۸ سال پیش

تخصیص اعتبار برای پرداخت پاداش بازنشستگان و افزایش حقوق فرهنگیان
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به آثار کلان اقتصادی بودجه ۹۵ گفت: رشد اقتصادی ۵ درصدی، رشد سرمایه گذاری ۴.۷ درصدی، رشد نقدینگی ۲۰ درصدی و نرخ تورم ۱۱.۳ درصدی از آثار کلان اقتصادی بودجه ۹۵ است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


کاهش شکاف طبقاتی میان کارمندان دولت با افزایش حقوق متناسب با دریافتی فعلی/ تخصیص اعتبار برای پرداخت پاداش بازنشستگان و افزایش حقوق فرهنگیان
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،به تشریح نکات مثبت و منفی لایحه بودجه ۹۵ پرداخت و در باب ویژگی‌های این لایحه گفت:در بخش اعتبارات هزینه ای به افزایش بهره وری و فعالیت های دانش بنیانی توجه شده است؛چنانچه ضمن افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفائی،سایر اعتبارات پژوهشی نیز از افزایش شایان توجهی برخوردار شده به گونه ای که نسبت اعتبارات پژوهشی با تولید ناخالص داخلی در سال ۹۵ به یک درصد افزایش خواهد یافت.
نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی در ادامه به تأمین اعتبار برای افزایش ضریب حقوق شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دولت که باعث کاهش شکاف طبقاتی میان این قشر می شود، اشاره و عنوان کرد: این اعتبار متناسب با نرخ تورم به میزان ۱۲ درصد برای حقوق های بیش از ۱.۵ میلیون تومان و افزایش متوسط ۲۰ درصد حقوق های کمتر از ۱.۵ میلیون تومان است همچنین دولت تصمیم دارد تا پایان برنامه ششم حقوق این بخش از بازنشستگان را تا دو برابر افزایش دهد.
تأمین اعتبار دولت برای حذف نابرابری‌های حقوق دستگاه‌های اجرایی
وی افزود: همچنین برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که به علت کمبود اعتبار دستگاه اجرایی ذیربط در سنوات قبل انجام نشده، اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: دولت تلاش داشته در لایحه بودجه ۹۵ نابرابری حقوق دستگاه هایی که از مزایایی بند ۱۰ ماده ۶۸ استفاده می کردند با سایر دستگاه ها با تأمین اعتبارات مورد نیاز برای افزایش مزایای سایر دستگاه ها، رفع شود.
عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم همچنین تصریح کرد: برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق و مزایای مورد نیاز آن اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده همچنین به منظور فعال شدن واحدهای بهداشت و درمانی افتتاح شده، مجوز استخدام ۱۷ هزار و ۱۷۹ نفر به وزارت بهداشت داده شده است.
وی در همچنین به بیان سایر مجوزهای استخدامی که دولت در سال ۹۵ خواهد داد اشاره کرد و یادآور شد: مجوز استخدامی ۱۲ هزار نفر در آموزش و پرورش، ۲ هزار نفر در دادگستری، هزار و ۲۰۰ نفر در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ۱۵۰ نفر در سایر دستگاه های قوه قضاییه همراه با محدود شدن نظام اداری نیز از دیگر مجوزهای استخدامی است که دولت به دستگاه های یادشده خواهد داد.
اختصاص اعتبار برای پرداخت یارانه جهت تأمین زیرساخت مسکن مهر
جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه دولت تلاش دارد کسری اعتبار پرداخت حقوق و مزایای مستمر کارکنان دستگاه های اجرایی استانی و کمک به پرداخت اضافه کار و رفاهی آنها را با بار مالی هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین کند، بیان کرد:همچنین دولت قصد دارد برای تأمین زیرساخت مسکن مهر ،یارانه بپردازد که به این مورد ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص می دهد.
این نماینده مردم در مجلس همچنین به سیاست های تشویقی دولت در لایحه بودجه ۹۵ اشاره کرد و ادامه داد: قرار است دولت اعتباری بالغ بر بار مالی ۲۰۰ میلیارد تومانی و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها برای تشویق صادرات غیرنفتی در قالب جایزه صادراتی اختصاص دهد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می دهد ضمن اینکه به طرح های بخش محیط زیست، جنگل ها و مراتع و به طرح های حوزه ورزش و جوانان توجه ویژه خواهد داشت.
جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه دولت برای ساماندهی حاشیه شهرها ۲۰۰ میلیارد تومان و برای توسعه کشت دانه های روغنی ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده است، بیان داشت: دولت تلاش دارد با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به رفع آلودگی و احیای رودخانه کارون و همچنین با تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان به ایجاد فضای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان کمک کند.
اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه و تکمیل راه های روستایی
نماینده مردم رشت در مجلس نهم همچنین به تأکید دولت بر توسعه استان خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: دولت قصد دارد شهر خرمشهر را به طور ویژه ساماندهی کند و برای ساماندهی و توسعه پایدار استان خوزستان ردیف بودجه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان کنار گذاشته است.
وی ادامه داد: توجه به ارتقای ضریب خوداتکایی در تولید محصولات راهبردی کشاورزی و کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت ها از جاسک تا گواتر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی و توسعه سواحل مکران با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی نیز از دیگر نکاتی است که دولت در نگارش لایحه بودجه ۹۵ به آن توجه کرده است.
جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه به تلاش دولت جهت تأمین سرمایه گذاری مورد نیاز برای رشد اقتصادی در سال ۹۵ و سال آینده با اختصاص حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اشاره و بیان کرد: این اعتبار از محل اعتبارات عمومی و سرمایه گذاری شرکت های دولتی است که نسبت به سال ۹۴ از رشدی معادل ۲۹ درصد برخوردار است همچنین اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان کمک به اجرای طرح های مشارکت با بخش خصوصی در همین زمینه را خواهیم داشت.
عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور مجلس در ادامه با بیان اینکه دولت برای توسعه و تکمیل راه های روستایی ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده است، اذعان داشت: همچنین دولت ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت های توسعه پایدار شرق و غرب کشور و ۴۵۰ میلیارد تومان به وجوه اداره شده جهت اشتغال زایی تخصیص می دهد.
توزیع اعتبارات بخش صندوق‌های بازنشستگی، امور دفاعی، آموزش و پرورش، بهداشت و آموزش عالی به‌ترتیب در اولویت کار دولت در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های مالی
وی ادامه داد: اعتباری ۴۰۰ میلیون دلاری نیز برای تجهیزات دانشگاهی و اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومانی برای کمک های فنی و اعتباری بابت جایگزینی وسایل نقلیه عمومی فرسوده در نظر گرفته شده است.
جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه به بخش اعتبارات تملک دارایی های مالی اشاره و بیان کرد: در این بخش به بازپرداخت بدهی های دولت، تسویه مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب انتشار صکوک اجاره تا سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان، اجازه صدور اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بدهی های مسجل دولت بابت طرح های تملک دارایی های سرمایه ای تا سقف ۷.۵ هزار میلیارد تومان، اجازه انتشار اوراق مشارکت برای طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان و همچنین به افزایش اعتبارات مربوط به بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت منتشر و اسناد خزانه واگذار شده در سنوات قبل توجه شده است.
نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه به اولویت بندی دولت در توزیع اعتبارات اشاره و اظهار کرد: در بخش اعتبارات هزینه ای و فصل حمایتی ۲۷.۱ درصد است که شامل اعتبارات مربوط به صندوق های بازنشستگی، مستمری های کمیته امداد امام(ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران می شود.
وی ادامه داد:امور دفاعی و امنیتی نیز در این بخش ۱۷.۷  درصد است که شامل اعتبارات نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات شده و فصل آموزش و پرورش عمومی نیز با ۱۵.۶ درصد شامل اعتبارات ملی و استانی آموزش و پرورش می شود.
جعفرزاده ایمن آبادی اضافه کرد:فصل بهداشت و درمانی نیز با ۸.۵ درصد شامل اعتبارات وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و فصل آموزش عالی با ۵.۵ درصد که شامل اعتبارات وزارت علوم، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی ذیربط است؛نیز در اولویت اعتبارات دولت قراردارند که تمام این ۵ مورد با اولویت امور حاکمیتی را تشکیل می دهند و به طورکل ۷۴.۴ درصد شامل ۱۴۷ هزارمیلیارد تومان و ۵۰ میلیارد دلار از اعتبارات هزینه ای را به خود اختصاص داده و بقیه فصول سهم ۲۵.۶ درصدی دارند.
توزیع اعتبارات حمل و نقل، منابع آب ،مسکن و عمران در اولویت کار دولت در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای
وی افزود:همچنین در بخش اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای فصل حمل و نقل ۲۲.۳ درصد شامل اعتبارات مربوط به حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی، فصل منابع آب ۱۳.۷ درصد شامل اعتبارات احداث سدها، شبکه های آبیاری و زهکشی و آبرسانی و فصل مسکن و عمران شهری ۱۶ درصد شامل اعتبارات عمران شهری و روستایی و فاضلاب، توزیع اعتبارات را به خود اختصاص می دهند.
عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان به آثار کلان اقتصادی لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ اشاره و خاطرنشان کرد:به طورکلی رشد اقتصادی ۵ درصدی،رشد سرمایه گذاری ۴.۷ درصدی،رشد نقدینگی ۲۰ درصدی و نرخ تورم نیز ۱۱.۳ درصد برآورد می شود

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=559446
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد