۷ سال پیش

توسعه گردشگری در روستاها منجر به اشتغال پایدار می‌شود
اطلاعات بیشتر

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: توسعه گردشگری در روستاهای استان به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد روستاییان و رونق تولید منجر می‌شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، شاپور پولادی در همایش دهیاران استان ایلام با رویکرد توسعه گردشگری روستایی اظهار کرد: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری در روستاهای استان وجود دارد که باید شناسایی و معرفی شود و زیرساخت‌های لازم برای آنها فراهم گردد.
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید مطالعات جامع گردشگری در روستاهای استان را به انجام برساند.
پولادی تاکید کرد: لازم است دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها تلاش کنند تا محیط و شرایط روستا برای جلب گردشگران داخلی و خارجی مهیا و جذاب شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: دهیاران باید قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بومی محلی روستاها را شناسایی کرده و از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی و تبلیغ آنها نهایت استفاده را ببرند.
وی با بیان اینکه صنایع دستی چینی با وجود مسافت طولانی با قیمت‌های پایین در مناطق مختلف کشور حتی روستاها به فروش می‌رسد، ادامه داد: دختران و زنان روستایی باید برای تهیه صنایع دستی و فرآورده‌های دامی و کشاورزی مرغوب و منحصر به فرد داخلی به منظور عرضه به گردشگران آموزش‌های لازم را ببینند.
این مسؤول اضافه کرد: صنایع دستی به خصوص در روستاها ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در دسترس ما قرار داده است، اما از آن غافل هستیم.
معاون استاندار ایلام افزود: گردشگری پس از نفت و خودروسازی برترین صنعت دنیاست و هم‌اکنون رقابت جهانی از فروش نفت به سمت جلب گردشگران تغییر کرده است.
پولادی خاطرنشان کرد: ایران از نظر جاذبه‌های طبیعی جزء 10 کشور برتر دنیا و از نظر آثار تاریخی جزء پنج کشور برتر دنیاست و از قابلیت‌های زیادی برای جلب گردشگران برخوردار است، اما به دلایلی در زمینه آمار گردشگران در ردیف آخرین کشورهای جهان قرار دارد.
وی تاکید کرد: باید تلاش شود علت نبود موفقیت در جلب گردشگران بررسی و آسیب‌شناسی شود آن هم با وجود اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که نرخ بیکاری بالایی دارد.
به گفته پولادی، به ازای هر گردشگر داخلی و خارجی پنج شغل ایجاد می‌شود، زیرا توسعه گردشگری به رونق مشاغل دیگر از ساده تا تخصصی منجر خواهد شد و می‌تواند معضل بیکاری در کشور و استان ایلام را حل کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: استان در زمره پنج استان برتر کشور از نظر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی قرار دارد، اما ظرفیت‌های آن حتی برای مردم خود استان نیز ناشناخته است.
پولادی اضافه کرد: ایلام از نظر جلب گردشگران مذهبی رتبه خوبی دارد و وجود مرز بین‌المللی مهران و همسایگی با کشور عراق نیز فرصت مناسبی برای جلب گردشگران عراقی است.
وی یادآور شد: امنیت بالا و زمان و هزینه کم سفر به استان ایلام شرایط مناسبی برای گردشگران عراقی است و با توجه به اینکه آنها بسیار علاقمند هستند باید شرایط لازم برای اقامت آنها در روستاهای استان فراهم شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=597774
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد