۷ سال پیش

جذب کامل اعتبارات مشاغل خانگی تا پایان شهریور ماه
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به جذب 26 درصد اعتبارات مشاغل خانگی در استان گفت: از بانک‌ها انتظار داریم تا پایان شهریور ماه امسال جذب اعتبارات مشاغل خانگی را به 100 درصد برسانند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هوشمند صفائی اظهار کرد: امیدواریم با توجه به شعار امسال با مشارکت بیش تر در مباحث مرتبط با اشتغال و اجرای طرح‌های بخش اقتصاد بتوانيم نهایتا به اشتغال پایدار و موثری در استان دست یابیم.
وی در خصوص میزان جذب اعتبارات مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک و متوسط افزود: این اعتبارات که برای توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک است، باید از منابع قرض الحسنه بانک‌ها پرداخت شود و متاسفانه در این زمینه عملکرد خوبی نداشتیم.
صفائي بیان داشت: با بررسی عملکرد سایر استان‌ها در جذب این اعتبارات مشاهده شد که استان‌هایی مانند فارس، اصفهان و خراسان رضوی تمام اعتباراتی را که به آن‌ها اختصاص داده شده بود را جذب کردند اما در استان در مجموع 26 درصد این اعتبارات جذب شد.
وي با تشکر از عملکرد بانک ملی در جذب اعتبارات مربوط به مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: بانک ملی 43 درصد از این اعتبارات را جذب کرد و اکنون پیگیر جذب 100 درصد اعتباراتی است که در این زمینه برای این بانک تخصیص داده شده است.
صفائی اظهار داشت: بر اساس اخرين آمار مشاهده می‌کنیم که از 3 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته به بانک صادرات برای مشاغل خانگی، تنها 70 میلیون تومان آن توسط این بانک جذب شد و همچنین بانک ملت نیز تنها 530 میلیون تومان از کل 6 میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی سهم این بانک را جذب کرده است.
وي گفت: در جلسات بعدی کارگروه اشتغال، دیگر این موضوع مطرح نخواهد شد زیرا به دفعات مطرح شده است، بنابراین باید مشخص و معلوم شود که چرا نتوانسته‌ایم این اعتبارات را به صورت کامل جذب کنیم.
صفائی اذعان کرد: اعتبارات تخصیص‌یافته به استان برای توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک 14 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که تنها 3 میلیارد و 600 میلیون تومان آن جذب شد که از این رقم 2.5 میلیارد تومان توسط بانک ملی جذب شده و با توجه به عملکرد استان‌هایی مانند فارس می‌توان گفت که خوزستان در این زمینه اقدامات چندان جدی انجام نداده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تا پایان شهریورماه سال جاری به بانک‌ها فرصت داده شد و انتظار می‌رود این بانک‌ها در فرصت باقیمانده مابقی اعتبارات مشاغل خانگی را نیز جذب نمایند.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال مبنی بر تدوین نظام جامع اطلاعات بازار کار اظهار داشت: این مصوبه در خصوص تدوین یک نظام جامع اطلاعات بازار کار به منظور سیاست‌گذاری اشتغال در کشور است که به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ و فرمت هايي تعيين شده است. باید تمام استان‌ها بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی خود این فرمت‌ها را تدوین کنند تا در هر استان طبق پتانسیل‌های آن استان سیاست‌گذاری اشتغال انجام شود.
صفائی بیان کرد: بنابراین از تمام دستگاه‌ها در این زمینه انتظار همکاری و مشارکت داريم تا فرمت‌های مربوطه را به صورت منظم، دقیق و در زمان تعیین شده تدوین و آماده کنند. با توجه به حجم و گستردگی کار تا پایان سال 95 به استان‌ها فرصت ارسال این فرمت‌ها داده شده، بنابراین انتظار ما همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه است.
وی افزود: بازسازی و فعال‌سازی بنگاه‌های اقتصادی راکد و نیمه فعال کوچک و متوسط از دیگر مصوبات دولت است که 3 آیتم اصلاح مدیریت، تامین سرمایه و منابع موردنیاز و رفع نیازها و مشکلات پیش‌بینی شده و مسئولیت این کار نیز با سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان است.
سعید طاهری، رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان در خصوص علل عدم جذب کامل اعتبارات مشاغل خانگی در استان اظهار داشت: این موضوع ممکن است به دستورالعمل‌های بانک‌ها یا دیر ابلاغ کردن طرح‌ها به بانک‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط شود؛ پس از ابلاغ این طرح‌ها به ما، سریعا آن را به تمام شعب استان ابلاغ و آمادگی پرداخت اعتبارات را داریم و هدف ما پرداخت این اعتبارات است.
وی با بیان اینکه بانک ملی در سال گذشته بیش از 25 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است، تصریح کرد: بنابراین باید علت عدم جذب کامل اعتبارات مشاغل خانگی را در جای دیگر جستجو کرد و نمی‌توان انتظار داشت بانک این تسهیلات را بدون حتی یک ضامن ارائه دهد اما با اين حال اعتقاد داريم گاهی پیدا کردن یک ضامن برای برخی افراد یک مشکل است.
طاهری خاطرنشان ساخت: اگر دستگاه‌های اجرایی در خصوص این طرح‌ها اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌ها کنند فکر می‌کنم کار با سرعت و فشار کمتری انجام خواهد شد و در کل دستگاه‌های اجرایی نیز باید در خصوص این گونه طرح‌ها بخشی از مسئولیت را بر عهده بگیرند زیرا بانک‌ها یک چارچوب و مقررات مشخص شده‌ای دارند که عدول از آن‌ها ممکن نیست و با توجه به اینکه هدف اصلی ما کمک کردن و اقدام در زمینه مشاغل خانگی است آسیب شناسی علل عدم جذب کامل اعتبارات مشاغل خانگی به رفع نواقص بانک‌ها نیز کمک می‌کند.
وی گفت: موضوع اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است و ما آماده‌ایم چه در بخش مشاغل خانگی و چه برای تامین نقدینگی شرکت‌ها و واحدهای صنعتی تسهیلاتی را ارائه دهیم، هر چند قوانین، مقررات و دستورالعمل هایی داریم که نیاز به تعدیل دارند.
رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان افزود: ناچارا در شهرک‌های صنعتی مجبور به تملک املاک زیادی به علت عدم دریافت مطالبات خود شدیم و وقت که ملکی را تملک می‌کنیم، عملا آن بخش از سرمایه بانک که باید مجددا در قالب تسهیلات به بخش تولید ارائه شود، به یک ملک تبدیل شده است؛ بنابراین ما آمادگی داریم با تسهيل شرایط این املاک را به صاحبان آن‌ها برگردانیم تا هم بانک به حقوق خود دست یابد و هم صاحبان واحدها مجددا به تولید ادامه دهند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=594574
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد