۷ سال پیش

رفع مشکل سربازی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای
اطلاعات بیشتر

رفع مشکل سربازی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی کلیک کنید

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دوران سربازی بین تحصیل و مهارت آموزی دانشجویان این دانشگاه فاصله انداخته که در حال بررسی این موضوع هستیم.

مسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این دانشگاه را یکی از دانشگاه های تقاضا محور دانست و گفت: آموزه های علمی در کنار ایجاد مهارت های حرفه ای در دانشجویان از ویژگی های بارز مراکز زیرمجموعه دانشگاه است.

وی بیان کرد: فاصله ایجاد شده، میان آموزش و مهارت آموزی، به واسطه ضرورت اعزام دانشجویان به خدمت سربازی یکی از عمده ترین چالش ها است که متأسفانه به رغم رایزنی ها با مسؤلان امر، تا کنون مرتفع نشده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: در حوزه های فنی و مهارتی، تحصیل باید در کنار کار در صنعت باشد درواقع فردی که بعد 2سال تحصیل تکنسین می شود، باید وقت حضور در صنعت ( حدود سه تا 5 سال کار کند) را یافته و سپس برای مقاطع بالاتر مثل لیسانس ناپیوسته ادامه تحصیل دهد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه مسئله سربازی (تاخیر انداختن زمان اعزام) در این بین باعث شده که دانشجویان قید سالهای کار را بعد از تکنسینی بزنند و بلافاصله با شرکت در آزمونهای مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند که طبیعتا ساختار مهارتی برهم می خورد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد: لذا به دنبال این موضوع هستیم که کار را در کنار تحصیل بعنوان یک مرحله حساب کنیم و بعد از آن مسئله سربازی مطرح شود.

وی گفت: برای این موضوع نامه نگاری های مختلفی با دفتر مقام معظم رهبری یا ستاد کل قوا انجام دادیم که متاسفانه به دلایل قانونی نتوانستیم برای پیشنهاداتمان از ستاد جواب مثبت بگیریم.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 170 آموزشکده (120 مرکز متعلق به پسران و 50 مرکز متعلق به دختران) در تمامی استان های کشور فعال هستند، یادآور شد: امیدواریم با توجه به بیکاری جوانان بعنوان معضل بزرگ کشور و جذب بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه به بازارکار، بتوانیم نیروهای کم توقع و کاربلد را برای بهتر شدن وضعیت اقتصاد کشور وارد صنعت کنیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=668422
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد