۷ سال پیش

توسعه آموزش‌های صنایع‌دستی گره‌گشای مشکل اشتغال است
اطلاعات بیشتر

 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: توسعه آموزش‌های صنایع‌دستی گره‌گشای مشکلات اشتغال است.

جهت مشاهده نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، اصغر رشنو در نشست با اعضای مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان، با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، اظهار کرد: توسعه آموزش‌های صنایع دستی علاوه بر باز کردن گره‌ای از مشکلات اشتغال استان، می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.
وی ادامه داد: حمایت از صنایع دستی برای تحقق این مهم می تواند راهگشاه باشد و برای تحقق آن باید بستر مناسبی برای صنعتگران و هنرمندان این عرصه فراهم شود. کمک به توسعه آموزش، فعال کردن کارگاه‌های تولیدی و حرکت به سمت صادرات بیشتر می‌تواند به رونق صنایع دستی استان کمک کند.
این مقام مسئول در استان کرمانشاه ادامه داد: رایزنی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف برای احداث بازارچه‌های دائمی فروش صنایع دستی صورت گرفته که در صورت تحقق صنعتگران می‌توانند شرایط مناسبی را برای رونق صنایع دستی استان فراهم کند.
رشنو با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های بهاره صنایع دستی در نوروز، گفت: خوشبختانه امسال شرایط برگزاری نمایشگاه‌ها مناسب بود و اکثر غرفه داران و بازدیدکنندگان ابراز رضایت کردند.
وی تصریح کرد: سعی ما بر این است با همفکری هنرمندان گام‌های مثبتی برای توسعه صنایع دستی استان برداریم و مواردی که امکان اجرایی شدن داشته باشند را سریعا در دستور کار قرار دهیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به مشکل بیکاری در استان، تاکید کرد: باید به طرح‌های صنایع دستی و بوم گردی اعتماد کنیم و چاره‌ای جز این نداریم. به همین منظور سعی ما بر این است در سال جاری بخش مهمی از اعتبارات را به سمت آموزش به ویژه در روستاها سوق دهیم تا بتوان بخشی از اهداف اشتغالزایی استان را محقق کرد.
وی یادآور شد: به منظور معرفی مطالبات صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در سطح کلان مدیریتی کشور، در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان کرمانشاه سعی شد که نماینده‌ای از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان در حضور هیات دولت این مشکلات و خواسته‌ها را بیان کند.
فیروز ناصری، رئیس مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه نیز با اعلام اینکه مجمع هنرمندان صنایع دستی استان در سال 95 شعار صیانت از میراث فرهنگی، حمایت از صنایع دستی و توجه به گردشگری را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است، افزود: صنایع دستی از سایر بخش‌های میراث فرهنگی و گردشگری جدا نیست و ارتباط تنگاتنگی با هم دارند که در صورت توجه همزمان به هر سه می‌توان شاهد پیشرفت در این حوزه شد.
وی، سرفصل برنامه‌های مجمع هنرمندان صنایع دستی استان را در سال 95 شامل تشکیل کارگروه‌های صنایع دستی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای زنان بی سرپرست و کم بضاعت و راه اندازی بانک اطلاعات صنعتگران و سایت اینترنتی عنوان کرد.
ناصری با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته صنایع دستی استان را ویران کرده‌اند و همچون ساختمان ویرانه‌ای تنها پی آن باقی مانده است، تصریح کرد: متاسفانه هنوز یک بانک جامع اطلاعاتی در خصوص صنعتگران استان وجود ندارد و در سالهای گذشته تنها به آمارهای غیرواقعی اکتفا شده است.
وی با بیان اینکه با همکاری معاونت صنایع دستی ستان سعی در جمع آوری بانک اطلاعات صنعتگران استان داریم، افزود: ایجاد بازارچه‌های دائمی و تقویت بخش بازرگانی صنایع دستی استان با کمک اداره کل از دیگر مواردی است که در سال جاری به دنبال تحقق آن هستیم.
ناصری عنوان کرد: مجمع هنرمندان صنایع دستی استان این آمادگی را دارد در صورت فراهم شدن شرایط، نمایشگاه‌های تخصصی تولیدات فاخر هنرمندان استان را برپل و جشنواره‌های تخصصی را برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های بالای صنایع دستی استان برگزار کند.
در این نشست سایر اعضای مجمع هنرمندان استان کرمانشاه نیز نکته نظرات خود را با سرپرست اداره کل و معاون صنایع دستی استان در میان گذاشتند و خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولین از صنعتگران و هنرمندان استان شدند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=580832
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد