاعات بیشتر

 

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: با توجه به اینکه لایحه کاهش ساعت کاری بانوان با شرایط خاص به بخش غیر دولتی هم نیز مربوط می شود از سوی فقها شورای نگهبان ایرادات شرعی به آن گرفته شد که امیدواریم اصلاح شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ولادت حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت اظهار کرد: درآستانه روز خبرنگار هستیم عرصه ای که از جمله مشاغل سخت است ولی اجر آن زیاد است از این رو از اصحاب رسانه تشکر می کنم زیرا آنها وابسته های خیر هستند.
وی با اشاره به اینکه سالروز صدور فرمان مشروطیت را گرامی میداریم خاطر نشان کرد: درگذشت یکی از خبرنگاران خبرگزاری فارس را به مجموعه اصحاب رسانه تسلیت می گویم.
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان هفته گذشته جلسه عمومی نداشت ولی جلسه فقها برگزار شد که در آن مصوبات دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: درهفته گذشته چند مصوبه و اساسنامه در شورا مورد تصویب قرار گرفت که لایحه اساسنامه پست ایران یکی از آنها محسوب می شد که با اصلاحاتی که از سوی مجلس انجام شده بود عدم مغایرت آن با قانون از سوی شورا لحاظ گردید و دوباره به مجلس ارسال شد.
کدخدایی افزود: لایحه کاهش ساعات کاری بانوان دارای شرایط خاص نیز که با دو سه ایراد روبه رو بود علی رغم اینکه شورای نگهبان با اصل لایحه مخالفت نداشت به دلیل برخی از ایردات از جمله عدم اشاره به بار مالی این لایحه مجددا به مجلس برای ایجاد اصلاحات ارسال شد.
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: با توجه به اینکه لایحه کاهش ساعت کاری بانوان با شرایط خاص به بخش غیر دولتی هم نیز مربوط می شود از سوی فقها شورای نگهبان ایرادات شرعی به آن گرفته شد که امیدواریم اصلاح شود.
وی تصریح کرد: بررسی اساسنامه شرکت علوم و فنون کیش نیز از دیگر مواردی بود که از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و طبق اصل 85 ایراداتی به آن وارد شد زیرا طبق این قانون اجازه ای برای تصویب این موسسه صادر نشده است.
کدخدایی با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسه فقهای شورای نگهبان را داشتیم خاطر نشان کرد: در این جلسه چندین نامه از دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون بحث خرید و فروش آرا که از سوی دبیر شورای نگهبان مطرح شده بود، گفت: بحث خرید و فروش آراء از آسیبهای جدی انتخابات است و باید تلاش شود که این مسئله حل شود.
وی افزود: ما باید راهکارهایی را ایجاد کنیم که بازدارنده این موضوع شود از این رو امر ثبت رای دهندگان و الکترونیکی شدن انتخابات از موضوعاتی است که می تواند به این مسئله کمک کند.
سخنگوی شورای نگهبان پیرامون شروع فعالیت های انتخاباتی در برخی از استانها و اینکه برخی افراد برای شورا تعیین تکلیف می کنند اظهار کرد: شورای نگهبان هیچ گاه توجهی به گمانه زنی ها نداشته و هر کس درباره این نهاد صحبت می کند نظرات خود را بیان کرده و هیچ کدام نظر شورا نیست.
وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان رد صلاحیت رئیس جمهور فعلی وجود دارد تاکیدکرد: شورای نگهبان در هر مرحله از انتخابات چه خبرگان، چه مجلس و چه ریاست جمهوری صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار می دهد سپس اعلام نظر می کند.
کدخدایی پیرامون اظهارات یکی از مسئولین دولت مبنی بر اینکه یکی از دریافت کنندگان فیش های حقوقی غیر متعارف و اینکه وی امانتدار نظام است و آیا شورا امانت بسیار مهم ملت را به دریافت کنندگان غیر قانونی می سپارد گفت: دوستان از من تحلیل سیاسی می خواهند و من تحلیل سیاسی نمی کنم آنچه مهم است این است که شورای نگهبان در روند تایید صلاحیت ها همه موارد را بررسی می کند.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه شورا چه اقداماتی را برای اصلاح قانون انتخابات انجام داده است تأکید کرد: قطعا ایرادات زیادی پیرامون اصلاح قانون انتخابات وجود دارد که ما می توانیم آن را ردیف کنیم.
کدخدایی افزود: من فکر می کنم بحث  بررسی صلاحیت ها از جمله مواردی است که در مورد اصلاح قانون انتخابات مطرح است و می تواند در مورد آن اصلاحاتی را انجام داد.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این شورا درباره اصلاح قانون انتخابات مدعی بوده است اظهار کرد: بحث زمان بندی انتخابات نیز از جمله مسائل دیگری است که دشواری هایی را برای ما ایجاد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: ما همچنین امیدواریم بحث تخلفات انتخابات نیز با اصلاح قانون انتخابات اصلاح شود زیرا موضوع زمان تبلیغات و هزینه های انتخابات که در بیشتر کشورها به آن پرداخته شده است از جمله مواردی است که در نظام انتخاباتی ما مشخص نیست که امیداریم با اصلاح قانون انتخابات این امر نیز اصلاح شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=646921
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد