۷ سال پیش

جذب معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

 عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از فربه شدن وزارت آموزش و پرورش، به مقایسه ایران و ژاپن پرداخت که هر دو دارای ۱۲ میلیون نفر دانش آموز هستند ولی پرسنل آموزشی ژاپن، ۵۰۰ هزار نفر و ایران، یک میلیون نفر است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدامی دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک کنید


جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آمار مربوط به بازنشستگی ۲۰۰هزار معلم طی چهار سال آینده و جایگزینی نیروی انسانی مناسب برای این منظور، گفت: مدیران آموزش‌وپرورش باید با توجه به عریض و طویل بودن بیش از اندازه این وزارتخانه، چشم اندازی برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود داشته باشند و براساس این آمار باید پرسید که آیا آموزش‌وپرورش به تعداد میزان بازنشستگان خود به استخدام معلم نیاز دارد یا اینکه نیازها بیش از این تعداد یا کمتر از آن است؟
ساختار اداری آموزش‌و پرورش نیاز به تغییر اساسی دارد
نماینده مردم زیرکوه و قائنات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد علاوه بر اینکه این میزان خروجی‌ها با ورودی‌ها متناسب نبوده با استاندارهای جهانی نیز تطابق ندارد.
وی با بیان اینکه کشور ژاپن با وجود آنکه بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز دارد اما تمامی پرسنل و معلمان آن‌ها از ۵۰۰ هزار نفر کمتر است، در حالی که آموزش‌وپرورش ایران با همین میزان دانش‌آموز بیش از یک میلیون معلم و کارمند دارد، توضیح داد: ساختار اداری این وزارتخانه نیازمند تغییر اساسی است، اما متاسفانه دامنه آن به قدری بی‌برنامه رشد پیدا کرده که بیش از حد فربه شده تا جایی که امروز کوچک‌سازی عملا امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: میزان حقوق فرهنگیان نیز از دیگر کارکنان دولت پایین‌تر است که این امر نشان می دهد گسترش بی‌رویه فرهنگیان و پرسنل آموزش‌وپرورش یکی از دلایل اعمال این ظلم شده است، به همین دلیل جذب نیروها باید با طمأنینه صورت بگیرد.
ورود به آموزش و پرورش تنها از  طریق دانشگاه فرهنگیان
هروی با تاکید براینکه اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش را نجات دهیم باید ورود نیرو به آن تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، گفت: جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش، نیازمند ساماندهی و محدود شدن به جذب از خروجی دانشگاه فرهنگیان است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: در طول ۳۷ سال گذشته به جز موارد جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، در زمینه جذب معلم کاملا غیرکارشناسی عمل شده است

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=599200
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد