۸ سال پیش

توسعه روستاها و نقش آن در ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری ملی
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

درحال حاضر با مطرح شدن معضل بیکاری به عنوان یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی و اجتماعی در روستاها، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال های اخیر رشد روز افزون علم، صنعت و فناوری در شهرها سبب شده تا روستاییان بیش از پیش به سمت شهرها مهاجرت کنند. درآمد ناچیز روستاییان و محرومیت آنان از بسیاری امکانات رفاهی، بهداشتی، علمی و نبود کار منجر شده تا مسئولان، کیفیت زندگی و وضعیت اقتصادی روستاییان را در اولویت قرار داده و با اجرا و تدوین برنامه‌هایی اصولی شرایط زندگی ساکنان مناطق روستایی را بهبود بخشند و گامی اساسی در جهت بهبود شرایط زندگی آنان بردارند.
توسعه روستایی عاملی در جهت رشد و سرمایه گذاری
روستاها با اختصاص دادن جمعیت قابل توجهی در خود نیاز به برنامه‌های توسعه دارد زیرا این گونه برنامه‌ها جزئی از برنامه های توسعه هر کشور هستند که برای تغییر در ساختار اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و توسعه کسب و کار و همچنین نیروی انسانی در نظر گرفته می‌شوند که در نهایت توسعه و تقویت این زیرساخت‌ها باعث بهبود شرایط کیفی معشیت مردم، رونق کسب و کار و ارتقای کارایی زندگی اجتماعی و اقتصادی می‌شود که درنتیجه بهبود کیفیت منابع انسانی و افزایش توانایی‌های آنان در جایگاه اجتماعی و فردی را در پی خواهد داشت.
اهداف مهم توسعه روستایی
یکی از معضلات مهم در تمامی جوامع روستایی معضلی به نام بیکاری است. این معضل به عنوان یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی و اجتماعی روستاها مطرح است. درحال حاضر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در مناطق روستایی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا علاوه‌ بر آمار بالای بیکاری در روستاها معضل مهاجرت روستاییان به کلان شهرها نیز وجود دارد که این امر خود پیامدهای منفی زیادی در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و امنیتی دارد
از آنجا که می‌توان توسعه روستایی را عاملی در بهبود شرایط زندگی و قشر کم درآمد ساکن روستاها دانست بنابراین خود کفایی آنان در تمام زمینه ها منجر به توسعه و نوین سازی جامعه روستایی و محقق شدن اهداف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خواهدشد و با توجه به اینکه هدف‌های توسعه روستایی تنها در یک بخش خلاصه نمی‌شود، به طور کلی می‌توان مواردی مانند افزایش اشتغال، تأمین مسکن، آموزش بهداشت و درمان، تجهیزات مراکز درمانی، ورود تکنولوژی، منابع انسانی و بهره‌برداری از منابع طبیعی را به منظور تشویق و تسریع رشد اقتصادی در مناطق روستایی جهت ایجاد اشتغال و بهبود سطح کیفیت زندگی روستایی دانست.
سید حسین هاشمی استاندار تهران در این باره می‌گوید: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای توسعه روستایی در قالب جذب اسکان و اشتغال در روستاها آغاز شده که امیدواریم با همراهی دستگاه‌ها با دولت روند مطلوبی در توسعه روستاها مواجه شویم.
جذب روستاییان به مشارکت در سرمایه گذاری
در مراسم تقدیر از دستگاه‌های اجرایی نمونه در نمایشگاه ملی روستا و عشایر، توجه ویژه‌ای به مناطق روستایی و جمعیت روستانشین شده که با اولویت قرار دادن توسعه روستایی به ویژه در دولت یازدهم، برنامه ریزی‌های خوبی بویژه در این زمینه برای توسعه روستایی در دستور کار قرار گرفته است تا میزان جذب مشارکت مردمی به عنوان یک طرح جامع و اصولی برای جذب اسکان و اشتغال در روستاها آغاز شود.
اعطای وام با بهره ۳ درصد به روستاییان
برای ایجاد اشتغال روستاییان و توسعه پایدار روستاها تسهیلات ارزان قیمت در قالب اعطای وام به روستاییان برای سرمایه گذاری و کارآفرینی با بهره ۳ درصد در دستور کار قرار می‌گیرد.
این طرح با هدف ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستاها و فرهنگ سازی برای جذب روستاییان به سرمایه گذاری به تعداد بیش از ۲۵ نفر از روستاییانی‌ که اقدام به تأسیس شرکت و تعاونی روستایی می‌کنند، تعلق می‌گیرد.
هاشمی استاندار تهران دراین باره می‌گوید: وام با بهره ۳ درصد فرصت بسیار مناسبی است به طوریکه در صندوق قرض الحسنه هم این میزان وام با این بهره داده نمی‌شود.
وام مشارکت سرمایه گذاری روستاییان با نرخ ۳ درصد سود و ۲۰ درصد آورده، به مدت ۲ سال دوره مشارکت،یک سال تنفس و چهار سال بازپرداخت، بدون سقف خواهد بود.
حسین الماسی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در این باره می‌گوید: برای دریافت وام مشارکتی روستاییان سند خانه و ملک خانه و ملک نیاز نخواهد بود و تنها کارت یارانه اعضا ضامن دریافت این وام است.
باتوجه به اینکه نگاه دولت یازدهم، نگاه توسعه‌ای به ویژه در بخش روستاهاست و امید است با همراهی دستگاه‌ها و فرمانداران فرصت بهره‌مندی از مشارکت درسرمایه گذاری بخش روستاها و سایرشهرستان‌ها از بین نرود و طرح اعطای وام مشارکت سرمایه گذاری روستاییان به عنوان یک فرصت مناسب برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستاها در نظر گرفته و تأمین اعتبار شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=555578
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد