۸ سال پیش

جامعه عشایری نماد پیشرفت و اشتغال زایی در جامعه هستند
اطلاعات بیشتر

 

معاون امور تولیدات دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: جامعه ای پیشرفته محسوب می شود که از اشتغال، بهره وری و زنجیره مناسب کسب و کار برخوردار باشد و جامعه عشایر با تولیدات خود نماد پیشرفت و اشتغالزایی در کشور محسوب می شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


حسن رکنی روز یکشنبه در جشن عشایر جنوب شرق استان تهران در روستای یوسف رضای پیشوا بیان کرد: فعالیت تمامی افراد خانواده عشایری نشان می دهد که تولید مفید در سایه کار مفید حاصل می شود.
وی افزود: مجموعه فعالیت های عشایر در فرآوری لبنیات ، سبب ایجاد زنجیره کسب و کار شده و بهره وری جامعه را به طور کامل معنی می کند.
رکنی بیان داشت: یکی از اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره وری و اقتصادی کردن فرایند تولید در واحدهای پرورش دهنده دام طی دو سال اخیر دنبال کرده ، اصلاح ژنتیک دام است که دستاوردهای مهمی نیز در این عرصه حاصل شده است.
معاون امور تولیدات دام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در اجرای این طرح ، ضمن اجرای عملیات دورگ گیری میان نژادهای پربازده و دام های بومی توانسته ایم تا میزان تولید گوشت را در شرایط موجود ارتقاء دهیم.
وی در خصوص کمک دولت در رفع مشکلات عشایر گفت: در بخش استمهال وام، ابلاغیه ای به شهرستان ها ارسال شده تا کسانی که در بازپرداخت وام های کشاورزی خود با مشکل مواجه هستند بتوانند با مراجعه به فرمانداری ها ، نسبت به استفاده از مزایای این ابلاغیه استفاده کند.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود : در بخش تأمین نهاده های دامی و اقلام خوراکی مورد نیاز عشایر و دامداران، خرید و تأمین یکصد هزار تن علوفه با نرخ پائین تر از قیمت سازمان پشتیبانی به تصویب رسیده و در اختیار عشایر قرار می گیرد که در صورت جذب مرحله اول ، از طریق شرکت پشتیبانی ، علوفه مورد نیاز عشایر تأمین و در اختیار آنان قرار می گیرد.
عشایر پیشگام در عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند
سیروس نصیری مدیر کل امور عشایر استان تهران نیز در این مراسم گفت: عشایر با تولید محصولات مختلف کشاورزی و دامپروری ، پیشگام در عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب هستند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل در طول مراحل پیروزی و استقرار خود با چالش ها و مشکلات فراوانی مواجه بوده که تمامی این مشکلات به واسطه استقامت مردم و هدایت های معظم له برطرف شده است.
نصیری اظهارکرد: امروز خرسندیم که دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید توانست بسیاری از مشکلات کشور را که ناشی از تحریم های ناجوانمردانه دشمنان بود رفع کند ولی باید توجه داشت که تنها راه نجات اقتصاد کشور، عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب است .
وی تصریح کرد: عشایر به عنوان سردمداران تولید کشور، نمادی از اقتصاد مقاومتی هستند و توانسته اند شعار هر سیاه چادر عشایر یک کارگاه تولیدی را در اقتصاد کشور عملی کنند.
نصیری گفت: عشایر استان تهران با تولید سالانه 65 هزار تن شیر ، لبنیات ، گوشت ، محصولات زراعی و باغی سهم به سزایی از تولید بخش کشاورزی را برعهده دارند.
وی از اجرای طرح زنجیره تولید استان تهران به عنوان یکی از برنامه های توسعه فعالیت عشایر یاد کرد و افزود : هم اکنون در 10 شهرستان استان تهران در قالب 246 واحد پروار بندی عشایری و با بهره گیری از 3 هزار رأس دام شاهد اجرای طرح زنجیره تولید می باشیم که اجرای این طرح سالانه 700 تن به میزان تولید گوشت عشایر استان تهران افزوده است.
مدیر کل امور عشایر استان تهران اجرای این طرح ها را با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعلام کرد.
وی گفت : دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به عشایر دارد و با اجرای 18 جلسه شورای عشایر و تصویب 160 مصوبه ، سعی دارد که شاخصه های توسعه انسانی عشایر را ارتقاء بخشد.
وی همچنین از اجرای 60 پروژه عمرانی عشایر در مناطق مختلف استان تهران خبر داد و اظهار داشت : آبرسانی سیار آب به دام عشایر ، توزیع سیلندر گاز ، مرمت راه ، اجرای سامانه های خورشیدی ، اجرای طرح توزیع آرد ، احداث حمام های ضد کنه ، بیمه اجتماعی عشایر و طرح واکسیناسیون دام عشایر از جمله طرح هایی است که با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال اجرا شده است.
نصیری گفت: متأسفانه همه ساله برخی از گردشگران مشکلاتی را برای حوزه ییلاقی دشت لار و عشایر به وجود می آورند که به منظور رفع این مشکل ، کارت تردد ویژه عشایر در منطقه ییلاقی لار صادر می شود که هم اکنون بررسی 80 درصد از پرونده ها به اتمام رسیده و به زودی برای این پرونده ها کارت تردد صادر می شود.
وی تصریح کرد : آن دسته از عشایری که در مناطق ییلاقی لار صاحب مرتع می باشند لازم است تا با مراجعه به امور عشایر شهرستان ها نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند.
بیش از 3 هزار خانوار عشایر در مناطق مختلف استان تهران سکونت دارند .
بیشترین تعداد خانوار عشایر در شهرستان های ورامین ، پیشوا، قرچک و پاکدشت مستقر می باشند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=549390
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد