۷ سال پیش

جزئیات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۵

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

مشاور عالی رئیس‌ سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 گفت: توزیع کارت آزمون از روز سیزدهم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تحصیلی اینجا کلیک کنید


حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 برای پذیرش دانشجو در 143 کدرشته امتحانی و 6 گروه آموزشی برگزار می‌شود، ثبت‌نام برای شرکت در 137 کدرشته امتحانی از 143 کدرشته امتحانی منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از شانزدهم آذر ماه سال گذشته آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز چهارشنبه 25 آذر پایان یافت.
وی افزود: ثبت‌نام و برگزاری آزمون 6 کدرشته امتحانی دیگر از 143 کدرشته امتحانی شامل کدرشته‌های 1147، 1149، 1150، 1151، 1153 و 1158 به طور جداگانه و از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط با هماهنگی سازمان سنجش انجام می‌شود.
توکلی اظهار داشت: به منظور مساعدت و همکاری با داوطلبانی که در زمان مقرر برای ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد سال 95 اقدام نکرده‌اند ترتیبی اتخاذ شد که از دوشنبه 3 اسفند تا چهارشنبه 5 اسفند این دسته از داوطلبان نیز برای ثبت‌نام اقدام کنند و اطلاعات ثبت‌نامی تمامی داوطلبان برای مشاهده و ویرایش بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت که در مرحله اول و دوم ثبت‌نام در مجموع 761 هزار و 116 داوطلب برای ثبت‌نام در این آزمون اقدام کردند.
* کاهش تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به سال گذشته
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به کاهش تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در سال 95 نسبت به سال 94 عنوان کرد: تعداد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده برای سال 95 نسبت به سال گذشته 51 هزار و 897 نفر یعنی 6.38 درصد کمتر شده است.
وی اضافه کرد: از تعداد 761 هزار و 116 داوطلب ثبت‌نام‌کننده 392 هزار و 481 نفر زن و 368 هزار و 635 نفر مرد هستند یعنی 51.57 درصد ثبت‌نام‌کنندگان زن و 48.43 درصد آنان مرد هستند.
وی گفت: از تعداد 761 هزار و 116 داوطلب ثبت‌نام‌کننده در این آزمون 68 هزار و 503 داوطلب علاقمندی خود را برای شرکت در کدرشته امتحانی دوم (علاوه بر کدرشته امتحانی اول) اعلام کردند که از این تعداد 32 هزار و 675 نفر زن و 35 هزار و 828 نفر مرد هستند یعنی 47.70 درصد علاقمندان به کدرشته امتحانی دوم زن و 52.30 درصد مرد هستند.
به گفته وی نظر به اینکه آزمون هر کدرشته امتحانی به طور جداگانه و در یک جلسه برگزار می‌شود و هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون هر کدرشته امتحانی باید پرینت کارت شرکت در همان آزمون را دریافت کند لذا برای داوطلبانی که علاوه بر کدرشته اول، علاقمندی خود را برای شرکت در آزمون کدرشته دوم نیز اعلام کردند دو کارت شرکت در آزمون صادر می‌شود. بنابراین برای برگزاری آزمون سال 95، 829 هزار و 619 کارت آزمون صادر می‌شود که از این تعداد 425 هزار و 156 کارت برای داوطلبان زن و 444 هزار و 463 کارت برای داوطلبان مرد صادر شده است.
* توزیع کارت از سیزدهم اردیبهشت
توکلی ادامه داد: همچنین اطلاعیه سازمان سنجش پیرامون نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنما و همچنین تاریخ، محل و نحوه برگزاری آزمون در روز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و در نشریه پیک سنجش روزهای ششم و سیزدهم اردیبهشت ماه نیز منتشر می‌شود.
مشاور عالی رئیس‌ سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط در روز دوشنبه 13 اردیبهشت تا چهارشنبه 15 اردیبهشت توزیع می‌شود و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دریافت کارت اقدام کنند.
به گفته توکلی،‌ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 و همچنین بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه شانزدهم و جمعه هفدهم اردیبهشت ماه در 66 شهرستان و 148 حوزه امتحانی برگزار می‌شود و نتیجه اولیه آزمون نیز به صورت کارنامه تنظیم و در نیمه دوم خرداد ماه اعلام می‌شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=580306
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد