۸ سال پیش

جلوی قاچاق را نگیرند کارگران خانه‌نشین می‌شوند
اطلاعات بیشتر

کارگران خانه‌نشین می‌شوند

یک کارشناس بازار کار می‌گوید: اگر مسایل سیاسی را رها کنیم و به معیشت مردم و اقتصاد بپردازیم 90 درصد مشکلات کشور خود به خود حل می‌شود.

عبدالله مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: جامعه کارگری خواهان مقابله با بی قانونی‌هاست اگر جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالا به کشور گرفته شود هیچ کارگری تهدید به اخراج نمی‌شود.

وی تقویت تولید داخلی را ضامن امنیت شغلی کارگران دانست و بهترین عیدی به کارگران در سال جدید را مقابله با بی قانونی و قانون شکنی عنوان کرد.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: متاسفانه به دلیل سهل انگاری برخی دستگاههای متولی، در بحث ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز موفق نبودیم در حالی که سالهای سال است در حال شناسایی اتباع غیر مجاز هستیم و بخشنامه و کمیته تشکیل می‌دهیم ولی به جای ساماندهی، شغل‌های خود را به وجود آنها وابسته کرده‌ایم.

مختاری متذکر شد: با کار کردن اتباع بیگانه در کشور مخالف نیستیم ولی تا زمانی که اتباع غیرمجاز در ایران آزادانه مشغول کارند و ارز و سرمایه ملی را خارج می‌کنند یک خانواده ایرانی به نابودی کشیده می‌شود.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از کارفرمایان تنها به بهانه نپرداختن حق بیمه، اتباع غیرمجاز را در کارهای پیمانکاری، باغبانی و حتی سرایداری به خدمت می‌گیرند و حقوق و دستمزد مصوب وزارت کار را هم به آنها می‌دهند اما با این کار هم به اقتصاد و بازار کار‌ کشور لطمه می‌زنند هم جوانان جویای کار را ناامید می‌کنند.

این کارشناس بازار کار در پایان با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار کار اظهار کرد: اگر سال آینده رونق اقتصادی حاصل شود بازار کار کشور متحول می‌شود و تعادل بین عرضه و تقاضا به وجود می‌آید ولی اگر تنها به مسایل سیاسی بپردازیم و از معیشت مردم و اقتصاد غافل شویم مشکلات دوچندان خواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=569590
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد