۷ سال پیش

توجه لازم به ظرفیت اشتغال‌‌زایی بخش کشاورزی نمی‌شود
اطلاعات بیشتر

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی آن توجه لازم در اقتصاد کشور نشده است، گفت: در بخش‌هایی مانند گیاهان دارویی ظرفیت‌های مغفولی وجود دارد که در صورت توجه به آن می‌توان حضور مناسب‌تری در بازارهای کشورهای اروپایی داشت.

جهت مشاهده اخبار استخدام وزارت جهاد کشاورزی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی در نشست ملی هماهنگی و آغاز اجرای پروژه‌های طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار اظهار کرد: در بخش زنبور عسل توسعه زنجیره‌ها مورد توجه ما است تا از این طریق بتوانیم افزایش بهره‌وری و عملکرد ایجاد کنیم که براساس تفاهمنامه‌ای که امروز میان وزارت جهاد کشاورزی، کار و رفاه اجتماعی و سازمان یونیدو به امضا می‌رسد این سیاست دنبال می‌شود.
وی افزود: در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی آن ظرفیت‌های مختلف وجود دارد که چندان مورد توجه قرار نگرفته است به طوری که هم اکنون ظرفیت بالایی برای تولیدات گیاهان دارویی با توجه به اقبال جهانی وجود دارد اما به حد مورد نظر به این امر وارد نشده است.
وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم ادامه داد: در بخش‌هایی مانند تولید زعفران و کرفس و گل محمد و روغن آن و... ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که امکان گسترش آن با توجه به بازار صادراتی وجود دارد.
حجتی تصریح کرد: برای روغن گل محمدی هم اینک در بازارهای صادرات کشورهای اروپایی به صورت 10 ساله قرارداد بسته می‌شود و تولید این محصول ارزش افزوده بالایی دارد.
وی گفت: از نظر فرهنگی چشم و دهان ما به سمت حرف‌های بزرگ زدن در اقتصاد است، اما از ظرفیت‌های کوچکی مانند گیاهان دارویی چشم پوشیده می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم گفت: امید می‌رود با کمک وزارت کار ظرفیت‌های خالی موجود دربخش کشاورزی را فعال کنیم.
به گزارش تسنیم حجتی همچنین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موافقت‌نامه 3 جانبه‌ای که امروز میان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان یونیدو به امضا رسیده است مربوط به توسعه تولید عسل و زنبورداری و صادرات آن است که این کار از ابتدای امر تولید تا سفره و صادرات آن مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی افزود: براساس تفاهم صورت گرفته علاوه بر آن که به توسعه تولید عسل در کشور توجه می‌شود به دنبال توسعه برندسازی در ایران برای حضور بیشتر در بازارهای جهانی هستیم.
حجتی گفت: ظرفیت‌های فراوانی در بخش های مختلف فرآوری محصولات کشاورزی وجود دارد که با توسعه زنجیره‌های تولید و با کمک آقای ربیعی وزیر کار به دنبال توسعه آن هستیم.
وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم در خصوص تسهیلاتی که در اختیار زنبورداران قرار می‌گیرد گفت: برای این کار اراضی و مراتع به صورت اجاره‌های بلند مدت در اختیار زنبورداران قرار می‌گیرد. همچنین منابع مالی در سطح توان ما برای حمایت از زنبورداران اختصاص می‌یابد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=650440
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد