۸ سال پیش

توزیع سهمیه‌های استخدامی معلولان به آموزش و پرورش و بهزیستی واگذار شود
اطلاعات بیشتر

 

معاون وزیر آموزش و پرورش معتقد است که باید ردیف استخدام سه درصدی معلولان را از هردستگاهی بگیرند و امر توزیع این سهمیه‌ها را به آموزش و پرورش استثنایی و یا سازمان بهزیستی بسپارند تا این قانون را اجرا کنیم.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید


مجید قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،، مهمترین مطالبه از نمایندگان مجلس آینده را تغییر نگاه به بحث معلولان در قوانین و مقررات دانست و اظهار کرد: باید حقوق معلولان مشابه حقوق افراد عادی جامعه تعریف شود.

وی افزود: علاوه بر این لازم است بر حسن اجرای قوانین حمایتی از معلولان نظارت شود، به عنوان مثال مصوبه سهم سه درصدی معلولان در استخدام‌های دولتی عملا اجرا نمی‌شود و باید نمایندگان مجلس زمینه‌های عدم اجرای قانون را پیدا، بررسی و برای رفع آن اقدام کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور معتقد است که باید ردیف استخدام سه درصدی معلولان را از هردستگاهی کم کنند و امر توزیع این سهمیه‌ها را به آموزش و پرورش استثنایی و یا سازمان بهزیستی بسپارند تا به آن عمل کنند.

قدمی همچنین بر ضرورت توجه ویژه به مناسب سازی فضاهای شهری تاکید کرد و گفت: عملیاتی کردن این برنامه‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات و نظارت‌های بیشتر است. به عنوان مثال قانون گذار در نظر گرفتن مسیرهای ویژه عبور و مرور معلولان در اماکن و ساختمان‌هایی را توصیه کرده است، باید این قانون به نحوی تغییر کند که اگر یک ساختمان بدون رعایت موارد فوق ساخته شد، مهندس ناظر آن را تایید نکند و در غیر اینصورت مجرم شناخته شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه اجرای قانون و برخورد با اشخاصی که آن را رعایت نمی‌کنند دچار ضعف هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری مطلوب تر از سال‌های گذشته بود گفت: در لایحه بودجه 95 نیز رشد 15 درصدی برای این بخش پیش بینی شده است، هرچند نیازهای روی زمین مانده بی‌شمارند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=555240
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد