• ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
  • 0k نظر «نمایش»

جزئیات جذب وکیل در مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ قضائیه

جزئیات جذب وکیل در مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ قضائیه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جزئیات جذب وکیل در مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ قضائیه

جهت ورود به صفحه اخبار استخدام قوه قضاییه اینجا کلیک نمایید


خبر 12 شهریور 96: جزئیات جذب وکیل در مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ قضائیه  (منبع: خبرگزاری ایسنا)

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه‌ قضاییه گفت: یک ماده قانونی نیست که تایید می کند ما می توانیم آزمون وکالت را برگزار کنیم. مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ قضائیه کارش این است که وکیل و کارشناس بپذیرد و به همین منظور تاسیس شده است.

عبدالرضا مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اکثر فارغ‌التحصیلان و حقوقدانان با برگزاری آزمون از طریق مرکز مشاوران موافق هستند، اظهار کرد: این افراد موافق هستند تعداد جذب برای وکالت افزایش پیدا کند. مطلب دیگر اینکه یک ماده قانونی نیست که تایید می کند ما می توانیم آزمون وکالت را برگزار کنیم. مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ قضائیه کارش این است که وکیل و کارشناس بپذیرد و به همین منظور تاسیس شده است.

وی عنوان کرد: این مرکز وکیل و کارشناس می پذیرد و آنها را تربیت می کند و به آنها آموزش می‌دهد و پس از اطمینان از توانایی آنها برای آنها پروانه وکالت و کارشناسی صادر می کند. ضمن اینکه در بند چ ماده 88 برنامه ششم توسعه صراحتا با ذکر نام مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ قضائیه نمایندگان مجلس مصوب کردند که این مرکز باید هر سال 30 درصد از سهمیه پذیرش خود را به ایثارگران و جانبازان اختصاص دهد.

مومنی تصریح کرد: این مطلب تلویحا به معنای برگزاری آزمون است تا بتوانیم ظرفیت را بپذیریم؛ بنابراین به عنوان دلیل حتی در سال گذشته هم در برنامه ششم توسعه تایید شد این مرکز می تواند در امر پذیرش وکیل و کارشناس اقدام کند.

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه‌ قضاییه با بیان اینکه علاوه بر ماده 187 برنامه سوم توسعه و اصول قانون اساسی رئیس قوه‌ قضائیه می تواند هر تشکیلاتی که برای پیشبرد امور قضایی لازم است را ایجاد کند، اظهار کرد: این مرکز یکی از این تشکیلات است. بند چ ماده 88 برنامه ششم توسعه هم دلیلی است مضاعف بر دلایل دیگر که این مرکز می تواند این کار را انجام دهد؛ بنابراین حرف های افراد معدودی که با آن مخالفت می کنند نمی تواند دلیل بر رد اهمیت مرکز برای پذیرش وکیل و کارشناس باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به افزایش وکیل در جامعه که مد نظر مرکز مشاوران هست، چرا دو نماینده دستگاه قضایی در شورایی که در خصوص ظرفیت وکلا در جامعه اعلام نظر می کنند، درباره افزایش ظرفیت مورد نیاز اقدامی نداشته‌اند؟ گفت: در آنجا مدیریت در دست خود کانون‌هاست. کانون ها اعلام می کنند ما این میزان وکیل نیاز داریم و مسئولان هر استان به دلیل اینکه شاید دقیق در جریان مسائل کلی نباشند، با آنچه که کانون ها اعلام می کنند، موافقت می‌کنند، در حالی که پذیرش وکیل یک امر کلی و کشوری است که باید امور زیادی را برای پذیرش مدنظر قرار داد.

مومنی تعداد پرونده‌هایی که در محاکم در جریان رسیدگی است و همچنین تعداد فارغ التحصیلان رشته حقوق که روز به روز در حال افزایش است را از دلایل اهمیت جذب بیشتر وکلا دانست و خاطرنشان کرد: نزدیک به 15 میلیون پرونده جریانی داریم که برای همین نسبت و تقاضای شان تعداد وکلای ما کافی نیست. تعداد فارغ التحصیلان رشته حقوق نیز روز به روز در حال افزایش است و تقاضای این افراد این است که حداقل بتوانند وکالت انجام دهند.

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه‌ قضائیه در پایان عنوان کرد: قراردادها و بسیاری از مسائل حقوقی دیگر هستند که ایجاب می کند تعداد وکلا افزایش پیدا کند. نمی توان این اقتضائات را کنار گذاشت و فقط به خواسته‌های مادی و صنفی یک قشر توجه کرد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=844409
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد