۷ سال پیش

دولت اجازه اخراج گسترده کارگران را ندهد

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

معاون دبیر کل خانه کارگر با اشاره بر اخراج 500 نفر از کارگران نساجی بروجرد در ابتدای امسال گفت: از دولت انتظار داریم اشتغال موجود را حفظ کرده و به هیچ عنوان اجازه اخراج‌های گسترده را ندهد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه به نظر می‌رسد پشت پرده این اخراج‌های گسترده افکار سیاسی حاکم باشد، افزود: منافع ملی برای این افراد اهمیتی ندارد بنابراین دولت باید این امر را مورد توجه خود قرار دهد و به هیچ عنوان اجازه تعدیل نیرو را ندهد تا زمانی که بازار کار و حوزه اشتغال به شکوفایی نسبی در نیمه دوم سال برسد.
وی با بیان اینکه چشم‌انداز بازار کار در نیمه ابتدای امسال را نمی‌توان چندان مثبت و همراه با تحولات آنچنانی ارزیابی کرد، ادامه داد: البته بر خلاف حاکم بودن رکود در کشور و بسته بودن بازار کار، ریزش نیروی انسانی طی یکی دو سال گذشته چندان چشمگیر نبوده است.
رئیس سابق شورای اسلامی کار با بیان اینکه امسال در بخش صنایع ریزش نیروی کار و حذف شغل بیش از سایر بخش‌ها بوده است، تصریح کرد: متوسط نرخ بیکاری 11.7 درصد و نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‌ها 26 اعلام می‌شود بنابراین بیکاری همچنان در کشور از نرخ دو رقمی برخوردار است و تا تک رقمی شدن آن فاصله بسیاری وجود دارد.
صادقی با تاکید بر اینکه امروز وضع بازار کار خوشایند نیست، اضافه کرد: تحریم‌ها طی چند سال گذشته گریبان اقتصاد، صنعت و واحدهای تولیدی کشور را گرفته بود و اکنون نیز در پسابرجام آثار آن را می‌توان در نابسامانی بازار کار مشاهده کرد.
به گفته وی، اکنون تعداد نیروی کار برای اشتغال زیاد است اما با پایین بودن تقاضا برای جذب و به کارگیری این نیروها مواجه هستیم و به همین علت هم نمی‌توان وضعیت بازار کار را متناسب با معیارهای برنامه پنجم توسعه کشور دید. علت اصلی آن نیز به تحریم‌ها منتسب است چرا که پیش از تحریم‌ها وضع بازار کار مناسب‌تر بود.
بسیاری از مشاغل حوزه صنعت متزلزل است
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه اشتغال تابعی از توسعه و آن نیز تابعی از میزان سرمایه واردشده به بخش‌های خدمات و صنعت است، بیان کرد: طی چند سال اخیر علاوه بر متناسب نبودن رشد اقتصادی کشور، نوع سرمایه‌گذاری‌ها نیز کاربر و اشتغال‌زا نبود به همین علت بسیاری از اشتغال‌های حوزه صنعت را متزلزل ارزیابی می‌کنیم.
وی تاکید کرد: اشتغال در بخش خدمات را نیز نوع برده‌داری نیروی کار می‌دانیم چراکه در نهایت منتج به اخراج نیروی کار ایرانی و به کارگیری نیروی خارجی می‌شود.
صادقی ایران را امن‌ترین کشور در خاورمیانه و آسیا توصیف کرد و گفت: عموما سرمایه جذب نقاطی می‌شوند که امنیت وجود داشته باشد و از آنجا که بستر امنیت در کشور فراهم است بنابراین می‌توان آینده پیش‌رو را روشن تصور کرد. البته اگر اجازه دهند که امنیت توریسم محور در کشور حاکم شود.
این فعال کارگری اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به امن بودن ایران برای سرمایه‌گذاری و همچنین کاهش ضریب ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری پس از برجام شاهد حضور سرمایه‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی باشیم.
وی در پایان با تبریک هفته کارگر به کارگران شاغل و بازنشسته خاطر نشان کرد: امیدوارم این هفته مناسبت خوبی برای طرح مشکلات و معضلات فرا روی نیروی کار باشد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=586545
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد