۸ سال پیش

تضمین شغل دانشجویان به شرط کسب مهارت

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

شغل دانشجویان را به شرط کسب مهارت تضمین می‌کنم

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام فارغ التحصیلان اینجا کلیک کنید


وزیر کار با تاکید بر تشکیل انجمن ملی نخبگان مهارتی اظهار کرد: نظام آموزشی کشور در کنار نظریه‌پرداز باید تکنسین هم تربیت کند و بیرون بدهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی ربیعی با بیان این‌که امروز جامعه ایران بیش از هر چیز به مهارت نیاز دارد، اظهار کرد: هر دانشجو و جوان جویای کاری که مهارت داشته باشد تضمین می‌کنم که بیکار نخواهد بود.

وی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را مسیری برای رسیدن به کار شایسته دانست و گفت: اگر نسل امروز ایران می‌خواهد بهتر زندگی کند راهی جز مهارت‌آموزی ندارد و این راه رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جوانان مهارت‌آموز الگویی برای جویندگان کار هستند،لذا خانواده‌ها باید بدانند افرادی که وارد مسیر یادگیری مهارت می‌شوند به نخبگانی موفق تبدیل خواهند شد.

به اعتقاد ربیعی نظام آموزشی کشور و منابع موجود باید در جهتی هزینه شود که تحول و پیشرفت کشور و کاهش بیکاری را محقق کند.

وی در ادامه از تدوین طرح آموزش‌های دوگانه در شورای عالی اشتغال خبر داد و گفت: این طرح در چند دانشگاه به اجرا درآمده و به موضوع آموزش‌های دوگانه در دانشگاه‌ها می‌پردازد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: رییس جمهور تاکید دارد که دانشجویان از همان ترم اول باید به گونه‌ای آماده شوند که شغل آینده آنها به شکل حدودی پیش‌بینی شود تا نوع کار و آموزشی که می‌بینند بتواند در آینده به نیاز شغلی آنها پاسخ دهد.

ربیعی با تاکید بر توجه به نظام صلاحیت حرفه‌ای خاطر نشان کرد: امروز کسانی که به فراگیری مهارت روی آورده‌اند حتی با تاخیر توانسته‌اند در بازار کار جایی برای خود ایجاد کنند و در کنار ایجاد شغل از محل کسب‌وکارشان درآمدزایی بالایی هم داشته باشند.

وی از برنامه وزارت کار برای آموزش مهارت نیروهای بومی خبر داد و ادامه داد: در سفری که به عسلویه داشتم فقدان جوشکار ماهر را به عینه دیدم و چون مهارت در این منطقه نبود، بیکاری بیداد می‌کرد، لذا باید به سمت آموزش‌های مهارتی در نیرو‌های بومی برویم و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه وارد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که فرهنگ جامعه برای پاسخگویی به نیازهای امروز باید تغییر کند، گفت: ما به مهارت نه به عنوان یک مهارت فنی، بلکه به عنوان مهارت زندگی، مهارت کارآفرینی و مهارت کار در جامعه نیاز داریم.

ربیعی در عین حال از برنامه دولت یازدهم برای تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری خبر داد و اظهار کرد: برای تحقق این هدف باید به رشد هشت درصد برسیم و هر یک درصد رشد اقتصادی 100 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که چنین رقمی وجود ندارد و اگر شرکت‌های خارجی پس از لغو تحریم‌ها به ایران بیایند باید تلاش کنیم تا بخشی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی را جذب کنیم و به بازار خارجی‌ها تبدیل نشویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که مهارت و بهره‌وری باید جایگزین سرمایه‌های خارجی شود از هدف‌گذاری سهم 30 درصدی بهره‌وری در برنامه ششم توسعه خبر داد.

این مقام مسوول دولت یازدهم تشکیل انجمن ملی نخبگان مهارتی را خواستار شد و تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که با کمک به اشتغال، نخبگان مهارتی جذب بازار کار شوند و از طریق الگوسازی و فرهنگ‌سازی برای جامعه زمینه‌ یادگیری مهارت را در افراد به وجود آوریم.

ربیعی با تاکید بر لزوم پیگیری مداوم نخبگان مهارتی خاطر نشان کرد: این کار نیازمند استاندارد‌سازی و نهادسازی مناسب است تا نخبگان رها نشوند و این امر وظیفه‌ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

به گزارش ایسنا، وی که در مراسم اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در وزارت کار سخن می‌گفت به تحریم‌ها علیه کشورمان و محدودیت‌های ایجاد شده برای تیم اعزامی مهارت‌آموزان به مسابقات جهانی مهارت دور قبل اشاره کرد و افزود: این تحریم‌ها که با سیاست‌های ظالمانه و محدود‌کننده همراه بود به قدری ناجوانمردانه بود که جوانان ما را به مسابقات راه ندادند و برای محدود نگه داشتن آنها از حضور در رشته‌ای که امکان داشت در آن به موفقیت برسیم، محروم کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیش‌بینی رشته‌های هایتک و آکوا ترونیک در این دوره از مسابقات ملی مهارت ابراز امیدواری کرد: صرفنظر از پنج رشته‌ای که امسال مهارت‌آموزان در آنها به رقابت با یکدیگر می‌پردازند سال آینده رشته‌های تیمی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدامین سازگارنژاد – رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور – نیز در بخش دیگری از این مراسم خاطر نشان کرد: اختتامیه شانزدهمین مسابقات مهارت جشن ارزش‌ها و شایستگی‌ها است و قهرمانان امروز در این مراسم حامل این پیام مهم برای مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید، مجلس و همه تدبیر‌کنندگان و تصمیم‌گیران هستند که هرچقدر بر روی مهارت سرمایه‌گذاری کنیم آینده درخشان‌تر و مسیر توسعه هموار‌تر خواهد بود.

وی افزود: امروز کسانی که مدال افتخار می‌گیرند توانایی و دانایی خود را در اوج جوانی به منصه ظهور رساندند و ما امیدواریم در مسیر غنی‌سازی تجربه‌های مهارتی گام‌های بزرگ‌تری برداریم.

سازگارنژاد مهارت را به مشابه فرشی دانست که تار آن صنعت و پودش آموزش است و این دو در کنار هم به رشد و ائتلای کشور و اشتغال جوانان منجر خواهد شد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پایان ابراز امیدواری کرد: در مسابقات جهانی مهارت 2017 ابوظبی تیم ایران مقام شایسته‌ای را کسب کند.

این دوره از مسابقات با حضور ناظرین بین‌المللی و ناظر کشور روسیه برگزار می‌شود و 84 درصد کسانی که در این دوره از مسابقات شرکت‌کده‌اند جزو مدال‌آوران هستند.

در این مراسم از برگزیدگان شانزدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت با اهدای تندیس و لوح یادبود تقدیر شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=549005
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد