• ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
  • 0k نظر «نمایش»

حل مشکل بیکاری کردستان با حمایت وتقویت بخش کشاورزی

حل مشکل بیکاری کردستان با حمایت وتقویت بخش کشاورزی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

حل مشکل بیکاری کردستان با حمایت وتقویت بخش کشاورزی


جهت ورود به صفحه اصلی استخدام وزارت جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه استخدامی استانداری کردستان اینجا کلیک نمایید


خبر 1 خرداد 96: حل مشکل بیکاری کردستان با حمایت وتقویت بخش کشاورزی (منبع: خبرگزاری مهر)

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بخش زیادی از مشکل بیکاری کردستان با حمایت وتقویت بخش کشاورزی قابل حل است.
کریم ذوالفقاری درگفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۵۳۳ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم دیم اختصاص پیدا کرده است، گفت: به طور میانگین به ازای هر هکتار زمین دیم ۷۰۰ هزار تومان درآمد حاصل می شود.
وی عنوان کرد: بعد از برداشت گندم در پاییز می توان همان زمین را با استفاده از ادوات مناسب کشاورزی بدون شخم به زیرکشت محصولاتی هم چونن نخود یا ماشک برد و همین منجر به افزایش درآمد کشاورزان می شود.
وی اظهارداشت: افزایش اراضی آبی استان هم از دیگر راه حل های افزایش اشتغال و درآمد در بخش کشاورزی است و قطعا با این اقدامات می توان گام موثری در راستای حل مشکل بیکاری دراستان برداشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی به بحث اقتصاد مقاومتی به طور مطلوب پرداخته شده است، بیان کرد: بخش کشاورزی با افزایش بهروری زمینه اشتغال مناسب را فراهم کرده و باعث افزایش سرانه استان و در آمد تولیدکنندگان بخش شده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی در سه بخش برای افزایش بهره وری تعریف شده است، اضافه کرد: اراضی ما محدود هستند و نمی توان سطح زیر کشت را افزایش داد اما می توان با همین مقدار سطح زیر کشت و استفاده از روش های نوین کشاورزی میزان بهره وری را افزایش داد.
ذوالفقاری ادامه داد: همچنین می توان در محصولات زراعی و باغی از ارقام مناسب و خاص استان با راندمان تولید بالاتری استفاده کرد، به ویژه در بخش باغی می توان از درختانی که دیر گل هستند استفاده کرد تا محصولاتی مانند گردو و زرد آلو دچار سرمازدگی نشوند.
وی در ارتباط با مصرف بهینه آب دربخش کشاورزی استان بیان کرد: کردستان جزو استان های برتر در کشور از لحاظ مصرف آب در بخش کشاورزی است.
رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان اظهارداشت: ۳۶ درصد از اراضی آبی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز هستند که میانگین کشوری ۱۸ درصد است.
ذوالفقاری بیان کرد: راندمان و عملکرد آب در بخش کشاروزی استان مورد توجه است به گونه ای که به ازای هر مترمکعب آب ۲.۱ کیلوگرم محصول تولید می شود که این عدد در میانگین کشوری ۱.۵ کیلوگرم به ازای ۱ متر مکعب آب مصرفی است.
وی عنوان کرد: میزان تولید در استان کردستان به ازای هر هکتار بیشتر از میانگین کشوری است و به همین دلایل مدعی هستیم که بهره وری از آب در استان ما وضعیت مطلوبی را نسبت به دیگر استان های کشور دارد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=782753
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد