• ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
  • 0k نظر «نمایش»

جزئیات عدم جذب معلم وظیفه در تهران

جزئیات عدم جذب معلم وظیفه در تهران

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جزئیات به‌کارگیری سربازمعلم/ عدم جذب «معلم وظیفه» در تهران

جهت ورود به صفحه ثبت نام جذب سرباز معلم در آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه استخدامی آموزش و پرورش تهران اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اخبار استخدام سرباز معلم اینجا کلیک نمایید


مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: تاریخ اعزام سربازمعلمان اول تیرماه هر سال است که دو ماه آموزش نظامی طی می‌کنند و از اول شهریور تا اول مهرماه، دوره یک ماهه آمادگی تدریس را می‌بینند و محل خدمت‌شان مشخص می‌شود.

سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص جزئیات به‌کارگیری سربازمعلمان در آموزش و پرورش اظهار داشت: هر سال نه تنها دستگاه‌ آموزش و پرورش بلکه هر دستگاهی که بخواهد از خدمات سربازان(سرباز وظیفه) استفاده کند، با ستاد کل مکاتبه کرده و مجوز می‌گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش بر اساس نیازی که دارد درخواست سهمیه کرده و مجوز می‌گیرد و این افراد به جای آنکه دو سال خدمت سربازی را در دستگاه نظامی باشند، برای آموزش و پرورش کار می‌کنند البته منهای دو ماهی که باید آموزش نظامی ببینند.

حسینی توضیح داد: سربازمعلمان ابتدا دو ماه آموزش نظامی را طی کرده و یک دوره ضمن خدمت آموزش کلاس‌داری می‌بینند و از یکم مهر ماه در آموزش و پرورش به جای دوران خدمت نظام، کار می‌کنند و پایان خدمت منفک شده و از آموزش و پرورش می‌روند.

وی در خصوص حقوق سرباز معلمان افزود: حقوق این افراد بر اساس دستورالعملی است که ستادکل به آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها اعلام می‌کند؛ در حقیقت بر اساس آن درجه‌ای که ستاد می‌دهد و در بخشنامه‌اش مشخص می‌کند، حقوق را پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چه تعداد سرباز معلم در سال 96ـ95 داریم، گفت: فکر می‌کنم حدود 8 هزار نفر سرباز معلم داریم که یک سری از آنها، خدمت‌شان در تابستان امسال منقضی می‌شود.

وی اضافه کرد: تاریخ اعزام سربازمعلمان یک تیرماه هر سال است که دو ماه آموزش نظامی طی می‌کنند و از یک شهریور تا یک مهرماه، دوره یک ماهه آمادگی تدریس را می‌بینند و محل خدمت‌شان مشخص می‌شود.

حسینی با بیان اینکه به طور میانگین هزینه‌ای که یک سربازمعلم برای آموزش و پرورش دارد ماهیانه 600 هزار تومان است، گفت: حقوق سربازمعلمان، یک بخش از این هزینه است که بر اساس اعلام ستاد و درجه‌ای که آنها به سرباز داده‌اند، محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: منهای حقوق، هر سرباز معلم حق بیمه برای بازنشستگی دارد و حق بیمه بابت دفترچه درمان دارد ضمن اینکه حق بیمه مکمل دارد نیز وجود دارد که یک بخش سهم فرد و بخش دیگر، سهم دستگاه‌ است؛ به جز این موارد اگر سربازمعلم ازدواج کرده باشد، کمک هزینه عائله‌مندی دارد و اگر فرزند داشته باشد، کمک هزینه اولاد دارد. همچنین در سال باید کمک هزینه لباس و خوراک هم بدهیم که سرجمع حساب کنیم حدود 600 تا 650 هزار تومان برای آموزش و پرورش هزینه دارد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در شهر تهران اصلاً سرباز معلم نمی‌گیریم، افزود: سیاست آموزش و پرورش برای جذب سربازمعلم در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته است یعنی در آن جایی که آموزش و پرورش امکان فرستادن نیروی رسمی ندارد.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین نیروی سربازمعلم در استان سیستان و بلوچستان است، اظهار داشت: حدود 700 نیروی سربازمعلم فقط در استان سیستان و بلوچستان داریم و این هم بر اساس نیازی است که استان‌ها اعلام می‌کنند یعنی استان‌ها، نیازشان را به ما اعلام می‌کنند و ما هم با توجه به درخواست استان‌ها و آن رشته تحصیلی و شغلی که نیاز دارند، با ستاد کل مطرح می‌کنیم.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=776602
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد