۷ سال پیش

تضمین افزایش دستمزد مطالبه کلیدی جامعه خبازان در هفته کارگر
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

یک فعال صنفی خبازان معتقد است: خواسته محوری جامعه خبازان رسیدگی به حقوق قانونی آنهاست که با توجه به عدم افزایش قانونمند دستمزدها این مطالبه به فراموشی سپرده شده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید


«علی یزدانی»، رئیس انجمن صنفی کارگران خباز کشور در گفتگو با ایلنا با اشاره به نزدیک شدن به هفته کارگر و مطالبات برآورده نشده جامعه خبازان گفت: با توجه به این که خط فقر رسمی بالای دو میلیون تومان است و کارگران  حدود یک سوم این میزان  دریافتی دارند، با این حساب باید گفت اکثریت قاطع دستمزدبگیران زیر خط فقر به سر می برند.
وی ادامه داد:  وضعیت کارگران خباز به مراتب از این هم بغرنجتر است چرا که متاسفانه  همان 14 درصد افزایش مزدی هم در مورد خبازان اعمال نشده است.
وی افزود: افزایش دستمزد خبازان منوط به افزایش قیمت نان است و از آنجا که نان یک کالای اساسی است که تغییر بهای آن به سیاست گذاری‌های دولت مربوط می‌شود، هیچ مجرایی برای پیگیری مطالبات کارگران این صنف وجود ندارد.
رئیس انجمن صنفی کارگران خباز اصفهان با بیان اینکه انتظار می‌رود که دولت در مقام کنترل کننده اصلی بازار نان افزایش مزد کارگران خباز را تضمین کند، ادامه داد: منصفانه نیست که یک کارگر خباز که 16 ساعت در روز پای تنور کار می کند، به دلیل تاخیر‌های طولانی مدت در افزایش مزد سالانه شرمنده خانواده اش باشد.
یزدانی اجرا نشدن آیین نامه سخت و زیان آور در مورد خبازان را یکی دیگر از خواسته های این کارگران برشمرد و گفت: تامین اجتماعی به دلیل تعطیلی خبازی ها و دلایل نامرتبط دیگر با بازنشستگی پیش از موعد خبازانی که پس از سالها کار سخت، دیگر توان ادامه اشتغال ندارند مخالفت می کند.
یزدانی در پایان گفت: مسئولان باید اجازه بدهند هفته کارگر، هفته بیان مطالبات واقعی کارگران باشد.
وی افزود:  کارگران و تشکل های صنفی باید بتوانند به صورت مستقل روز جهانی کارگر را برگزار کنند و در این روز مطالبات خود را در چهارچوب قانون از طریق تمام ابزارهای ممکن بیان کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=577218
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد