• ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
  • 1k نظر «نمایش»

راهکارهایی برای کنترل و کاهش فرار از خدمت

راهکارهایی برای کنترل و کاهش فرار از خدمت

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

راهکارهایی برای کنترل و کاهش فرار از خدمت 

جهت ورود به صفحه اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک نمایید


خبر 2 خرداد 96: راهکارهای قابل اجرا برای کنترل و کاهش فرار از خدمت (منبع: خبرگزاری میزان)

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بوشهر در بررسی وضعیت آمار فرار از خدمت در استان گفت: در سال گذشته، با کاهش شش‌درصدی این جرم مواجه بوده‌ایم.
سید محمدرضا بحرالعلوم رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، به بیان برخی آسیب‌ها و راهکارهای قابل اجرا جهت کنترل و کاهش فرار از خدمت پرداخت و گفت: در اکثر پرونده‌های فرار از خدمت مشکلات معیشتی و فقر مالی خانواده‌ها مطرح است لذا پرداخت حداقل حقوق نظامیان به سربازان بسیار مؤثر است چراکه به‌اندازه یک کارگر ساده هم به سرباز حقوق داده نمی‌شود.
وی افزود: فاصله زیاد محل خدمت و سکونت با توجه به مشکلات معیشتی که گفتیم تأثیر زیادی در فرار از خدمت دارد به همین خاطر انجام خدمت در استان محل سکونت و بومی کردن خدمت یک راهکار قابل اجرا برای کاهش فرار از خدمت است که نمونه آن گزینش سربازان بومی توسط سپاه امام صادق (ع) بوشهر بوده و آمار فرار این یگان بسیار پایین است.
این مقام قضایی با بیان اینکه مسئله خرید خدمت سربازی روحیه و انگیزه سایر سربازان را برای ادامه خدمت کاهش داده، تصریح کرد: متأسفانه هر سال در قانون بودجه این موضوع تمدید می‌شود و افراد پولدار منتظرند 8 سال سپری شود و خدمت را بخرند.
بحرالعلوم افزود: این تفاوت‌ها تأثیر منفی گذاشته و باعث تحقیر سرباز شده است و تفاوت چندانی بین افرادی که خدمت رفته‌اند و کسانی که خدمت نرفته‌اند احساس نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه واقعیت امروز جامعه را باید پذیرفت، افزود: جوانان تغییر کرده‌اند و آستانه تحمل آنان با گذشته متفاوت است و تغییر نگاه به سربازی و اصلاح سبک فرماندهی و مدیریت در برخورد با سربازان یکی از ضروریات است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بوشهر در پایان اظهار کرد: الحمدالله تعامل و ارتباط خیلی خوبی بین سازمان قضایی و مجموعه نیروهای مسلح در استان وجود دارد و تقدیر و تشکر ویژه دارم از همه فرماندهان نیروهای مسلح استان، خصوصاً امیر لشگری فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر که در سطح ارتش در بحث پیشگیری رتبه اول را کسب کرده‌اند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=783404
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k